Spring naar bijdragen

Trekhaak Kabelset Wj


Recommended Posts

Ik wil er een trekhaak onderzetten maar krijg de vraag Voertuig zonderlamp controle en zonder richtingaanwijzer controle.

Hoe kan ik er achter komen of dit op mij Jeep zit en of dit de goede kabelset is?

Jeep GC 2003 Overland H.O.

Stekkerdoos-type: 7-polige schroef Lampencontrole: Voor voertuigen zonder lampencontrole Mistlamp: Mistlampaansluiting / Geen mistlampuitschakeling Richtingaanwijzercontrole: Zonder richtingaanwijzercontrole Kabelset connectoren: Zonder orginele connectoren PDC uitschakeling: Geen voorziening tot PDC uitschakeling Geschatte inbouwtijd: 30-45 minuten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je de originele stekker gebruikt, welke je achter in de kofferbak, aan kunt sluiten, deze is voorbereid, heb je wel lamp controle en is hij gelijk bij de computer aangemeld. Andere optie is een universele kabelboom te gebruiken, wordt hij bij de achterlichten aangesloten. De eerste optie is het veiligste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, en daar zit ik dus ook mee.

Wat als ik inderdaad de trekhaakcontactdoos rechtstreeks aansluit op de bedrading van de verlichting?

Volgens de beschrijving bij de trekhaken (klik) wordt er een AFC-modul gebruikt en dan bedoel ik niet "het aansluiten op een stekker welke achter in de kofferbak zit" want dat is mij geheel onbekend.

Bij gebruik van zo'n AFC-modul wordt nog steeds op de bedrading van de verlichting aangesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik heb een trekhaak gekocht en las in de beschrijving dat er links achterin een gat van 4 cm met het boortje moest worden gemaakt. Ik kon uit de beschrijving niet halen waar.

 

Weet iemand hoe dat zit?

 

Het was een originele kabel kit voor de WJ maar ik moet wel achter elk achterlicht aansluiting 2 draden onderbreken :-(

 

Kortom matige beschrijving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

4cm !!!! Moet ik toch even mijn borenbakje aanvullen ... 13 mm en dan houdt het bij mij wel op  :P .

 

Ik vermoed dat je ergens een gaatje van 4mm moet boren om je massa-kabeltje (die met het oogje) aan te sluiten.

Maakt niet zoveel uit waar je dat doet als het maar aan een vast (metaal) deel van de auto is.

 

Je kunt er ook voor kiezen om de kabel ergens onder een reeds bestaande moer te schroeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij de gebruiksaanwijzing van ECS Electronics welke de meeste trekhaak kabelsets maakt voor nagenoeg alle trekhaak fabrikanten.

Hiermee moet je het kunnen maken.

 

Hierbij de link naar de site waar je de handleiding kunt downloaden.

 

http://www.ecs-electronics.nl/main.php?taal=N&cmd=ecsproduct&SPR_ID=1&VTP_ID=141&ECS_VTP_ID=&MDL_VRT_ID=1085&MDS_MODEL=16&PRC_ID=&ECSP_ID=12&PRD_VLG_ID=#

 

 

 

 

CR002BB_20784.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze beschrijving had ik erbij gekregen maar ik vond de informatie te summier.

 

Enkele kleine ergernissen.

 

Nr2) Gat zat al in de auto afgesloten met een rubber dop. De rubberdop die aan de kabel zit is te klein voor dit gat en valt er dus doorheen.

 

 

 

 

Nr5) Bij dit punt moet je draden doorknippen maar ik zou graag weten wat de functie is van de draden.

 

 

Nr6) staat het relais fout en moet er dus zoals bij het kruis. Hij kan er nl niet anders in.

 

En dan komt er nog bij dat de kabel net iets te kort is waardoor deze net te strak staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik heb ook deze kabel gemonteerd en er kloppen inderdaad een aantal dingen niet, of ze zijn op z'n minst onduidelijk.

 

Nr2) Gat zat al in de auto afgesloten met een rubber dop. De rubberdop die aan de kabel zit is te klein voor dit gat en valt er dus doorheen.

 

Je kunt de rubber dop die er al in zit gebruiken en daar een gat in maken. Of je boort een gat met de juiste diameter voor het meegeleverde rubber, met behulp van een gatenzaag of trapboor.

 

Nr5) Bij dit punt moet je draden doorknippen maar ik zou graag weten wat de functie is van de draden.

 

Via deze draden van je achterlichten maak doorverbindingen voor de functie van je diverse verlichting functies.

Het vervelende was dat je niet weet vanaf welk punt van de connector je moet tellen om de juiste draden door te knippen.

Het is me uiteindelijk wel gelukt maar weet het niet meer uit mijn hoofd, dan zou ik de  achterlicht unit eruit moet halen.

 

Nr6) staat het relais fout en moet er dus zoals bij het kruis. Hij kan er nl niet anders in.

 

Klopt, dat staat verkeerd om beschreven en getekend, dat moet net andersom, relais past niet op de door hun aangegeven wijze.

 

En dan komt er nog bij dat de kabel net iets te kort is waardoor deze net te strak staat.

 

Ik heb de kabel aan de dwarsbalk van de trekhaak met trekbandjes vastgemaakt en dat gaf bij mij geen problemen.

 

Heb je nu alles werkend kunnen monteren?

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

AMP zijn de betere stekkers, stukken beter als de los budget troep, die ze erbij leveren, zoals de imitatie blauwe scotch blocks van 3M.

Voor dergelijke verbindingen kies ik voor solderen, als je het goed doet, de enige manier om op langere termijn zonder storingen te blijven. Daarna isoleren met een krimpkous of zelf vulkaniserende tape.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het weer monteren van de bumper zijn de plastic bevestigingsdopjes van het binnenscherm (bij mij) niet meer bruikbaar.

Ik heb al even geGOOGLEt maar kan ze nergens vinden.

Iemand een idee waar je die kunt krijgen?

Bij mij zaten de kunststof binnenscherm delen met kunststof popnagels vast.

Deze zijn bij alle Jeep dealers te koop, je hebt wel een speciale tang daarvoor nodig.

Ik heb deze van de Jeep dealer in Echt even mogen lenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...