Spring naar bijdragen

Achter Diff. Schommelt


schneiders
 Share

Recommended Posts

Met het achterdiff. van mijn YJ heb ik het volgende probleem, bij optrekken verandert de stand van het diff. t.o.v.

tussenbak waardoor ik last heb van trilling, volgens mij onstaat het probleem door de bladveren (2.5 inch verhoogd) die zijn ingezakt, eerder trilde de hele auto bij optrekken, sinds ik de diff naar beneden heb gekanteld dmv het verwijderen van de spieen gaat het veel beter.

Wat ik irritant vind is dat bij wegrijden vanuit stilstand door de beweging van de diff je minder strak wegrijd.

Wat te doen bladveren vervangen of de diff. op een andere manier stabiliseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook al aan gedacht, of een stabilisatie maken voor het diff., heb ik ook al eens gezien, maar hoe dat precies moet, zou ik me in moeten verdiepen

Een stabilisatie kan in de vorm van een tractionbar ( http://www.mountainoffroad.com/_e/Trac_Bars_Traction_Bar/product/TB500/TB500_Traction_Bar_for_Rear_Axle_CJ_7_and_YJ_s.htm )

Meerdere jeepers hebben te maken met doorgezakte bladveren maar dan lees ik weinig tot niks over de klachten die jij nu ondervindt trouwens.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zoiets zou ideaal zijn, ik denk dat het probleem ontstaat als de jeep verhoogd is en de stabilisatiestang achter niet meer gebruikt word.

De as kan dan kantelen en bij hard optrekken gebeurt dat ook, zeker als de bladveren doorgezakt zijn.

Het is overigens maar net waar je je aan stoort, ik heb een standaard Wrangler gereden en deze rijd met verhoging een stuk minder stabiel,

dat probeer ik optimaal te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zoiets zou ideaal zijn, ik denk dat het probleem ontstaat als de jeep verhoogd is en de stabilisatiestang achter niet meer gebruikt word.

De as kan dan kantelen en bij hard optrekken gebeurt dat ook, zeker als de bladveren doorgezakt zijn.

Het is overigens maar net waar je je aan stoort, ik heb een standaard Wrangler gereden en deze rijd met verhoging een stuk minder stabiel,

dat probeer ik optimaal te krijgen.

Een 2.5 inch verhoging is niet zo bijzonder dat het zulke problemen moet veroorzaken zelfs al is die iets doorgezakt. De stabistangen zijn er voor de stabiliteit en niet zozeer voor de tractie of om axle wrap tegen te gaan. Axle wrap zoals jij dat omschrijft gebeurt hoofdzakelijk alleen bij spring over constructies.

Hoe staan je shackels achter qua hoek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Shackels staan recht naar beneden zeg maar vertikaal, deze zijn ook langer dan standaard, opgeteld bij de 2.5 inch bladveren

De hoek diff--- as is dezelfde als de hoek tussenbak---- as, daar ligt het niet aan.

Bij doorgezakte bladveren zou je shackle niet nagenoeg vertikaal staan maar meer wat in een lichte hoek. Als je bladveren van nature soft zijn dan bewegen ze dus meer bij het gas geven en rijden. Ik denk dat de bladveren niet doorgezakt zijn maar dat je gewoon een soft setup van bladveren hebt. Zijn ze voor niet doorgezakt en zitten er voor evenveel bladen op als achter per bladveer?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 bladen? Das wel erg soft

Dat kunnen de parabolbladveren zijn. Die werden geleverd met 2 bladen per bladveer.

http://www.parabolicsuspension.com/jeep/yj.htm

Hier nog een link van bladveren met 1 blad.

http://www.4wheeloffroad.com/techarticles/suspension/131_0702_jeep_yj_fiberglass_leaf_springs/

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...