Spring naar bijdragen

Headers Intapen / Motorkap Isolatie ?


Recommended Posts

Mijn J10 geeft een beste bulk warmte af onder de motorkap.

Ik hoor en lees veel over mensen die daar na verloop van tijd een beschadigde laklaag op de motorkap aan overhouden!

Ik wil dit uiteraard voorblijven en denk 2 opties te hebben:

1. Binnenzijde motorkap met isolerend materiaal beplakken, maar welk soort/type?

2. Headers inpakken met 'heat wrap tape', maar is dit niet schadelijk voor de headers en uitlaat zelf ivm oververhitting/roest?

Iemand ervaring met 1 van de 2, of andere goede (betaalbare) ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met isolatieplaten ( 100 x 50 cm; 10 mm dik.) van Conrad.

Zijn zelfklevend en voorzien van zwarte,glanzende afwerklaag. Dempt geluid prima en is goed warmtebestendig. En is heel goed betaalbaar

Dit zit onder de kap van m'n GW, motorkapje van VW en motorkap van m'n Burton..

De laatste al zo'n 10 jaar: houdt zich perfect. Enne..... NEE!!... ik heb geen aandelen Conrad. :D

Succes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn J10 geeft een beste bulk warmte af onder de motorkap.

Ik hoor en lees veel over mensen die daar na verloop van tijd een beschadigde laklaag op de motorkap aan overhouden!

Ik wil dit uiteraard voorblijven en denk 2 opties te hebben:

1. Binnenzijde motorkap met isolerend materiaal beplakken, maar welk soort/type?

2. Headers inpakken met 'heat wrap tape', maar is dit niet schadelijk voor de headers en uitlaat zelf ivm oververhitting/roest?

Iemand ervaring met 1 van de 2, of andere goede (betaalbare) ideeen?

Headers inpakken zou werken als je in een droog klimaat zou wonen maar in ons klimaat met alle weerstypen + strooizout oplossingen zou ik de wrap oplossing niet toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, had zelf ook een beetje mijn twijfels bij het wrappen vd headers.

@Robert: Ik zoek juist iets als warmtebescherming voor de motorkap (en lak) niet zozeer geluiddempend. Werkt dat daar ook voor?

Heb je een linkje, want conrad heeft nogal wat keus..

Plaats anders eens een foto hier als je zou willen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De isolatieplaten die ik destijds heb gekocht ( fabrikaat DSM) heeft Conrad niet meer :frusty:

Ze hebben nu een ander merk (Sinuslive). Uiteraard ook - iets - duurder...... :whistle:

Zo te zien in de omschrijving zijn het de zelfde platen.

Bijgaand een linkje.

http://www.conrad.nl...pende-bekleding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...