Spring naar bijdragen

Info Gevraagd 390Amc


jeep honcho j10
 Share

Recommended Posts

Daar is wel het e.e.a. over bekend.

Mijn vader heeft er ooit in in zijn Jeep gebouwd.

Hij heeft er ook nog 1 in zijn schuur liggen.

Inhoud: 6.4 liter.

Vermogen toen der tijd: 325pk-345pk; ligt eraan uit welk bouwjaar het blok komt.

Blok komt oorspronkelijk uit de Javelin.

Daar zaten ze in de jaren '60 in als ik me niet vergis.

Weet niet zeker of ie in jouw Jeep origineel geleverd zijn.

Kun je vast wel op internet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Volgens mij heeft jeep nooit een AMC390 gemonteerd in zn FSJ , wel de AMC 360.

Hier wat info voor je.

http://www.offroaders.com/tech/jeep/vin_72-80.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_V8_engine#390

Grt Ed

360 en de 401, 390 is in de amx geleverd tot 1970 ongeveer, vermogensmetingen in die tijd waren ook nog iets anders dan nu. Het zelfde blok had in 1971 300pk en in 1973 250 pk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In de jaren 60 had AMC de 273, 343 en 390 V8. Deze motoren zijn begin 70er jaren voorzien van een andere krukas en daarbij veranderd in de 304, 360 en 401 V8. De slag van de motoren en de aansluiting van het vliegwiel zijn hierbij veranderd. De latere V8en komen met de vliegwielaansluiting overeen met de 6-cilinderlijn van AMC. Het verschil tussen de 6 en 8 cilindermotoren is dat de V8en extern- en de L6en intern gebalanceerd zijn. Geen van deze spullen passen op de oude 273, 343 en 390 V8en. In de jaren 60 waren er nog geen smok-regels, dus van het oud type AMC-V8en kom je vaak standaard getunde (high horsepower) motoren tegen.

Jos Reuling

360 en de 401, 390 is in de amx geleverd tot 1970 ongeveer, vermogensmetingen in die tijd waren ook nog iets anders dan nu. Het zelfde blok had in 1971 300pk en in 1973 250 pk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1972 zijn ze van optimaal vermogen zonder accesoires naar echte nummers gegaan zoals ze ook in de auto zijn:

[edit]Society of Automotive Engineers

[edit]SAE gross power

Prior to the 1972 model year, American automakers rated and advertised their engines in brake horsepower (bhp), frequently referred to as SAE gross horsepower, because it was measured in accord with the protocols defined in SAE standards J245 and J1995. As with other brake horsepower test protocols, SAE gross hp was measured using a stock test engine, generally running with few belt-driven accessories and sometimes fitted with long tube (test headers) in lieu of the OEM exhaust manifolds. The atmospheric correction standards for barometric pressure, humidity and temperature for testing were relatively idealistic.

[edit]SAE net power

In the United States, the term bhp fell into disuse in 1971-72, as automakers began to quote power in terms of SAE net horsepower in accord with SAE standard J1349. Like SAE gross and other brake horsepower protocols, SAE Net hp is measured at the engine's crankshaft, and so does not account for transmission losses. However, the SAE net power testing protocol calls for standard production-type belt-driven accessories, air cleaner, emission controls, exhaust system, and other power-consuming accessories. This produces ratings in closer alignment with the power produced by the engine as it is actually configured and sold.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...