Spring naar bijdragen

Stuur Verwijderen


Recommended Posts

beste Jeep vrienden,

sleutel al de hele dag aan mij GC WJ 99. Heb er onder andere vandaag een andere voorstoel in geplaatst die ik ergens op de kop had getikt. uiteraard deen in eerste instantie de stoelverwarming het niet maar dat heb ik met tips van dit forum opgelost.

Mijn stuur is nog versleten en ik wil het opsturen om opnieuw met leer te laten bekleden. Ik heb van Jeepparts in Valkenburg even een leenstuur gekregen maar nu zit ik even met het probleem dat ik het stuur met geen mogelijkheid los krijg.

Ik heb de air bag eruit, stekkers allemaal los, de 21er moer is los en je zou dan toch verwachten dat het stuur gewoon van de stuurnaaf af te trekken zou zijn. Laat dat ook bij mijn MB gedaan en dat was een fluitje van een cent. Nu zit ik me af te vragen over bij de GC nog ergens wat gelocked zit.

Iemand enig idee of tips hoe ik dat stuur los krijg.

Alvast bedankt,

Roy Palmen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha, dat ziet er goed uit. Ik heb opeens plannen voor de zondag. Bedankt moderator voor de super snelle responds.

Groet,

Roy Palmen

zit net nog even te kijken naar mijn leenstuur, maar daarin zit geen schroefdraad en het stuur is ook anders dan op de foto te zien is. ijzeren middenstuk is aanzienlijk kleiner dan op de foto. op de stuurnaar zit de schiefdraad en daar ziet een grote moet op. Ik vrees dat ik iets anders moet verzinnen. Maar goed, zal er morgen een op mijn gemak naar kijken. De foto brengt me wel op wat ideeen en ik weet nu dat het stuur kennelijk gewoon klem zit op de naaf.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik weet nog van vroeger, toen ik regelmatig sportstuurtjes in kadetjes enzo plaatsten. dat de sturen op de naaf klemvast zitten, na het verwijderen van de moer.

Als je een staaf van een zachter metaal bovenop de naaf plaatst (bijv. messing) en hier met een (nylon) hamer op slaat, dan zou het stuur los moeten 'schikken' van de naaf.

Ik weet overigens niet of dat bij de Jeep ook zo gecontrueerd is.

groet

Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gewone 3-potige poelietrekker doet dit op twee seconden...

Dat stuur zit gewoon keivast op die naaf en na al die jaren wordt het er niet beter op. Gewoon even wat kruipolie erin spuiten en dan met zo'n poelietrekker (*) losmaken.

(*) Na de gemeentepils zal dit in Holland ook wel een andere naam hebben vermoed ik... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...