Spring naar bijdragen

Motor Olie


Recommended Posts

hey mannen...ik heb in febr dit jaar een 5.2 grand uit 96 gekocht 230 op de teller

ik kwam er na een paar weken achter dat er te weinig olie in het blok zat...dus ff gestopt bij de pomp en ja toen kwam de onwetenheid

welke olie moet erin

ik heb toem maar 15 / 40 mineraal er in gegooid.....ik weet dus niet wat er altijd ingezeten heeft...maar ondertussen 30000 km verder heb ik er dus al heel wat kannen van 5 liter ingekwakt....

zou het kunnen dat er synthetische olie inzat...en door de mineraal olie het verbruik toegenomen is ?????

het eerste wat er in me opkwam was van..als ik zo constand synthetische olie bij moet vullen dan is ie in olie verbruik duurder dan op brandstof

de wagen loopt als een tierelier,,,ik snap er niks van

als ik er nu een nieuwe olie filter en bv syntheet in zou gooie zou het olie verbruik dan minder kunnen worden????

alvast thnx

gr koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook idd erg veel en als je geen lekkage hebt zoals wimbo ook al opmerkt, dan verbruikt ie het gewoon, en zijn je olieschraapveren ter ziele..

Vooral bij lekker planken met de jeep zal ie overmatig veel gaan verbruiken, maar dat kun je dan wel waarnemen in je achteruit kijk spiegeltje :P.

Dit grapje gaat dan niet over met verse olie en filter helaas :unsure: ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn blijkbaar topic reacties verdwenen

bakbeest, zoals ik al het verdwenen postje schreef is het waarschijnlijk je plenum pakking (afdichting van plaat tussen inlaatspruitstuk en blok).

behoorlijk veel werk, niets ernstigs en evt zelf te doen......

thnx ruud voor je reactie....ik ben niet van plan om er iets aan te doen,,het is mijn werk auto maar ...de wagen loopt als een trein supersnel dus ik rij gewoon door tot ie er bij neervalt zeg maar

ik hou de olie in de gaten dan kan der weinig gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bakbeest,

wat een rare reaktie:;dus ik rij door tot ie er bij neervalt.

ten eerste kontroleer jij je oliepeil pas terwijl je de auto al enkele weken hebt?

dit is dan ook wel vragen om moeilijkheden.

Wat een rare reactie mud

Sommige mensen kiezen er gewoon voor om aan een 2500 / 3500 euro auto zo weinig mogelijk te sleutelen.

waar heb je gelezen dat hij de auto pas na 2 weken gepijlt heeft , er stond dat er na 2 weken te weinig op zat!!

Zo ook nog even inhoudelijk reageren:

Onze 4.7L WJ verbruikt ook olie ook zo'n liter per 1000km, dit heeft hij nadat we de drijfstanglagerschalen hebben vervangen, onze verklaring hiervoor was dat er een olieschraapveer gebroken zou zijn, heb eveneens de keuze gemaakt er gewoon mee door te rijden :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat een rare reactie mud

Sommige mensen kiezen er gewoon voor om aan een 2500 / 3500 euro auto zo weinig mogelijk te sleutelen.

waar heb je gelezen dat hij de auto pas na 2 weken gepijlt heeft , er stond dat er na 2 weken te weinig op zat!!

Zo ook nog even inhoudelijk reageren:

Onze 4.7L WJ verbruikt ook olie ook zo'n liter per 1000km, dit heeft hij nadat we de drijfstanglagerschalen hebben vervangen, onze verklaring hiervoor was dat er een olieschraapveer gebroken zou zijn, heb eveneens de keuze gemaakt er gewoon mee door te rijden :whistle:

ik heb er niet te veel voor betaald ...de wagen is verder geweldig...het is mijn eigen schuld..had ik maar moeten vragen wat er voor olie inzat...maar het schijnt wel vaker voor te komen dat ze olie verbruiken..

ik ben dan ook niet van plan om meer onkosten te maken als de wagen waard is...dus daarom de reden van rijden tot ie er bij neervalt....en da kan nog best lang duren

het is jammer want hij rijd als de beste..ik ben daarom ook van plan om over niet te lange tijd een jonger model te kopen..die ik dan alleen prive ga rijden ,,met achterbank

deze houd ik voor mijn werk...daar is ie dan ook voor gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...