Spring naar bijdragen

Trekhaak Gegevens J10?


KEC
 Share

Recommended Posts

Welkom en goede keuze voor je Senior Jeep.

Ik ben ook op zoek naar die gegevens. Heb al diverse kentekens van bekende J10 opgezocht, maar ze lijken allemaal geen trekgegevens geregistreerd te hebben. Ook de RDW kan niet helpen tot nu toe ze accepteren geen J20, Wagoneer of Cherokee gegevens. Er moeten toch J10 bestaan waarvan wel trekgegevens geregistreerd staan lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb het probleem ook met de Gladiator J200, heb diverse manuals van destijds voor mijn Jeep op de kop getikt.

Een Owners Manual en een Trailer/Camper Towing Manual, hierin staat beschreven de trek gegevens volgens de

volgende specificatie van motor Axel/ratio Hitch en Springs.

Met deze info wil ik naar de RDW als mijn Gladiator klaar is.

Volgens Het RDW kan je een trekgewicht krijgen van de helft van het gewicht van de Jeep zonder verdere Info.

Dit zou komen op 2000KG J200 = 1000Kg aan trek gewicht.

Heb het volgend voor je gevonden aan Info:

Volgens Jeep Trailer Towing/Camper Manual J10 1979 staat het volgende:

Load------------ 2000Lbs-----------------3500Lbs---------------- 5000Lbs -------------------7000Lbs

Hitch-------------Rear Bumber---------Rear Bumber-------------Equalizing ---------------- Equalizing

Axel Ratio-------3,54/3,73--------------- 3,54/3,73 ----------- 4,09/ (401 3,73) -------- 4,09/ (401 3,73)

Springs ------------Std------------------------Std ------------------ Heavy Duty --------------- Heavy Duty

Shocks ----------- Std ---------------------- Std ------------------ Heavy Duty ---------------- Heavy Duty

Grt Ed

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb ik vorig jaar allemaal geprobeerd, omdat ik heb gehoord dat dat bij sommige auto's wel geaccepteerd wordt. Ook gewoon blijven proberen zou ik zeggen. Uiteindelijk komt er vast resultaat. Het lijkt ook erg van de RDW-er af te hangen. Ze zijn op zich echt heel welwillend en servicegericht, maar de informatievoorziening is onduidelijk. Ook het trekgewicht krijgen van de helft van het gewicht van de Jeep heb ik voorgesteld(ik wist dat dit gebeurt), maar kon weer niet volgens de Rdw op dat moment. dus toen heb ik mijn papieren maar weer terug gevraagd (ik kreeg zomaar nieuwe). Ik zelf probeer het pas weer als ik een kentekennummer kan noemen van eenzelfde(type/naam) Jeep waar wel trekgegevens van bekend zijn. Je moet tenslotte gewoon je papieren opsturen voordat ze er over gaan nadenken. Mijn indruk is dat in de praktijk de papieren meteen worden vernietigd om veiligheidsredenen, daarom kreeg ik waarschijnlijk ongevraagd nieuwe opgestuurd, toen het allemaal niet ging lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even gecheckt!

Op mijn duitse brief (moet nog schouwen bij de rdw) staat 1000kg ongeremd, vrij vertaald ;) .

Dat is dus de helft van het gewicht, zoals Chris al schreef.

Mocht 1 van jullie er iets aan hebben, hoor ik het wel!

Echter KEC wil de J10 gebruiken om zijn wrangler te trekken op aanhanger,dus met 1000kg red je het dan niet.

The soldier heeft hem niet meer, die heeft hem verkocht aan KEC: topicstarter.

Guido

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo nogmaals,

Ik heb het RDW gesproken afd. Technische informatie!!

Zeer kundige en vriendelijke mensen en ze vertelde mij op mijn vraag;

Er zijn toch in het verleden wel Jeep J10's verkocht waar een trekhaak op

zat en die ook op het kenteken stond?!

Ja was zijn antwoord maar alle gegevens van alle (gele kentekens )

zijn in de loop der jaren gedigitaliseerd

En dat is niet met de (grijze kentekens ) gebeurd die liggen nog bij alle keurstations.

Waarvan niemand een overzicht van heeft.

Maarrrr ik kon wel mijn kenteken opsturen naar Veendam

waar ze dan een trekgewicht op mijn kenteken zetten.

Van 1900kg. Nou daar heb ik natuurlijk niks aan want mijn Wrangler weegt al 1750kg daarbij komt de Autoambulance van minstens 900kg en dan nog wat onderdelen erbij van 250kg.

Zit ik al op 2900kg, dus ik heb niks aan die aanbieding van het RDW.

Nu heb ik van Bas uit Nigtevecht zijn trekhaak mogen lenen om naar het RDW te gaan.

Dus ik heb goede hoop!!!

Ik laat het jullie allemaal wel weten:-)

Groetjes en nog bedankt voor alle reacties

KEC uit Apeldoorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even gecheckt!

Op mijn duitse brief (moet nog schouwen bij de rdw) staat 1000kg ongeremd, vrij vertaald ;) .

Dat is dus de helft van het gewicht, zoals Chris al schreef.

Mocht 1 van jullie er iets aan hebben, hoor ik het wel!

Echter KEC wil de J10 gebruiken om zijn wrangler te trekken op aanhanger,dus met 1000kg red je het dan niet.

The soldier heeft hem niet meer, die heeft hem verkocht aan KEC: topicstarter.

Guido

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo allemaal,

Waanzinnig bedankt voor al jullie reacties!

Zodra ik de 3500kg op mijn kenteken heb staan,

Maak ik een aantal copieen van mijn trekhaak voor alle andere j10-ers.

Mar zover is het nog lang niet

Ik houdt jullie op de hoogte

Groeten Kenneth alias KEC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hoi KEC,

Heb je al gegevens voor je J10...........................???

Ik weet iemand de net een J10 uit Duitsland heeft met een trekhaak, ik kan is navragen wat er bij hem op het kenteken staat.

De beste man gaat voor 6 weken naar Italie, als hij terug is kan ik wel navraag voor je doen.

Grt Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...