janwilliamsf1 Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Een probleem doet zich voor... Ik beschik over een '92 wrangler YJ. Nu heb ik ronde Led achterlichten geinstalleerd echter ik kom er niet uit met de bedrading. Aangezien het om een "european-spec" wagen gaat heb ik 4 draden voor de achterlichten - Rem - Stadslicht - Knipperlicht - Achteruitlicht De led-lamp beschikt over het volgende: - Aarde - leds-aan - leds hard-aan Hoe krijg ik het nou voor mekaar om alles op de juiste manier werkend te krijgen? remmen en knipper licht gaat natuurlijk niet. Het gaat erom dat als je de rem indrukt en knipperlicht aanhebt dat ie knippert. PLEASE HELP!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst November 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2012 Zijn het universele led lichten, alle lampjes branden altijd als een "blok"? Zit er niet een "schakelkastje" of relais bij dat er nog tussen komt/hoort? Lijkt mij niet te gaan werken zonder iets van een aansturing ertussen of je hebt een ledlamp met meer gescheiden ledlampjes nodig. Ik neem aan dat je al wat combo's hebt uitgeprobeerd en er geen schakeling in de ledunit zelf zit? Dat wanneer je bijvoorbeeld rem op "led hard-aan" zet en daar het knipperlicht bij de hele unit gaat knipperen als je de rem intrapt en de richting aan hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2012 Sja, amerikaanse lampjes...... US auto's hebben knipper en rem gecombineerd zitten. Om het te laten werken, zal het knipperlicht en het remlicht in de stand "hard aan" moeten functioneren. Ale je m.b.v twee diode's per lamp de kipper en rem signalen van elkaar kan scheiden, werkt het wel. Het remlicht zal wel altijd dominant zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janwilliamsf1 Geplaatst November 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2012 er zijn wel kastjes voor, die gebuikt worden in america voor aanhangers: http://www.ebay.com/itm/Curt-58240-Tail-Light-3-to-2-Wire-Converter-/321007900242?pt=Motors_RV_Trailer_Camper_Parts_Accessories&hash=item4abd8fd652&vxp=mtr is van 3 naar 2 draads. alleen heb je zulke dure verzend kosten. Of ik moet zelf iets in mekaar gaan knutselen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2012 Sja, amerikaanse lampjes...... US auto's hebben knipper en rem gecombineerd zitten. Om het te laten werken, zal het knipperlicht en het remlicht in de stand "hard aan" moeten functioneren. Ale je m.b.v twee diode's per lamp de kipper en rem signalen van elkaar kan scheiden, werkt het wel. Het remlicht zal wel altijd dominant zijn. Met een beetje knutselen is het werkend te maken m.b.v. een simpele schakeling met een paar relais. Hierbij zijn de remlichten niet dominant! Ik heb 't even uitgetekend: Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janwilliamsf1 Geplaatst November 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2012 Met een beetje knutselen is het werkend te maken m.b.v. een simpele schakeling met een paar relais. Hierbij zijn de remlichten niet dominant! Ik heb 't even uitgetekend: Succes! zou je die dingen even kunnen toelichten en verder uitleggen welke relais (nummer?) ik nodig heb. Niet dat ik een leek ben maar dit gaat met net iets "te ver" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
janwilliamsf1 Geplaatst November 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Probleem opgelost Thanx Sinjo!! Die beschrijving was perfect! Totale kosten: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts