Spring naar bijdragen

Mijn Zoontje Wil Een "monster Truck"


Youri
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een standaard TJ automaat uit 1998.

1998 voor de lagere bijtelling straks en een automaat omdat mijn vrouw er anders niet in wil rijden. Beetje verwend wel! Ze heeft al een auto

post-8828-0-24702200-1340052381_thumb.jp

Ik ben begonnen met wat research en voor het verbouwen van de wrangler en heb het helemaal naar mijn zin. Ik heb alles wat ik denk nodig te hebben besteld in de VS. Nu nog verschepen.

Dit is ie nu en zo moet ie worden

post-8828-0-76140700-1340052164_thumb.jp

post-8828-0-34587100-1340052181_thumb.jp

post-8828-0-65480500-1340052223_thumb.jp

Heb er zin in :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me altijd al interessant om te doen...

staat een Lamborghini Murcielago met schade op internet, zou daar best aan willen beginnen... (als ik het geld had en ervoor kon uitgeven ;))

Mooi opgeknapt! Succes met de jeep

Wat is allemaal besteld geworden, welke spullen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga het zeker proberen, op dit moment draai ik zo nu en dan een paar rondjes op mijn Quad, heb ook veel off road gereden met de motor.

Beetje rommelen in het terrijn met een Jeep lijkt me geweldig, past beter bij mijn leeftijd (47). Ben al lid geworden van de Jeepclub, aardige gasten vind ik.

Zijn jullie daar ook lid van?! Zijn er nog meer evenementen?? Hoor het wel.

Voor mijn Wrangler heb ik bijna alles besteld bij Rough Country, en wat ze niet hadden bij 4WheelParts.

Rough Country was goed zaken doen, ze hebben me dealer gemaakt. Ik heb nu ook een nederlandse forwarder Holland Ranch. leuke mensen.

De Wrangler gaat 6" omhoog met de long arm set, 2 "boby lift, 35 " Micky tompson wheels and tires, slipe yoke. cv , 4.56 gear ook de RC stinger bumper met lier, tube fenders 6"flair(voor onze politie vrienden, ben benieuwd wat ze van een stinger vinden??), rock sliders rear bumper met tire carrier. High flow Uitlaat, knn luchtfilter.

Ben nog niet uit wat betreft de lockers.

Gr Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles in 1 keer eronder ?

Maak dan foto's , kan een leuk project worden !

Sommige hier zijn ook lid van de jeepclup.

Holland ranch (hans en Bianca?) doen het doorsturen.

Je kan dit ook zelf regelen bij bv 4wd.com.

Wat voor een assen heb je er nu onder ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dana 30 uit een 1990 XJ is a good little axle voor 35" banden. Voor locker ik ben erg blij met ARB's in mijn beide Jeeps

Andere mensen denken er een beetje anders over. Ik ben niet onder de indruk van weg gedrag met detroits, maar werken wel goed in het terein. Dan heb je ook mensen die Ox lockers het ju van het vinden en dan zijn er de ausie lockers en clones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx is de dana 30 van mijnTJ volgens jou ook wel goed ?? Ik vind het jammer van de investering om in een mindere as een arb te kopen?

AW12345 heeft het over een dana30 van een XJ met high pinion. Dat is dus niet dezelfde as als onder de TJ zit (wel dana 30 maar met low pinion)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yup alles behalve the ring en pinion past van de TJ vooras, the high pinion as kan meer abuse van de ring en pinion verduren. en de aandrijf as sit hoger dus word niet zo snel beschadigt. Het grootste voordeel van een high pinion vooras is voor mij wat moeilijk uit te leggen in het Nederlands. So here goes the low pinion Dana 30 has the pinion driving the ring gear on the backside of the ring gear teeth which cannot handle as much load so the ring and pinion is more prone to breakage. A high pinion front axle corrects this and loads the ring and pinion just like a regular rear axle. One of the reasons it's not a good idea to yank people out of a stuck in reverse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...