Spring naar bijdragen

Nekaf Kopen


smelt
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepliefhebbers,

Ben net lid geworden van het forum omdat ik waarschijnlijk morgen een M38a1 ga kopen. Ik heb geen enkele Jeep ervaring en ben (nog :-) niet technisch onderlegd maar ik neem een techneut mee.

De Jeep staat al een paar jaar in de garage. De huidige eigenaar (is betrouwbaar) heeft chassis, motor, wielen en ophanging helemaal gerestaureerd. De carrosserie ligt naast de auto. Daar moet nog van alles aan worden gedaan. De eigenaar verzekert me dat de auto helemaal compleet is. Nu mijn vraag aan jullie: waar moet ik speciaal op letten? wat zijn de ernstige/ moeilijke zwakke plekken bij deze auto?

alvast bedankt

smelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip. Moet eerlijk zeggen dat ik best wel heel graag die Jeep wil kopen. Dus het gevaar is er dat ik verblind wordt. Gelukkig heb ik een hele goede monteur bij me (die me daarna ook gaat leren sleutelen) Op zijn verzoek stel ik de vraag op dit forum of er bijzonderheden zijn waar je bij dit model auto speciaal op moet letten. Ik sta dus nog steeds (dringend) open voor tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstel en aandrijflijn zijn al gedaan, alleen de body moet er nog op. Let op het plaatwerk dus!!

Zwakke plekken zijn: de aansluiting van de vloer op de zijkanten, gereedschap kasje onder de rechter stoel, bodem onder de brandstof tank, bodem van de accu bak, en de dubbele platen op de voorschermen.

Maar als de verkopen betrouwbaar is, zal hij je dit allemaal vertellen natuurlijk.

Alle onderdelen zijn nog verkrijgbaar, dus als er een dingetje kwijt is, is dat geen ramp.

Blijft er nog over, tijd, geld en ruimte. Dit blijven altijd serieuze zwakke plekken bij de eigenaars.

Succes met de aanschaf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke bedankt. Ga vanavond kijken. Komt vast goed want geld is "ahum" geen probleem (al denkt mijn aardige echtgenote er anders over, maar ik hoef niet steeds naar de kapper) en ruimte heb ik ook. Jullie horen wel van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben sinds gisteravond de gelukkig eigenaar van een Nekaf uit 1958. Niet alleen onderstel en aandrijflijn zijn al gedaan, ook de hele carrosserie is behandeld. Nieuw gemaakte roestvrij stalen tank kan gemonteerd, bodemplaat onder de stoelen helemaal vervangen, gereedschapkast onder stoel helemaal opnieuw opgebouwd (alleen de rubbers zijn er niet) Nieuwe kap ligt er naast, nieuwe bekleding voor de stoelen ligt klaar, eigenlijk hoeft ie alleen nog maar helemaal in elkaar te worden gezet. Dan rijd ik hem naar de vaste wal en kan de komende jaren besteden aan de details. Jullie zullen me ongetwijfeld nog vaak langs zien komen met vragen. In ieder geval tot zover bedankt voor de adviezen. Oh ja, twee minpunten: deksel van het kastje bovenop het dashboard is rot als een mispel en de spatborden zijn erg slecht. Hij heeft polyester spatborden klaar liggen maar ik vraag me af of ik die wel wil monteren. Ben een beetje een purist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar vragen: Wat is het verschil tussen de M38A1MD en D? Van de C weet ik dat dit het model is met de terugstootloze vuurmond. Mogelijk is de MD de medische uitvoering? En wat is dan de D uitvoering?

Tweede vraag: Waar vind ik foto's van Nekaf's in bedrijf bij defensie, dus met originele cijfers, emblemen, vlaggetjes etc. En wat betekent de omcirkelde S op de motorkap die je veel ziet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar vragen: Wat is het verschil tussen de M38A1MD en D? Van de C weet ik dat dit het model is met de terugstootloze vuurmond. Mogelijk is de MD de medische uitvoering? En wat is dan de D uitvoering?

Tweede vraag: Waar vind ik foto's van Nekaf's in bedrijf bij defensie, dus met originele cijfers, emblemen, vlaggetjes etc. En wat betekent de omcirkelde S op de motorkap die je veel ziet?

De S wil zeggen dat het voertuig radio-ontstoord is.

Hier kun je veel dingetjes van de nekaf terugvinden: http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...