Spring naar bijdragen

Automaat Probleem 2,7 Crd (2004)


Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik heb een grand cherokee 2,7crd (2004)met een automaat probleem

Controle lampje motorstoring is gaan branden en mijn automaat schakelt niet over.

Ik heb al geprobeert om te resetten maar dat helpt niet

Wie herkent dit probleem en weet wat het is.

Ik kwam altijd voor onderhoud bij Eagle auto Kuiperbergweg maar die zijn er niet meer want het is nu Vireo auto geworden

Ik woon vlakbij Schiphol ( Amsterdam)

Wie weet een goede dealer of Jeep garage om mijn probleem op te lossen. ( liefst tegen een redelijke prijs)

Alvast bedankt voor de reakties

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had vorige week hetzelfde probleem met mijn grand 2.7.

lampje motorstoring kwam nu en dan aan (altijd bij koude motor en bak) na 100m ging ie meestal uit. Als dat niet het geval was ging ie uit als ik de auto uit zetten.

Dit hielp vorige week dus niet meer. Automaat ging in noodloop en schakelde alleen in twee en achteruit.

hier in het dorp drie garages gedaan die mercedes doen maar konden de bak niet uitlezen.

Een vriend had zelf ook zo´n toestel voor zijn range rover. hij kon mijn foutcode verwijderen. Bij de volgende start was het probleem direct terug.

Vorige vrijdag dan bij de jeep dealer (mercedes niet fiat) binnengedaan en zopas terug opgehaald.

Ze hebben de connector assembly vervangen.

totale kost 1.251 eur (incl werk, nieuwe olie en nieuwe batterij...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de bak in noodloop gaat zou je toch een foutcode moeten krijgen die je kan uitlezen via het onboard systeem. Sleutel in het kontakt, paar aan en uit draaien zonder te starten en dan aan laten zonder starten. De codes komen of op de kilometerteller of op het display for the aircon.

Als ik het me goed herinner zou het een 07xx code moeten zijn als het aan de bak ligt.

OBD2 zou de code altijd moeten kunnen lezen(let wel: er zijn 5 verschillende protocols), maar je hebt waarschijnlijk een DRB nodig om de foutcode te verwijderen.

Als er echt een harde fout in het systeem zit komt gelijk bij de eerste start na verwijdering de fout terug. In dat geval zal het moeilijk of onmogelijk zijn om de computer te re-setten door het uitdraaien van motor/contact of loskoppelen batterij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de bak in noodloop gaat zou je toch een foutcode moeten krijgen die je kan uitlezen via het onboard systeem. Sleutel in het kontakt, paar aan en uit draaien zonder te starten en dan aan laten zonder starten. De codes komen of op de kilometerteller of op het display for the aircon.

Als ik het me goed herinner zou het een 07xx code moeten zijn als het aan de bak ligt.

OBD2 zou de code altijd moeten kunnen lezen(let wel: er zijn 5 verschillende protocols), maar je hebt waarschijnlijk een DRB nodig om de foutcode te verwijderen.

Als er echt een harde fout in het systeem zit komt gelijk bij de eerste start na verwijdering de fout terug. In dat geval zal het moeilijk of onmogelijk zijn om de computer te re-setten door het uitdraaien van motor/contact of loskoppelen batterij.

bij een wj krijg je alleen code 700 (heb ik ook geprobeerd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had vorige week hetzelfde probleem met mijn grand 2.7.

lampje motorstoring kwam nu en dan aan (altijd bij koude motor en bak) na 100m ging ie meestal uit. Als dat niet het geval was ging ie uit als ik de auto uit zetten.

Dit hielp vorige week dus niet meer. Automaat ging in noodloop en schakelde alleen in twee en achteruit.

hier in het dorp drie garages gedaan die mercedes doen maar konden de bak niet uitlezen.

Een vriend had zelf ook zo´n toestel voor zijn range rover. hij kon mijn foutcode verwijderen. Bij de volgende start was het probleem direct terug.

Vorige vrijdag dan bij de jeep dealer (mercedes niet fiat) binnengedaan en zopas terug opgehaald.

Ze hebben de connector assembly vervangen.

totale kost 1.251 eur (incl werk, nieuwe olie en nieuwe batterij...)

Bedankt voor de inlichting, heir heb ik wat aan.

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een vraag

Welke Jeep(mercedes) garage was dat

ik dacht dat alles naar Fiat overgegaan was.

Eagle auto is overgegaan naar Vireo

Mvg. Ger

Fiat is nu inderdaad eigenaar van jeep.

De bak en motor van mijn grand zijn mercedes. Aangezien dat ze daar de voorbije jaren ervaring met deze auto hebben opgebouwd heb ik voor mercedes gekozen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fiat is nu inderdaad eigenaar van jeep.

