Spring naar bijdragen

Motor/bak Problemen Grand Cherokee 4.7


 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heeft mijn Grand Cherokee (WJ) 4.7 V8 een aantal vreemde problemen. Het stationair toerental schommelt nogal, twee dagen geleden liep de motor amper 500 toeren en sinds gisteren ruim 1.100 of meer. Als ik de versnelling in 'D' zet blijft hij alsnog 900 toeren lopen met als gevolg dat 'ie door de remmen probeert te duwen. Op constante snelheid of op de cruise control schommelt het toerental ook zo nu en dan met 2 a 200 toeren, als ik bijvoorbeeld 110 rijd wisselt het toerental tussen de 2.100 en 2.400. Dit rijdt allerminst comfortabel. Het bijkomende probleem is dat de bak hierdoor een vreemd schakelprogramma aanneemt en op sommige moment vroeg opschakelt en met een fractie weer terugschakelt. Door dit twijfelachtige gedrag komt er heel af en toe een bonk uit de bak.

Zou dit probleem voornamelijk in de motor of in de bak kunnen zitten? Ik hoop eigenlijk dat het een sensor is. Heb in het verleden eens problemen gehad met het toerental van een Range Rover, dat bleek na veel gezeur de stappenmotor te zijn. Ik vrees alleen dat er in dit geval meer aan de hand is. Wellicht een lekke koppakking of een gescheurde kop?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties! Morgen gaat de auto naar de garage en zal dan aangeven dat ze naar die sensor moeten kijken. Ik hoop in ieder geval dat dit het is, want dat scheelt een hoop geld met een koprevisie. Ik kan overigens geen foutcodes ontdekken na het drie keer omdraaien van de sleutel.

Ik houd jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bleek inderdaad de TPS-sensor te zijn! Bedankt voor jullie reacties! De auto rijdt weer super.

Ik ontdekte vandaag alleen dat de vloermat aan de passagierskant helemaal doorweekt is. Er lijkt wel iets van (koelvloei?) stof op te liggen. Blijkbaar zit er een lek onder het dashboard. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ontdekte vandaag alleen dat de vloermat aan de passagierskant helemaal doorweekt is. Er lijkt wel iets van (koelvloei?) stof op te liggen. Blijkbaar zit er een lek onder het dashboard. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Wat denk je van een lekkende kachel radiator? Even het koelsysteem af (laten) persen, en je weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...