Spring naar bijdragen

Vervangen Draagarmen


henkbuns
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik kreeg een brief van Chrysler Jeep, dat ik de achterste draagarmen moest laten controleren op roest. Ten Back heeft de draagarmen meteen vervangen. Later bleek de Jeep niet uit te lijnen doordat de achter as 17 minuten scheef stond. Ten Back is er een tijd mee bezig geweest en gaat nu de leverancier raadplegen. Let dus op: als de draagarmen vervangen worden laat dan meteen de auto uitlijnen ter controle: dat voorkomt een boel heen en weer rijden, banden slijtage en (nog) hoger brandstof gebruik.

Greetz

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe langsdragers zijn eigenlijk de oude langsdragers die in de beginjaren werden toegepast. Daarna zijn er langsdragers van een andere leverancier gemonteerd. Zal wel goedkoper zijn geweest. Dat er een kromme langsdrager tussen zit, kan natuurlijk. Bij mij rijdt de KJ zoals van te voren. Een afwijking van 17min. zul je tijdens het rijden waarschijnlijk wel merken. Tenminste als deze afwijking er voorheen niet in zat.

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Dan morgen even navragen bij de verkoper!

Een recall wordt (meestal) kostenloos uitgevoerd bij de dealer. In sommige gevallen kan arbeidsloon berekend worden.

Je kan zelf zien (mits je de VIN weet) of er nog een recall openstaat. -klik- Links onder op de pagina vind je de "Recall Search"

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan morgen even navragen bij de verkoper!

Een recall wordt (meestal) kostenloos uitgevoerd bij de dealer. In sommige gevallen kan arbeidsloon berekend worden.

Je kan zelf zien (mits je de VIN weet) of er nog een recall openstaat. -klik- Links onder op de pagina vind je de "Recall Search"

Succes!

Uiteraard ga ik het vragen maar ik wil het ook even kunnen controleren. Verkoper is SSang Yong dealer en heeft de Jeep vanaf april in de verkoop. Wellicht heeft hij een oproep van Jeep gehad.

Stel de vervanging is echter niet gebeurd, kan ik dan zo naar een Jeep garage stappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-601-0-69166500-1350807370_thumb.jpg post-601-0-13904700-1350807371_thumb.jpg post-601-0-66668500-1350807372_thumb.jpg

Dan moet dit hem zijn.

Yep, dat is hem. Alleen zit er nu een nieuwe distributieriem op, nieuwe bandjes (Vredestein Quatrac 3 SUV) en een trekhaak (Bosal). De eerste eigenaar is er nooit mee off-road geweest en had ook geen aanhanger of caravan.

Er zat wel een klein scheurtje in het leer van de bestuurdersstoel. Dit is door een stoffeerbedrijf onzichtbaar hersteld. De gunstige kilometerstand in combinatie met de algehele conditie van deze auto heeft mij over de streep getrokken.

Waar ik een beetje van baal is natuurlijk het hoge wegenbelasting tarief maar daar krijg ik dan wel een hoop rijplezier voor terug.

Voor de rest alles prima in orde en hij rijdt gewoon lekker. Tijdens de proefrit uiteraard de 4WD uitvoerig getest maar hij stond gisteren weer netjes gepoetst op ons te wachten :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...