Spring naar bijdragen

Kiezen Wat Is Het Beste Aandrijfing?


spijlbusje
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal, ik kan een keus maken tussen twee verschillende aandrijf lijnen, maar wat is het beste en wat is het verstandigst?

Wat heb ik nu:

-nu rij ik een chief uit 79 dagelijkse auto!, motor 360 amc, de bak is een th400 met een bw 1339 tussenbak, assen zijn voor en achter dana 44 wt met een verhouding van 3.54.

Dit hele gebeuren is gedeeltelijk aan revisie toe, aandrijfassen hebben ruime kruisjes ook in de vooras, trillingen in de aandrijflijn, geluiden uit de achteras, lekkende tussenbak. en ga zo nog maar even door.

De motor is goed en zal wel geupgrade worden, andere carb, intake, nokkenas, pakkingen , oliepomp om uiteindelijk wat soepeler te rijden.

Nu heb ik nog een chief uit 81, motor 4,2 6cil lijn, th727 bak, np208 tussenbak, assen amc20 achter, voor is dana44 alle wt, met een verhouding van 3.31, met vrijloop naven.

Deze hele aandrijflijn is goed en gedeeltelijk al gereviseerd.

Wat wil ik? zoizo mij 360 motor houden, er komt een 6" lift onder met 33 of 35" banden. Het is mijn dagelijkse auto met voornamelijk stadsverkeer, en vakantie als we met het gezin weggaan. Offroad zal ik in de zomer op het strand komen met de auto ook in het mulle zand. voor de rest hou ik er wel van om niet na te denken wat ik doe of waar ik inrij dus het moet allemaal wel blub bestendig zijn.

Nu de vraag welke optie is het best of ben ik gewoon helemaal gek?

Past mijn 360 zo op de torqflight bak?

En nu is mijn chief continu 4x4 en met de np208 parttime Of een andere bak nemen?

En welke assen zijn het stevigst voor als ik wel eens wil spelen..

Zelf heb kwa techniek wel veel ervaring, ben al een jaartje of 16 monteur. Alleen kan ik alles wel in de theorie gaan uitzoeken en berekenen maar de mannen en sommige vrouwen die het al een aantal jaartjes in de praktijk alles doen met de jeep hebben gewoon het meeste ervaring. Van de praktijk kan je het beste leren.

Dus wie kan me een beetje helpen met het verbeteren van mijn jeep?

Groeten Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal, ik kan een keus maken tussen twee verschillende aandrijf lijnen, maar wat is het beste en wat is het verstandigst?

Wat heb ik nu:

-nu rij ik een chief uit 79 dagelijkse auto!, motor 360 amc, de bak is een th400 met een bw 1339 tussenbak, assen zijn voor en achter dana 44 wt met een verhouding van 3.54.

Dit hele gebeuren is gedeeltelijk aan revisie toe, aandrijfassen hebben ruime kruisjes ook in de vooras, trillingen in de aandrijflijn, geluiden uit de achteras, lekkende tussenbak. en ga zo nog maar even door.

De motor is goed en zal wel geupgrade worden, andere carb, intake, nokkenas, pakkingen , oliepomp om uiteindelijk wat soepeler te rijden.

Nu heb ik nog een chief uit 81, motor 4,2 6cil lijn, th727 bak, np208 tussenbak, assen amc20 achter, voor is dana44 alle wt, met een verhouding van 3.31, met vrijloop naven.

Deze hele aandrijflijn is goed en gedeeltelijk al gereviseerd.

Wat wil ik? zoizo mij 360 motor houden, er komt een 6" lift onder met 33 of 35" banden. Het is mijn dagelijkse auto met voornamelijk stadsverkeer, en vakantie als we met het gezin weggaan. Offroad zal ik in de zomer op het strand komen met de auto ook in het mulle zand. voor de rest hou ik er wel van om niet na te denken wat ik doe of waar ik inrij dus het moet allemaal wel blub bestendig zijn.

Nu de vraag welke optie is het best of ben ik gewoon helemaal gek?

Past mijn 360 zo op de torqflight bak?

En nu is mijn chief continu 4x4 en met de np208 parttime Of een andere bak nemen?

En welke assen zijn het stevigst voor als ik wel eens wil spelen..

Zelf heb kwa techniek wel veel ervaring, ben al een jaartje of 16 monteur. Alleen kan ik alles wel in de theorie gaan uitzoeken en berekenen maar de mannen en sommige vrouwen die het al een aantal jaartjes in de praktijk alles doen met de jeep hebben gewoon het meeste ervaring. Van de praktijk kan je het beste leren.

Dus wie kan me een beetje helpen met het verbeteren van mijn jeep?

Groeten Robert.

Jij schreef het volgende (6" lift onder met 33 of 35" banden. Het is mijn dagelijkse auto met voornamelijk stadsverkeer, en vakantie als we met het gezin weggaan)

Weet je het wel zeker dan dat je de jeep zoveel wil verhogen? Hoe hoger de jeep des te meer kans heb je op minder goede rijeigenschappen.

Een 3.31 overbrenging met 35 inch banden is niet de beste combo. 4.10 zou beter passen bij 33 en 35 inch banden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan de 360 in de 81er Chief plaatsen met behoud van de aandrijflijn. Voor montage van de 360 aan de TF727 heb ja waarschijnlijk een andere felxplate nodig en mogelijk ook een adapterplaat voor de bellhousing. Continue 4x4 met de Quadratrac bak is wel te missen als je m als dagelijkse (straat) auto gebruikt, scheelt ook nog in de brandstofkosten.

3.31 overbrenging is wat aan de lichte kant voor 33ers of zelfs 35ers. Beter deze upgraden richting 4.10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 6inch lift is inderdaad een bijzonder slecht idee.... ;)

Ik neem hem graag van je over, dan heb je daar al geen omkijken meer naar :) .

Heb je die witte chief een maandje terug van marktplaats gekocht, met US title toevallig?

ja dat klopt, dan had jij zeker er op geboden :whistle:

Die lift daar heb ik hem voor gekocht, body kan je weggooien maar alles in het chassis is gerestaureerd :D

Mijn vakantie's zijn hoogstens de veluwe of belgie voor de rest pak ik wel een vliegtuig naar de 35'c langs de evenaar.

En de auto is van mij en niet voor het plezier van mijn vrouw :whistle: dus kom maar op met de 6"lift. en de rest wat ik wil.

Waarschijnlijk ga ik de complete aandrijflijn met motor en al overbouwen en dan kan ik gelijk kijken of dat me bevalt of dat ik weer continu 4x4 wil.

En in de tussen tijd heb ik ongeveer een jaar de tijd om de rest te reviseren en dat eventueel terug te bouwen of om te bouwen.

@Ab, met flexplate bedoel je de meeneemplaat op de krukas voor de koppelomvormer?

In iedergeval heb ik nog veel uit te zoeken en het internet heeft veel te veel info, je bent avonden aan het lezen?

Zijn er niet al mede forumers die al een 6cil omgebouwd hebben naar v8 amc? die moeten het weten vind er op het forum alleen niet veel van.

mvg Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...