Spring naar bijdragen

Aansluiting 2Wd / 4Wd Lampje


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb na het ombouwen van de 4.0L ho motor uit de cherokee het vacuum van de vooras aangesloten op de kabelboom (de kabelboom is van de YJ 2.5L en ik heb hier injectoren bij geplaatst).

Ik heb de tussenbak van een YJ gepakt en als ik tussen 2 en 4wd schakel, werkt dit op de vooras (wielen draaien dus goed mee als ik het inschakel).

Voorheen had ik een lampje in het dashboard dat ging branden wanneer ik de 4wd instel. Het dashboard in de yj is hetzelfde gebleven maar het lampje gaat niet meer aan.

Ik heb een vierkante vacuum stekker (met 4 losse vacuumleidingen), maar weet niet precies hoe deze aangelosten moeten worden.

Heeft iemand hier misschien een aansluit schema of duidelijke foto's voor?

Bedankt,

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

super bedankt, dit is precies wat ik nodig heb.. nu nog uitzoeken of het het nieuwe of oude systeem is

klopt het dat ik het oude systeem heb?

Jeep%252520Wrangler%252520%2525281330%252529.JPG

op de foto zie je links van de remcilinder een slangetje met een oranje stukje met vacuum switch??

ik zie trouwens in het schema dat ik een vacuumtank moet hebben, maar denk niet dat ik die heb / had... toch heeft het systeem voor de verbouwing gewerkt... hoe kan dit? of welke tank zou dit kunnen zijn?

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad de foto's goed bekeken en als ik de tussenbak aansluit kan ik met de kabel / slang naar het motorruim waar 1 plug op het spruitstuk kan en 1 hangt in de lucht wat op die zelfde t-sluiting aangesloten kan worden.

Ik neem aan dat het lampje alleen gaat branden als de motor loopt?

als hij op contact staat gebeurd namelijk niets als ik tussen 2 en 4 schakel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Gisteren een 2ehands compleet vacuumsysteempje gekocht.

Alles aangesloten maar helaas geen lampje, ook niet na een paar metertjes rijden.

Nu moest ik gisteren weg en toen ik 's avonds weer naar huis reed (met licht aan), ging na het starten het 4wd lampje 2 seconden aan (stond in 2WD). Daarna ging het uit en het ging ook niet meer aan (ook niet na omschakelen naar 4H of 4L)

Er gaat 1 slangetje van het inlaatspruitstuk via het schutbord naar binnen. Als ik daaraan voel, voel ik dat het vacuum trekt maar niet super hard. Dit heb ik op 1 van de 3 leidingkjes op de verwarming aangesloten (geen idee waarom maar las dit ergens online).

Wat zou het probleem nog kunnen zijn (denk dat hij ook niet omschakeld van 2 naar 4 wd) maar is lastig te testen. Kan het blokje op de vooras eraf halen maar dan doet het vacuum natuurlijk helemaal niets meer.

Wel waren 2 leidingen doorgeknipt en die heb ik zolang met tape aan elkaar geplakt. Kan het zijn dat hierdoor te veel vacuum "verloren" gaat waardoor het niet werkt? of zou het lampje dan ook niet heel even hebben kunnen branden?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vacuum-systeem zorgt er alleen maar voor het in-/uitschakelen van de 4WD-stand. De schakelaar voor het lampje op je dashboard zit in de as ( vacuumdoos) zelf. Als de 4WD wordt ingeschakeld, dan duwt een vork een mof over de aandrijfas-delen en zorgt er tegelijkertijd voor dat de schakelaar word geactiveerd.

Dus als de 4WD is ingeschakeld en het lampje gaat niet branden, dan zou ik even controleren of de bedrading nog wel OK is. Dit is het stekkertje dat op jouw foto uit de vacuumdoos komt.

Je kunt heel eenvoudig controleren of de 4WD is ingeschakeld. Zet de tussenbak in 4H of 4L. Rij dan zachtjes een stukje voor- of achteruit. Zoals 87Wrangler al aangaf. Het duurt eventjes voordat het vacuum zijn werk gedaan heeft. Als je nu de aandrijfas voor niet met de hand kunt ronddraaien, dan is de 4WD ingeschakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oude foto maar systeem is nu nog hetzelfde:

Jeep%252520Wrangler%252520%252528314%252529.JPG

Als je hier de stekker even los maakt en doorverbind zou het lampje moeten gaan branden.

Zo niet dan ligt het ergens in je bedrading. Gaat hij wel branden dan zal misschien aan de schakelaar zelf liggen als de 4wd wel mechanisch inschakelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...