Spring naar bijdragen

Automaat Of Handbak


carsveld
 Share

Recommended Posts

wat betreft softtop en hardtop, zou ik gaan voor beide. Een maand of 8 uit het jaar is een goede softtop prima en als het dan echt koud wordt (en de ruiten wat moeilijker schoon te krijgen zijn) kun je de hardtop erop zetten (mits je plaats hebt om hem op te slaan) -> als je of voor de een of de ander gaat zou het voor mij softtop only zijn :whistle:

En automaat of handgeschakeld is echt een persoonlijke keuze ... veel sukses met de keuze B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handbak of automaat: ik heb gereden met een automaat grand cherokee en handbak TJ en persoonlijk zou het mij niet zoveel uitmaken. Ik kan zowel situaties bedenken waar een automaat fijner is als waar een handbak fijner is. Ik zou zelf kijken naar wat overall de beste auto is uit de opties die je hebt en het niet af laten hangen van automaat of handbak (tenzij je zelf natuurlijk echt een voorkeur hebt voor 1 van beiden).

Vwb hardtop/softtop. Ik heb beiden en rij het liefst met de softtop. Natuurlijk zodat je cabrio kan met mooi weer, maar ook omdat ik het simpelweg mooier vind. Toevallig ga ik binnenkort mijn hardtop weer ophalen (ligt 's zomers in een carvanstalling) en zal hem in maart weer inruilen voor de softtop. Enige reden is eigenlijk om de softtop een beetje te behoeden voor vorst etc.

Hardtop is wel een onhandig ding. Ik kan hem niet kwijt in mijn berging (vandaar de caravan-stalling).

Hope this helps!

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handbak of automaat is een kwestie van smaak en dus persoonlijk. Wat ik je zeker aan zou raden is een airco. Met hardtop, maar mss nog wel meer met gesloten softtop, wil het wel erg benauwd worden.

120 km/u of meer met een gesloten softtop heb ik op langere afstanden altijd als behoorlijk (gehoor)belastend ervaren. 130+ met verhoging is een kwestie van lef, heeft met lekker cruisen niets te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handbak of automaat is een kwestie van smaak en dus persoonlijk. Wat ik je zeker aan zou raden is een airco. Met hardtop, maar mss nog wel meer met gesloten softtop, wil het wel erg benauwd worden.

120 km/u of meer met een gesloten softtop heb ik op langere afstanden altijd als behoorlijk (gehoor)belastend ervaren. 130+ met verhoging is een kwestie van lef, heeft met lekker cruisen niets te maken.

Airco heb ik nog nooit gemist. Warm? Dak eraf, deuren eruit, en klaar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie uitgebreide en diverse reacties.

Mijn huidige Cherokee heb ik een paar keren getracht off road te gebruiken maar de angst voor schade door de beperkte bodemvrijheid blijft aanwezig. Blijft toch een beete een luxe auto die echter wel lekker doorrijd op de snelweg.

4" verhogen en dan 130 rijden blijkt dus nog een uitdaging (had ik niet verwacht).

Hardtop is dus aan te bevelen gedurende de wintermaanden en herrie op lange ritten (hij zal toch meemoeten op vakanties dus die zal er wel bijkomen).

Automaat of handbak heb ik niet zo'n voorkeur voor maar ik verwachtte dat een handbak in het terrein handiger zou zijn, maakt dus niet veel uit zo blijkt uit jullie ervaringen.

Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe eigenaar voor mijn huidige Cherokee en de speurtocht Naarden TJ Wrangler 4.0 starten met deze weetjes.

Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het uiteraard graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4" verhogen en dan 130 rijden blijkt dus nog een uitdaging (had ik niet verwacht).

Zolang je rechtuit rijdt valt het wel mee. En zoals al gezegd is het e.e.a. ook afhankelijk van de soepelheid/stijfheid van de verhogings-set. Ook de grootte en breedte van de banden speelt een rol.

Maar het plotseling uitwijken, of scherpe bochten dat worden de uitdagingen met een verhoogde Wrangler.

En ik denk dat het verbruik dan ook wel een verrassing voor je zal blijken te zijn. Door de verhoging vang je een stuk meer wind en een Wrangler is nu eenmaal niet

bewerkt door DogJeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zoals al gezegd is het e.e.a. ook afhankelijk van de soepelheid/stijfheid van de verhogings-set. Ook de grootte en breedte van de banden speelt een rol. Maar het plotseling uitwijken, of scherpe bochten dat worden de uitdagingen met een verhoogde Wrangler.

En ik denk dat het verbruik dan ook wel een verrassing voor je zal blijken te zijn. Door de verhoging vang je een stuk meer wind en een Wrangler is nu eenmaal niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbuik zal me niet snel verrassen denk ik, bij mijn Cherokee is dat ook niet het sterkste punt.

Jullie hebben er waarschijnlijk ervaring mee maar ik schat dat 1:6 op benzine of 1:5 op LPG toch wel haalbaar zal zijn ... toch ?

ligt ook aan de grootte van de banden en de overbrenging in de assen (maar nog meer hoe je er mee rijdt ...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...