Spring naar bijdragen

Een Maandje Verder, Weer Wat Vragen :-)


Recommended Posts

Kenners en Forumlezers,

Eerst een korte Update:

De WJ rijdt geweldig nadat deze is uitgelijnd en is voorzien van 4 nieuwe Goodyears Wrangler HP met witte lettertjes. Echt een mega verschil in de bochten nu hij beter spoort. Heb BTW 2 stuks Grabber Ameritracs 5 mm over en 2 Grabbers UHP 5 mm (voor geintresseerde) maar ze liggen niet in de weg. Helaas nog geen bericht uit Friesland dat de Addco Anti Swaybars binnen zijn, wil er graag eentje hebben, maar heeft gelukkig geen haast.

Vraagje 1.

Bij een koude motor ('s ochtends) doet de stuurbekrachtiging niet mee als er naar links gestuurd moet worden, naar rechts redelijk normaal. Dit is overigens al weg na een paar honderd meter rijden. Ik (en monteur garage) denk dat het de stuurpomp is, dus ik wil deze laten vervangen. Als dit bekend voorkomt en het kan een andere oorzaak hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Vraagje 2.

Sinds een aantal dagen start hij niet meer zo vlot als de afgelopen maanden, zowel koud als warm. Het was altijd sleutel omdraaien en binnen een sec. lopen, nu moet de startmotor echt wel even 2-4 seconden draaien voordat de motor zin heeft. Startmotor doet het dus volgens mij prima, accu is 3 maanden gelden nieuw er in gezet. Zou het de brandstof toevoer kunnen zijn? Filter? Ik heb wel twee keer gehad dat ik te vroeg mijn sleutel losliet met starten, waardoor de motor nog niet starte, maar ook meteen een beetje de weg kwijt was en pas na meerdere secondes alsnog aansloeg.

Vraagje 3.

Volgens mij onbelangrijk, maar onder de motorkap aan de bestuurderszijde, redelijk dicht bij het schutbord en bovenin dicht onder de kap, zie ik een grote ronde kunststof cilindervormig ding (sorry hoor, maar ben een leek) en daarnaast(voor) zit een klein cilindervormig apparaatje waarvan ik denk dat het een pompje is. Nu maakt dit apparaatje dusdanig veel geluid dat ik dat in de auto hoor als ik stil sta. Het is een 'pop pop pop pop' geluid.

Ik heb de Hayes een paar dagen geleden besteld, dus ik denk dat ik volgende week het dingetje ook een naam kan geven. Maar mocht iemand begrijpen wat ik bedoel :-) dan ben ik wel erg nieuwsgierig.

Alvast weer bedankt voor evt. reacties.

Groeten

Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op betrekking van vraag 3 is het het charcoal cannister.

Brandstofdamp vanuit de tank wordt tijdelijk opgeslagen in de charcoal cannister, als de motor op bedrijfstemperatuur is gaat het klepje los en trekt ie brandstofdamp de motor in.

Bij dit alles zit ook de leak detection pump die bekijkt of er een lek in de brandstof systeem zit.

Hoe dit precies werkt weet ik niet maar het kan te maken hebben met je vraag 1 waar het wat langer duurt voor de motor loopt ( eerst brandstof druk opbouwen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roland

Ik heb een Jeep Grand Cherokee 2,7crd van 2004 en ik heb in Spanje een probleem met mijn stuurinrichting gehad dat er enigzins op lijkt.

Naar links sturen ging enorm zwaar en naar rechts sturen was normaal, maar dat was wel continu

Wij dachten ook dat het de stuurpomp was

Wij hebben het laten maken bij in dealer in monpellier ( Frankrijk) en het bleek het stuurhuis te zijn wat kapot was ( komt erg weinig) voor.

Nieuw stuurhuis en het probleem was over. ( kosten bijna 1200 euro)

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Stuurpomp is inmiddels vervangen maar blijkt niet de oorzaak te zijn. Jammer :-( zou het probleem in het stuurhuis zitten? Blijft vreemd dat er alleen 's ochtends geen stuurbekrachtiging is bij sturen naar links en dat na uitparkeren en drie bochten de bekrachtiging normaal functioneerd. Wie heeft een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een aanvullend symptoom. Bij uitparkeren heb je voortdurend je voet op de rem, want je wilt toch nergens tegenaan rijden, maar als je wat meer ruimte hebt en je kan je voet helemaal van de rem halen en misschien zelfs wat gas bijgeven, dan voel je merkbaar dat hij lichter stuurt. Hierbij bedoel ik niet de opheffing van weerstand door de rollende wielen maar echt hulp van de stuurbekrachtiging. Zodra de rem dan weer aangetikt wordt is het sturen onmiddellijk zwaarder en zoals boven aangegeven is het na een paar bochten weer normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo lezers,

Even een positieve update met betrekking tot mijn 1e vraag. Deze week, tijdens afwezigheid wintersport, is het stuurhuis gereviseerd door Hydroline. Het in- en uitbouwen is gedaan door mijn vaste garage en vanmiddag heb ik hem opgehaald. En warempel de Jeep stuurt geweldig. Geen problemen meer zwaar sturen als hij even stil heeft gestaan, ik ben helemaal blij. Volgens Hydroline was er lekkage aan de onderzijde bij de pitmanarm en de stofhoes en pakkingen etc hadden vocht doorgelaten naar binnen waardoor er corrosie was ontstaan in het stuurhuis. Hierdoor waren de problemen cer denk ik ook alleen maar als de auto een paar uur stil had gestaan en het stuurhuis weer even door de weerstand van de corrosie heen moest. Stuurhuis is nu helemaal als nieuw en ik hoop dat voorlopig de grotere reparaties even uitblijven. ????

Groet,

Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...