Spring naar bijdragen

Hammerite overschilderbaar??


schumer
 Share

Recommended Posts

Hammerite is uitermate goed overschilderbaar...

Even opschuren / ontvetten en dan is het geen enkel probleem.

Zoals je kan lezen op mijn website (zie signature) heb ik mijn body (binnenzijde) ook eerst met Hammerite gedaan, echter dat bleek een ramp. Spul wilde gewoon niet uitharden en was gemakkelijk te krassen.

Uiteindelijk met verf van "SIGMA"gedaan en nu is het super... geen krasje in te krijgen. (bij wijze van spreken dan he :-))

Waar wil je het voor/op gaan gebruiken? Dat wil nog wel eens schelen namelijk in de manier van behandelen en de beste verf.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel aan de binnekant, Ik heb vanmiddag een deel van de vloer aan de bestuurderskant en bijrijderskant gedaan..

Ik hoop dat het bij mij wel hard wordt, zodat ik er de originele kleur overheen kan schilderen/spuiten

Hoe heb je anders de Hammerrite er afgehaald? (voor het geval als die Hmmerite niet uithard.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de gebruiksaanwijzing moest het zo'n 3 weken uitharden alvorens het maximaal uitgehard was.

Door omstandigheden (verdere renovatie) heeft het bij mij zo'n 5 weken gestaan.

Het was wel hard op het oog, maar als je bijv. een stoelframe erop zette zat dat stuk al vol met krassen :-(

Voor de assen maakt dat niet uit, want ze zijn toch wel öndergestopt"

Voor dingen die in het oog zitten,zou ik echter geen hammerite pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je die hammerite hebt gebruikt om zijn roestwerende eigenschappen.. smeer er dan liever fertan op.

Fertan zet de roest om, in een zwarte laag die uitermate geschikt als grondlaag voor verder aflakken. Hammerite sluit roest af van de lucht zodat het niet verder roest, de roest blijft echter wel zitten onder de hammerite.

En fertan is veel goedkoper smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

Hammerite is volgens mij niet overschilderbaar. Ik kocht het om mijn motorblok te schilderen, de verf heeft elastische eigenschappen. Met een hamerslag zette de smid vroeger de structuur van metaal anders, ik meen dat Fe3 dan veranderde in Fe4 oid. Gelijk Jos zegt, Hammerite kapselt het in maar zet niets om.

Ht omzetten van de structuur van roet doet dus Fertan. Ook een goed product is http://www.classicpassion.nl/caprotech.php

Caprotech zet je er met de dunne versie op, net water, en dan de dikke versie gelijk textiel. Ik deed alles met de bokkepoot, zelf zal ik nooit meer roesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de binnenkant en de buitenkant van m.n merc 308 heb ik dit gebruikt

Veel beter dan hammershit en ook met een roestwerende add.

gewoon met een roller of kwast een prima egaal resultaat en zeer duurzaam.

RUST-OLEUM VERF COMBICOLOR, HOOGGLANS ZWART RAL 9005

http://www.toolprof.nl/verf_houthersteletc/verf/combicolor.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...