GGuido Geplaatst July 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2012 Mijn J10 geeft een beste bulk warmte af onder de motorkap. Ik hoor en lees veel over mensen die daar na verloop van tijd een beschadigde laklaag op de motorkap aan overhouden! Ik wil dit uiteraard voorblijven en denk 2 opties te hebben: 1. Binnenzijde motorkap met isolerend materiaal beplakken, maar welk soort/type? 2. Headers inpakken met 'heat wrap tape', maar is dit niet schadelijk voor de headers en uitlaat zelf ivm oververhitting/roest? Iemand ervaring met 1 van de 2, of andere goede (betaalbare) ideeen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst July 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2012 Headers zullen niet oververhitten, alleen de pijpen verderop krijgen iets warmere gassen erdoorheen. Roesten is wel een issue, de stoffen en glasvesel wraps trekken altijd vocht aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst July 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2012 Ik heb goede ervaringen met isolatieplaten ( 100 x 50 cm; 10 mm dik.) van Conrad. Zijn zelfklevend en voorzien van zwarte,glanzende afwerklaag. Dempt geluid prima en is goed warmtebestendig. En is heel goed betaalbaar Dit zit onder de kap van m'n GW, motorkapje van VW en motorkap van m'n Burton.. De laatste al zo'n 10 jaar: houdt zich perfect. Enne..... NEE!!... ik heb geen aandelen Conrad. Succes, Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2012 Mijn J10 geeft een beste bulk warmte af onder de motorkap. Ik hoor en lees veel over mensen die daar na verloop van tijd een beschadigde laklaag op de motorkap aan overhouden! Ik wil dit uiteraard voorblijven en denk 2 opties te hebben: 1. Binnenzijde motorkap met isolerend materiaal beplakken, maar welk soort/type? 2. Headers inpakken met 'heat wrap tape', maar is dit niet schadelijk voor de headers en uitlaat zelf ivm oververhitting/roest? Iemand ervaring met 1 van de 2, of andere goede (betaalbare) ideeen? Headers inpakken zou werken als je in een droog klimaat zou wonen maar in ons klimaat met alle weerstypen + strooizout oplossingen zou ik de wrap oplossing niet toepassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst July 17, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2012 Ok, had zelf ook een beetje mijn twijfels bij het wrappen vd headers. @Robert: Ik zoek juist iets als warmtebescherming voor de motorkap (en lak) niet zozeer geluiddempend. Werkt dat daar ook voor? Heb je een linkje, want conrad heeft nogal wat keus.. Plaats anders eens een foto hier als je zou willen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst July 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2012 De isolatieplaten die ik destijds heb gekocht ( fabrikaat DSM) heeft Conrad niet meer Ze hebben nu een ander merk (Sinuslive). Uiteraard ook - iets - duurder...... Zo te zien in de omschrijving zijn het de zelfde platen. Bijgaand een linkje. http://www.conrad.nl...pende-bekleding Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst July 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2012 Even een correctie: ik zie nu pas dat ik "DSM" heb aangezien voor de fabrikant, maar dat is de duitse aanduiding voor "dampf schaum matte". Het merk was en is nog steeds Sinuslive, dus exact dezelfde platen die ik heb gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst July 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2012 Kan je niet gewoon de kapisolatie van bv een Grand cherokee gebruiken (gewoon van de sloop) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.