Spring naar bijdragen

GWR

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

GWR's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo Allemaal, Mijn kachelradiateur begint nu wel erg hard te lekken. Zo erg dat de mat aan mijn passagierskant iedere keer drijfnat is en mijn koelvloeistofniveau best rap daalt. Bij de garage wordt gesproken over 16 uur arbeid, en dan nog exclusief onderdelen... Daarbij is mijn radiateur ook redelijk op en aan vervanging toe, wat bij elkaar toch al snel heel veel geld gaat kosten. Te veel naar mijn idee voor een auto van 1999. Weet iemand toevallig een schappelijk adres die hier ervaring mee heeft en dit voor een aanzienlijk lager bedrag kan doen? Aan zowel de kachelradiateur als de normale radiateur kan ik voor 100 euro samen kopen, zo goed als nieuw. Daar zit het probleem niet echt in. Alvast bedankt!
  2. Bedankt voor de uitgebreide informatie! Het wordt er niet makkelijker op, haha. Maar ik ga er eens mee aan de slag, ik verwacht omdat ik geen geluid van het motortje uit de achterklep hoor komen dat die defect is. Ik heb de klep via de nood'knop' in de achterklep maar geopend zodat hij weer bruikbaar is. Hij kan alleen op dit moment niet op slot...
  3. Hallo allemaal, Sinds een aantal dagen gaat mijn achterklep (en achterruit) niet meer open. Uiteindelijk via de noodhendel aan de binnenkant van de kofferbak de achterklep (en ruit) weer kunnen openen. Ik hoor geen geluiden meer uit de achterklep komen op het moment dat ik de deuren met de afstandsbediening unlock. Ik vermoed dat de aansturing of het motortje van de centrale vergrendelijk kapot is. Gebeurt dit vaker bij dit type Grand Cherokee? Of moet ik het ook nog in de bekabeling of ergens anders zoeken? Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!
  4. Bedankt! Dat lijkt me wel aannemelijk, binnenkort maar eens wat tijd vinden om het dashboard te gaan demonteren. Hoe kan ik er voorlopig voor zorgen dat het niet verder gaat lekken? De airco uit laten en de kachel niet gebruiken?
  5. Het bleek inderdaad de TPS-sensor te zijn! Bedankt voor jullie reacties! De auto rijdt weer super. Ik ontdekte vandaag alleen dat de vloermat aan de passagierskant helemaal doorweekt is. Er lijkt wel iets van (koelvloei?) stof op te liggen. Blijkbaar zit er een lek onder het dashboard. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
  6. Bedankt voor jullie reacties! Morgen gaat de auto naar de garage en zal dan aangeven dat ze naar die sensor moeten kijken. Ik hoop in ieder geval dat dit het is, want dat scheelt een hoop geld met een koprevisie. Ik kan overigens geen foutcodes ontdekken na het drie keer omdraaien van de sleutel. Ik houd jullie op de hoogte!
  7. Hallo allemaal, Sinds een aantal dagen heeft mijn Grand Cherokee (WJ) 4.7 V8 een aantal vreemde problemen. Het stationair toerental schommelt nogal, twee dagen geleden liep de motor amper 500 toeren en sinds gisteren ruim 1.100 of meer. Als ik de versnelling in 'D' zet blijft hij alsnog 900 toeren lopen met als gevolg dat 'ie door de remmen probeert te duwen. Op constante snelheid of op de cruise control schommelt het toerental ook zo nu en dan met 2 a 200 toeren, als ik bijvoorbeeld 110 rijd wisselt het toerental tussen de 2.100 en 2.400. Dit rijdt allerminst comfortabel. Het bijkomende probleem is dat de bak hierdoor een vreemd schakelprogramma aanneemt en op sommige moment vroeg opschakelt en met een fractie weer terugschakelt. Door dit twijfelachtige gedrag komt er heel af en toe een bonk uit de bak. Zou dit probleem voornamelijk in de motor of in de bak kunnen zitten? Ik hoop eigenlijk dat het een sensor is. Heb in het verleden eens problemen gehad met het toerental van een Range Rover, dat bleek na veel gezeur de stappenmotor te zijn. Ik vrees alleen dat er in dit geval meer aan de hand is. Wellicht een lekke koppakking of een gescheurde kop? Alvast bedankt voor jullie reacties!
  8. Hallo allemaal, Ik heb sinds kort een WJ van '99, fantastische auto! Gisteren merkte ik op dat vooral in het stadverkeer de temperatuur flink oploopt (tot 110 graden), terwijl de temperatuur op de snelweg keurig op 90 graden blijft staan. Hij start en rijder verder super. Zou dit wellicht de koppakking kunnen zijn? Ik heb eerder iets vergelijkbaars meegemaakt met een Range Rover, en dat bleek een kapotte waterpomp te zijn. Of maak ik me druk om iets dat heel normaal is bij dit type auto? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...