De bak en motor van mijn grand zijn mercedes. Aangezien dat ze daar de voorbije jaren ervaring met deze auto hebben opgebouwd heb ik voor mercedes gekozen

Ik heb mijn auto vandaag naar Vireo in Haarlem gebracht

Ik ben benieuwd wat er uit komt

Ik laat het nog weten

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn auto vandaag naar Vireo in Haarlem gebracht

Ik ben benieuwd wat er uit komt

Ik laat het nog weten

Mvg. Ger

Hallo Members

Kan ik misschien nog het adres en naam van de Jeep (mercedes) garage van je krijgen.

Daar heb ik misschien de volgende keer wat aan

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar maanden geleden problemen gehad met een van de stekkers op de injector wwarbij ik natuurlijk de foutcode kreeg voor de injector en code 0702, transmission control module, die het enginelicht deed branden.

Na wat aan het achterhoofd krabben, stekker van de injector gehaald en met wat moeite weer aangesloten, beide foutcodes verdwenen en sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad.

Beide codes kwamen van het onboard diagnotisch systeem, niet van eem scanner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar maanden geleden problemen gehad met een van de stekkers op de injector wwarbij ik natuurlijk de foutcode kreeg voor de injector en code 0702, transmission control module, die het enginelicht deed branden.

Na wat aan het achterhoofd krabben, stekker van de injector gehaald en met wat moeite weer aangesloten, beide foutcodes verdwenen en sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad.

Beide codes kwamen van het onboard diagnotisch systeem, niet van eem scanner.

Oke maar bij mij is de automaat in de noodloop gegaan ( twee versnelling en de achteruit)

Was dat bij jou ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de motor weigerde te starten. toen die eenmaal wel sarte voorzichtig even stukje gereden op de luchthaven. Dan alles af en weer starten stukje rijden,lichtje aan. Afgezet en 3 maal gestart zonder licht en dan gaan rijden. Heeft waarschijnlijk de diagnostics ge-reset en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Met sleutel diagnotics gelezen, maar geen codes. Uitgelezen met de OBD2 en ook niets. Min scanner kan alle 5 protocols lezen en foutmeldingen verwijderen.

Als de auto in de noodloop blijft gaan zal er toch ergens een fout zitten. Het vervelende is dat dit iets kan zin dat echt vervangen moet worden of dat er ergens (net als bij mij) een los of slecht contact zit. Het eenvoudigste is om te zoeken in circuit waar de foutmelding vandaan komt. Heb je met zekerheid vastgesteld dat alle injectors werken? Het probleem dat ik gehad schijnt een bekend probleem te zijn bij de mercedes motor/drijflijn. Een aantal eigenaren hier in Oostenrijk hebben vergelijkbare problemen gehad. Niemand heeft echetr een plausibele verklaring waarom een injectorfout resulteert in een autobak fout.

Punt 2: olie controleren in de bak, het is zogenaamde longlife olie, maar met elke autobak, als het niveau daalt of de olie verbrand gaan ze slecht of niet schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

de motor weigerde te starten. toen die eenmaal wel sarte voorzichtig even stukje gereden op de luchthaven. Dan alles af en weer starten stukje rijden,lichtje aan. Afgezet en 3 maal gestart zonder licht en dan gaan rijden. Heeft waarschijnlijk de diagnostics ge-reset en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Met sleutel diagnotics gelezen, maar geen codes. Uitgelezen met de OBD2 en ook niets. Min scanner kan alle 5 protocols lezen en foutmeldingen verwijderen.

Als de auto in de noodloop blijft gaan zal er toch ergens een fout zitten. Het vervelende is dat dit iets kan zin dat echt vervangen moet worden of dat er ergens (net als bij mij) een los of slecht contact zit. Het eenvoudigste is om te zoeken in circuit waar de foutmelding vandaan komt. Heb je met zekerheid vastgesteld dat alle injectors werken? Het probleem dat ik gehad schijnt een bekend probleem te zijn bij de mercedes motor/drijflijn. Een aantal eigenaren hier in Oostenrijk hebben vergelijkbare problemen gehad. Niemand heeft echetr een plausibele verklaring waarom een injectorfout resulteert in een autobak fout.

Punt 2: olie controleren in de bak, het is zogenaamde longlife olie, maar met elke autobak, als het niveau daalt of de olie verbrand gaan ze slecht of niet schakelen.

Hallo beste mensen

Vandaag mijn auto weer terug gekregen van Vireo uit Haarlem

Garage komt bij mij goed over

APK

Diagnose transmissie, shifter module vervangen 294 euro

Gearshift module 695,59

En de Btw en wat klein materiaal

Totale rekening 1228,26

Maar alles werkt weer perfect, en ik hoop dat dat voorlopig weer alles was

Mvg. Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...