Ruifrok Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Peter Ruifrok en ik ben sinds 2006 in het bezit van een Grand Cherokee 4.7I V8 HO uit 2004. De auto heeft nu ongeveer 140.000 km gelopen. Het probleem: vorige week schakelde de automaat ineens niet verder dan de tweede versnelling. Op het moment dat de automaat door wil schakelen naar de derde, schakelt hij in z'n "vrij", dus veel geraas van een onbelaste motor. De garage constateerde te weinig vloeistof in de bak tgv een lekje in het carter. Dit is verholpen en de vloeistof is weer correct aangevuld, Maar het probleem is daardoor niet verdwenen Volgens de garage moet er een gereviseerde bak in a 3200 euro ex BTW. Dat gaat me toch wel wat snel. Is er iemand die me kan helpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Een 4x4 specialist of een "normale" garage ? Lijkt wel op een soort van noodloop van de bak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Eerst mijn eigen normale garage uit het dorp (waar ik altijd goed geholpen ben, maar dit is geen Jeep dealer). Maar toen lekkage verhelpen en olie bijvullen niet hielp, is de auto door hen naar Autrans in Lunteren gereden (in z'n twee). Het verhaal dat ik via m'n eigen garage terug krijg, is dat de auto uitgelezen is, maar dat men geen foutmeldingen ziet en ook verder aan de buitenkant niets ziet. De olie is precies goed op peil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Dat is een automaat specialist, die gaf ook aan dat er een nieuwe bak onder moet ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Ja, inderdaad de automaat specialist gaf aan dat er een gereviseerde bak onder moest (overigens, ook de eigen garage heeft de auto uitgelezen en kreeg geen foutmeldingen, ik stond er bij). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 is het filter ook vervangen? Ook ooit eens een diagnose laten stellen bij een trans bedrijf....."revisie is noodzakelijk" toch maar olie ververst en een nieuw filter: nu 50.000km verder schakelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst March 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2012 Ik zou eerst de computer uit laten lezen bij een jeep chrysler dealer, je hebt speciale software nodig voor het uitlezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel70 Geplaatst March 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 inderdaad schoon filter is en kan oorzaak zijn, maar als hij alleen 1 en twee doet weet ik niet of dit filter oorzaak is maar laat hen eens uitlezen bij B&S misschien kunnen die je helpen.Kijk ook een sbij you yube bij reperatie wj dan kom je een filmpje tegen waar ze dieper in de bak gaan voor reparatie. Ik vond het erg interessand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 Kan dit een soort "limp home" mode zijn? Maar zou die dan niet uitgelezen worden door de computer? Zowel mijn eigen garage als de automaat specialist heeft de computer uitgelezen (althans, van de garage weet ik het zeker want ik stond er bij. En dit was software die ook kon onderscheiden tussen WJ, WK enz.) en kreeg geen foutmelding. Ga filmpje bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 Welke computer hebben ze uitgelezen? Er zijn diverse modules die je apart van elkaar kan/moet uitlezen. Automaat, ABS, airbags en motormanagement zijn apart te lezen en te controleren op juiste werking. Meestal wordt alleen de OBD II (on board diagnose) uitgelezen, deze geeft alleen storingen in het motormanagement en emissie gerelateerde systemen. Om andere zaken uit te lezen moet je een uitgebreide diagnose mogelijkheid hebben. Anders een mogelijkheid om "live data" te lezen terwijl de storing optreed. Een stukkie rijden met de computer er aan dus. Je kan ook eens naar Maasbach in Amersfoort rijden, dit is een Jeep specialist. www.maasbach4x4.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2012 Ik vermoed, dat alleen het motor management uitgelezen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 4, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 Hartelijk dank iedereen voor de suggesties. Ik zal jullie laten weten hoe het afloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel70 Geplaatst March 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 Governor Pressure Solenoid & Sensor Replacement dit is het filmpje er zij er meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel70 Geplaatst March 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 http://youtu.be/kvl-_-vY6rk sorry zo moet het lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel70 Geplaatst March 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 http://youtu.be/TWXaoC3Qi7g hier nog eentje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcel70 Geplaatst March 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 7, 2012 en is er al nieuws ben wel nieuws schierig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2012 Heb de auto net terug met een gereviseerde bak. De derde en vierde versnelling waren verbrand. Kosten euro 3250 ex BTW. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruifrok Geplaatst March 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2012 Vind ik wel wat heftig na slechts 137000 km. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2012 Vind ik wel wat heftig na slechts 137000 km. Ja, dat is het ook wel....... Heb je wel eens zware aanhangers er achter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst March 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2012 is het filter ook vervangen? Ook ooit eens een diagnose laten stellen bij een trans bedrijf....."revisie is noodzakelijk" toch maar olie ververst en een nieuw filter: nu 50.000km verder schakelt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.