Spring naar bijdragen

Slecht Starten


msbox
 Share

Recommended Posts

Hallo

Mijn Jeep start de laatste tijd slecht, soms pas na 5 of 6 pogingen.

Startmotor draait wel rond maar start niet door.

Accu opgeladen maar dat maakt geen verschil.

Soms start hij goed maar als ik onderweg even stop en weer start kan het voorkomen dat ik weer een aantal pogingen moet doen

Graag advies

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Startmotor draait wel rond maar start niet door"

Hoe bedoel je "start niet door"? gooit ie een paar keer rond en daarna stopt ie? Of blijft ie gewoon draaien maar slaat de moter gewoon niet aan?

In dat geval de eerste verdachte:

Slechte Bobine of contactpuntjes?

Hallo

Hij blijft draaien maar slaat niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Hij blijft draaien maar slaat niet aan.

Ok, ben geen specialist, absoluut niet maar heb al genoeg startproblemen gehad met mijn auto's, bij de meeste heb ik het simpel kunnen oplossen. Ik ben hier net en heb ook totaal geen idee hoeveel kennis jij hebt dus misschien ben ik wel iets te brutaal met advies proberen te geven geven. Heb zelf pas 4 dagen een Jeep en ken die dus nog amper dus wat er daar allemaal mee kan zijn weet ik nog niet (en dat hoop ik eigenlijk ook zo te houden ;-) als je begrijpt wat ik bedoel). De jouwe heeft een verdelerkap, carbs of al een injectie (ben nog aan het inlezen, lees dat de YJ vanaf 1991 injectie kreeg?) in ieder geval een verdelerkap ga ik maar even vanuit, injectie heb ik helemaal geen kaas van gegeten maar de basics voor startproblemen blijven hetzelfde. Ok here goes:

Accu en Startmotor kun je al uitsluiten, warm of koud maakt niet uit als ik het goed begrijp? Als het koud ook is kun je vapor lock uitsluiten

Bobine kun je niet zo 1-2-3 testen. Uitwisselen met een 2e hands exemplaar blijft een probleem, je weet namenlijk nooit of die wel goed is, wat de verkoper ook zegt, meteen een nieuwe aanschaffen is overkill en 9 van de 10 keer weggeggoid geld. Beste proberen met een van een auto die wel altijd goed start. Wat je wel kunt proberen is de bougies er een voor een uithalen, massa maken en starten en dan kijken of ze allemaal goed vonken.

Wordt het steeds erger?

Wanneer zijn de bougies voor het laatst vervangen?

Maakt het nog iets uit of je voor het starten het gaspedaal 2-3 keer intrapt of een ander startritueel hebt uitgeprobeerd, starten met volgas, halfgas?

Is het altijd zo dat als ie dan aanslaat dan blijft ie ook makkelijk lopen, of moet je hem nog even aan de gang houden?

Zelf makkelijk te controleren:

1. Moeilijke, maar hoor je de benzinepomp meteen lopen (zoemen oid) als je contact aan zet?

2. Contactpuntjes, ff kapje eraf en kap en rotor controleren op corrosie, vettigheid, reinigen met remmenreiniger oid, als het maar goed ontvet, en heel licht opschuren met zo fijn mogelijk schuurpapier p800 minimaal. Ga het niet met grof doen, haal even een paar velletjes bij de bouwmarkt op de fiets desnoods ;-) ;-) lees dan 4 & 6 ook eerst even en haal dat ook meteen ;-) )

3. Bougiekabels controleren of deze allemaal goed vastzitten en de aansluitingen van kabel op kap/bougie niet wat losjes is.

4. Zit het luchtfilter goed vast, inlaatrubbers zijn nog goed, wordt er geen valse lucht aangezogen. Even een spuitbusje lektester halen en op alle rubbers spuiten als ie eenmaal wel loopt.

5. Als het donker is, kap open en een maatje laten starten terwijl jij naar de bougiekabels kijkt of er geen vonken over de kabels springen.

6. Luchtfilter eraf en startvloeistof rechtstreeks in de inlaat spuiten (remmenreiniger kan ook) Maar pas op voor backfire, kan je je okselharen of meer kosten als je er boven hangt. Best vraag je een aangeschoten maatje dit voor je te doen terwijl jij start :whistle: :whistle: :D :D

Werkt dit allemaal niet dan:

De Technische guru van het forum een pm sturen

Gewoon de de ANWB bellen. Maatje van me leid die jongens op en die vinden (als je de goede treft tenminste) het vaak hartstikke leuk bij een wat oudere wagen een diagnose te stellen (vooropgesteld, dat wanneer ze aankomen ze zien dat het een goed onderhouden auto van een liefhebber is) en er wat aan te sleutelen in plaats van het ding aan de computer te hangen en een sleepwagen te moeten bellen.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk starten heeft vaker met ontsteking te maken als brandstofdruk. Hij loopt normaal en goed als ie eenmaal wel loopt, houd niet in, reageert goed op het gaspedaal, geen vreemd inhouden tijdens rijden? dan is het hoogstwaarschijnlijk niet de brandstof zelf of de toevoer daarvan naar de motor.

Het zou kunnen, maar over het algemeen genomen, als je benzinepomp of filter slecht is, loopt de motor als ie eenmaal loopt ook slecht. Ik zeg over het algemeen, elk merk heeft zijn nukken en ik ken de jeep nog niet, alles kan.

Ik zou het nog steeds bij het begin houden en het in de ontsteking zoeken. Een zwakke vonk, lage spanning op de bougies. Klinkt stom maar elektronica van een benzine motor kan soms net een diesel zijn. Moet even op temp komen of whatever, maar als het dan loopt loopt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...