Spring naar bijdragen

Kickdown Werkt Niet


Rene83
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 94er Cherokee XJ met een 4.0High Output motor. Ik ben er net achtergekomen dat mijn kickdown niet meer werkt, hij schakelt nu altijd tussen de 2500 en de 3000 toeren over, ook als ik volgas geef. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Een tijdje geleden heb ik de vliegwielsensor vervangen, zou dit het kunnen zijn? Rijd eigenlijk altijd vrij rustig met die auto, weet niet of de kickdown pas na het vervangen het nog wel deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 94er Cherokee XJ met een 4.0High Output motor. Ik ben er net achtergekomen dat mijn kickdown niet meer werkt, hij schakelt nu altijd tussen de 2500 en de 3000 toeren over, ook als ik volgas geef. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Een tijdje geleden heb ik de vliegwielsensor vervangen, zou dit het kunnen zijn? Rijd eigenlijk altijd vrij rustig met die auto, weet niet of de kickdown pas na het vervangen het nog wel deed.

Eerste verdachte is de gasklepsensor,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel een "domme" opmerking zijn maar volgens mij zit er een "slimme" automaat in de XJ. De automaat past het schakelmoment aan aan de rijstijl van de bestuurder. Als je altijd rustig rijdt dan zal de automaat luier reageren. Als je dan opeens wat steviger doorrijdt dan moet de automaat zichzelf opnieuw inregelen. Wellicht verklaart dat waarom de kickdown het nu niet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de laatste tijd het hele rijtje sensors al moeten vervangen (oliedruk, vliegwiel,temp.), alleen de TPS heb ik nog niet gehad. In overleg met een garagehouder hier in de buurt die nogal veel aan Jeeps sleuteld, heb ik de TPS besteld. Als ik van het gas ga loopt ie ook onregelmatig (op LPG), schijnt ook een teken te zijn. Zo duur zijn die sensors nu ook weer niet trouwens B) , uitlezen kost bijna net zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...