Spring naar bijdragen

Stuurwiel Pulli


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Een soort U-tje met een lange bout/moer die je op het uiteinde van de kolom schroeft en waardoor je de stuurslot plaat naar beneden kunt drukken om het veertje (wat de stuurslot plaat) op zijn plek houd te verwijderen.

Dit verwijderen lukt ook vaak zonder dit apparaatje , maar bij montage wordt het moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Excuus dat ik niet eerder kon reageren.

Het is me inmiddels gelukt. Ik heb mijn 3 potige pullie trekker wat kunnen verbouwen waardoor ik deze kon gebruiken.

Het doel ben ik helaas voorbij geschoten, blijkt dat je stuurwiel maar op 1 manier KAN monteren ivm het palletje van de claxon :huh: .

Probleem: stuurwiel (en wielen) in rechtuit positie; maar pitman blijft scheef staan. Kennelijk heeft een vorige eigenaar eens de verbindingsstang tussen stuurkolom en het

stuurhuis los gehad, de boel licht verdraait en weer gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in het stuur destijds eens een gat extra geboord, dit is bij de CJ prima te doen.

Tja, dat is een oplossing, maar niet de bedoeling natuurlijk....

Is je stuurstang niet te verstellen? Mits gangbaar natuurlijk.......

Jawel, is te verstellen, MAAR: als de middenstand van het stuurwiel en de pitman niet meer gelijk is aan elkaar, krijg je NOOIT

meer je stuur recht, als je onder de auto de pitman recht zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net even verder gegaan en loop tegen een probleem aan:

Om er even niet een heel verhaal van te maken; Hoe bepaal ik de middenstand van mijn stuurhuis?

Het feit, dat als ik mijn vooras op bokken zet en een verschil in aantal stuurslagen heb in naar uiterst links en rechts, zegt mij dat de pitman niet goed gemonteerd zit? Immers; als de pitman recht staat, zou ik toch evenveel slagen naar links en rechts moeten maken?? (Even ongeacht hoe mijn stuur staat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pitman kan in vier standen vastgezet worden, steeds 90 graden verdraaid.

Dat zijn heel wat stuurslagen, volgens mij, dus het lijkt me sterk dat het daar fout zit.

Je schijnt de pitman wel te kunnen forceren in andere standen, maar daarbij worden splines beschadigd.

'Makkelijk' te checken door de pitman los te halen ;)

EDIT: Onzin, veroorzaakt door denkfout, verwijderd.

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wielen rechten zetten , stuur bus zo zetten dat stuur recht staat , gaan rijden , ratel en waterpomptang meenemen , en kijken of het stuur recht staat als je rechtdoor rijd (op een rechte weg testen) , zo niet stoppen en op straat even de bus weer verdraaien , dit een paar keer herhalen , meestal ben je na een een keer of drie klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, is inmiddels gelukt. Stuurhuis stond idd niet in de middenstand. Ik kon bijna 2 slagen links en 1.25 slagen naar rechts maken. Stuurkogel uit pitman gehaald en de totale slagen van 3.25 op gedeeld in links en rechts. (Pitman staat dan niet recht) Kogel weer vast gezet en met de stuurstang stuur enigzins recht gezet. Nu nog eens een paar rondjes rijden om telkens te fine-tunen.

Uiteindelijk viel het klusje wel erg mee. (Oh, alleen de afslag van het knipperlicht links werk nog niet. Hoopte dat deze weer zou werken na afstellen middenstand maar helaas. Zal wel iets versleten zijn.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...