carsveld Geplaatst October 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2012 Na 3 jaren naar volle tevredenheid met een Cherokee 3.7 Renegade gereden te hebben mag deze nu het veld gaan ruimen voor iets anders. Ben nu aan het ori Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2012 ... en terrein gebruik (is Cherokee niet echt de wagen voor). Hoe kan je dat nu zeggen, 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2012 130 met een verhoogde TJ, ik doe het je niet na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2012 130 met een verhoogde TJ, ik doe het je niet na. Met een goed opgebouwde Jeep moet dat makkelijk kunnen. Zelfs offroad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst October 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2012 wat betreft softtop en hardtop, zou ik gaan voor beide. Een maand of 8 uit het jaar is een goede softtop prima en als het dan echt koud wordt (en de ruiten wat moeilijker schoon te krijgen zijn) kun je de hardtop erop zetten (mits je plaats hebt om hem op te slaan) -> als je of voor de een of de ander gaat zou het voor mij softtop only zijn En automaat of handgeschakeld is echt een persoonlijke keuze ... veel sukses met de keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Handbak of automaat: ik heb gereden met een automaat grand cherokee en handbak TJ en persoonlijk zou het mij niet zoveel uitmaken. Ik kan zowel situaties bedenken waar een automaat fijner is als waar een handbak fijner is. Ik zou zelf kijken naar wat overall de beste auto is uit de opties die je hebt en het niet af laten hangen van automaat of handbak (tenzij je zelf natuurlijk echt een voorkeur hebt voor 1 van beiden). Vwb hardtop/softtop. Ik heb beiden en rij het liefst met de softtop. Natuurlijk zodat je cabrio kan met mooi weer, maar ook omdat ik het simpelweg mooier vind. Toevallig ga ik binnenkort mijn hardtop weer ophalen (ligt 's zomers in een carvanstalling) en zal hem in maart weer inruilen voor de softtop. Enige reden is eigenlijk om de softtop een beetje te behoeden voor vorst etc. Hardtop is wel een onhandig ding. Ik kan hem niet kwijt in mijn berging (vandaar de caravan-stalling). Hope this helps! Groeten, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Handbak of automaat is een kwestie van smaak en dus persoonlijk. Wat ik je zeker aan zou raden is een airco. Met hardtop, maar mss nog wel meer met gesloten softtop, wil het wel erg benauwd worden. 120 km/u of meer met een gesloten softtop heb ik op langere afstanden altijd als behoorlijk (gehoor)belastend ervaren. 130+ met verhoging is een kwestie van lef, heeft met lekker cruisen niets te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Handbak of automaat is een kwestie van smaak en dus persoonlijk. Wat ik je zeker aan zou raden is een airco. Met hardtop, maar mss nog wel meer met gesloten softtop, wil het wel erg benauwd worden. 120 km/u of meer met een gesloten softtop heb ik op langere afstanden altijd als behoorlijk (gehoor)belastend ervaren. 130+ met verhoging is een kwestie van lef, heeft met lekker cruisen niets te maken. Airco heb ik nog nooit gemist. Warm? Dak eraf, deuren eruit, en klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 130+ met verhoging is een kwestie van lef, heeft met lekker cruisen niets te maken. 130 met een verhoogde TJ, ik doe het je niet na. Is dat zo erg dan? Trillen/instabiel of gewoon eng? En zal dat ook zo zijn met zo'n 2/2,5" verhoging op een KJ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Bij 2.5 oop een KJ zal het allemaal best meevallen. Maar 4 is best veel, zeker als het een soepele set is. Geen trillen of instabiel, meer het zwieren over de weg. En een beetje in de bochten overhellen, maar dat went. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
carsveld Geplaatst October 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Dank voor jullie uitgebreide en diverse reacties. Mijn huidige Cherokee heb ik een paar keren getracht off road te gebruiken maar de angst voor schade door de beperkte bodemvrijheid blijft aanwezig. Blijft toch een beete een luxe auto die echter wel lekker doorrijd op de snelweg. 4" verhogen en dan 130 rijden blijkt dus nog een uitdaging (had ik niet verwacht). Hardtop is dus aan te bevelen gedurende de wintermaanden en herrie op lange ritten (hij zal toch meemoeten op vakanties dus die zal er wel bijkomen). Automaat of handbak heb ik niet zo'n voorkeur voor maar ik verwachtte dat een handbak in het terrein handiger zou zijn, maakt dus niet veel uit zo blijkt uit jullie ervaringen. Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe eigenaar voor mijn huidige Cherokee en de speurtocht Naarden TJ Wrangler 4.0 starten met deze weetjes. Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het uiteraard graag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 (bewerkt) 4" verhogen en dan 130 rijden blijkt dus nog een uitdaging (had ik niet verwacht). Zolang je rechtuit rijdt valt het wel mee. En zoals al gezegd is het e.e.a. ook afhankelijk van de soepelheid/stijfheid van de verhogings-set. Ook de grootte en breedte van de banden speelt een rol. Maar het plotseling uitwijken, of scherpe bochten dat worden de uitdagingen met een verhoogde Wrangler. En ik denk dat het verbruik dan ook wel een verrassing voor je zal blijken te zijn. Door de verhoging vang je een stuk meer wind en een Wrangler is nu eenmaal niet October 23, 2012 bewerkt door DogJeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
carsveld Geplaatst October 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2012 En zoals al gezegd is het e.e.a. ook afhankelijk van de soepelheid/stijfheid van de verhogings-set. Ook de grootte en breedte van de banden speelt een rol. Maar het plotseling uitwijken, of scherpe bochten dat worden de uitdagingen met een verhoogde Wrangler.En ik denk dat het verbruik dan ook wel een verrassing voor je zal blijken te zijn. Door de verhoging vang je een stuk meer wind en een Wrangler is nu eenmaal niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst October 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 Verbuik zal me niet snel verrassen denk ik, bij mijn Cherokee is dat ook niet het sterkste punt. Jullie hebben er waarschijnlijk ervaring mee maar ik schat dat 1:6 op benzine of 1:5 op LPG toch wel haalbaar zal zijn ... toch ? ligt ook aan de grootte van de banden en de overbrenging in de assen (maar nog meer hoe je er mee rijdt ...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
carsveld Geplaatst October 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 Gewoon dagelijks gebruik, af en toe wat langere ritten en uiteraard wat terrein evenementen (wil het terreinrijden toch leren). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.