smelt Geplaatst July 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2012 Beste Jeepliefhebbers, Ben net lid geworden van het forum omdat ik waarschijnlijk morgen een M38a1 ga kopen. Ik heb geen enkele Jeep ervaring en ben (nog :-) niet technisch onderlegd maar ik neem een techneut mee. De Jeep staat al een paar jaar in de garage. De huidige eigenaar (is betrouwbaar) heeft chassis, motor, wielen en ophanging helemaal gerestaureerd. De carrosserie ligt naast de auto. Daar moet nog van alles aan worden gedaan. De eigenaar verzekert me dat de auto helemaal compleet is. Nu mijn vraag aan jullie: waar moet ik speciaal op letten? wat zijn de ernstige/ moeilijke zwakke plekken bij deze auto? alvast bedankt smelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2012 Smelt niet op het moment dat je hem ziet. Het is bij Jeepers al vaker niet goed gegaan omdat er meer met gevoel is gekocht ipv met verstand. Succes/strekte morgen. Al brengen die emotie aankopen wel hele mooie verhalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst July 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2012 Bedankt voor de tip. Moet eerlijk zeggen dat ik best wel heel graag die Jeep wil kopen. Dus het gevaar is er dat ik verblind wordt. Gelukkig heb ik een hele goede monteur bij me (die me daarna ook gaat leren sleutelen) Op zijn verzoek stel ik de vraag op dit forum of er bijzonderheden zijn waar je bij dit model auto speciaal op moet letten. Ik sta dus nog steeds (dringend) open voor tips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2012 Onderstel en aandrijflijn zijn al gedaan, alleen de body moet er nog op. Let op het plaatwerk dus!! Zwakke plekken zijn: de aansluiting van de vloer op de zijkanten, gereedschap kasje onder de rechter stoel, bodem onder de brandstof tank, bodem van de accu bak, en de dubbele platen op de voorschermen. Maar als de verkopen betrouwbaar is, zal hij je dit allemaal vertellen natuurlijk. Alle onderdelen zijn nog verkrijgbaar, dus als er een dingetje kwijt is, is dat geen ramp. Blijft er nog over, tijd, geld en ruimte. Dit blijven altijd serieuze zwakke plekken bij de eigenaars. Succes met de aanschaf! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst July 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2012 Hartstikke bedankt. Ga vanavond kijken. Komt vast goed want geld is "ahum" geen probleem (al denkt mijn aardige echtgenote er anders over, maar ik hoef niet steeds naar de kapper) en ruimte heb ik ook. Jullie horen wel van me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst July 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2012 Ben sinds gisteravond de gelukkig eigenaar van een Nekaf uit 1958. Niet alleen onderstel en aandrijflijn zijn al gedaan, ook de hele carrosserie is behandeld. Nieuw gemaakte roestvrij stalen tank kan gemonteerd, bodemplaat onder de stoelen helemaal vervangen, gereedschapkast onder stoel helemaal opnieuw opgebouwd (alleen de rubbers zijn er niet) Nieuwe kap ligt er naast, nieuwe bekleding voor de stoelen ligt klaar, eigenlijk hoeft ie alleen nog maar helemaal in elkaar te worden gezet. Dan rijd ik hem naar de vaste wal en kan de komende jaren besteden aan de details. Jullie zullen me ongetwijfeld nog vaak langs zien komen met vragen. In ieder geval tot zover bedankt voor de adviezen. Oh ja, twee minpunten: deksel van het kastje bovenop het dashboard is rot als een mispel en de spatborden zijn erg slecht. Hij heeft polyester spatborden klaar liggen maar ik vraag me af of ik die wel wil monteren. Ben een beetje een purist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2012 Gefeliciteerd met je aankoop. Sleutelen dan maar! Oja, we zijn dol op foto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst July 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2012 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst July 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2012 En de bak, op zijn kant in een hoek van de garage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smelt Geplaatst July 16, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2012 Een paar vragen: Wat is het verschil tussen de M38A1MD en D? Van de C weet ik dat dit het model is met de terugstootloze vuurmond. Mogelijk is de MD de medische uitvoering? En wat is dan de D uitvoering? Tweede vraag: Waar vind ik foto's van Nekaf's in bedrijf bij defensie, dus met originele cijfers, emblemen, vlaggetjes etc. En wat betekent de omcirkelde S op de motorkap die je veel ziet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2012 Een paar vragen: Wat is het verschil tussen de M38A1MD en D? Van de C weet ik dat dit het model is met de terugstootloze vuurmond. Mogelijk is de MD de medische uitvoering? En wat is dan de D uitvoering? Tweede vraag: Waar vind ik foto's van Nekaf's in bedrijf bij defensie, dus met originele cijfers, emblemen, vlaggetjes etc. En wat betekent de omcirkelde S op de motorkap die je veel ziet? De S wil zeggen dat het voertuig radio-ontstoord is. Hier kun je veel dingetjes van de nekaf terugvinden: http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.