Jeep Belgie Geplaatst November 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2011 Hallo Ik kan een Grandcherokee kopen uit 1998 5,9 voor weinig maar er zit wel een zingend geluid in. Vooral als je gas geeft hoor je dat als je het gas loslaat is het weg. Ook bij lage snelheden zo vanaf de 40 km per uur. Wat zou dat kunnen zijn en wat zou dat gaan kosten. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2011 Waarschijnlijk de differentielen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2011 Ok en welke precies dan? Is dat makkelijk te verhelpen en wat kost dat ongeveer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst November 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2011 Dat kan aardig in de centen gaan lopen en reden dat veel ook deze dan in de verkoop duwen als ze het gezang effe zat zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2011 ok maar wat is ongevweer in de centen gaan lopen 1000 euro?? Heeft een Grand Cherokee eigenlijk een distributieriem of een ketting zoals BMW? Thanx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2011 (bewerkt) Jeep belgie Zo uit jouw post is niet op te maken wat er met de zj aan de hand is. Het zou de vooras , de achteras, beide of iets heel anders kunnen zijn. Als het een as is dan kan laten repareren alles tussen de 100 en 3000 euro per as kosten. Daarnaast moet je gaan afvragen waarom het kapot is gegaan. als bv de vc kapot is gaat je dit nog eens 1200euro kosten. Een 5.9 voor weinig met rare geluiden = laten staan als je niet voldoende verstand van zaken hebt. November 24, 2011 bewerkt door ruudvd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2011 Ok maar is 800 euries dan teveel? Verder is alles in orde op de stoelverwarming na dus als dit in het ergste geval 4000 zou gaan kosten en kan er dan weer een paar jaar mee rijden is toch leuk dacht ik zo toch? Maar hoe kom ik erachter of het de vooras of achteras is zijn daar manieren voor om na te gaan? En weet er iemand of er een distributieriem of ketting inzitt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2011 800 euro?!....gelijk doen man. Brengt'íe met gemak aan onderdelen op. Er zit een korte ketting in (onderliggende nokkenas) daar hoef je je normaal gesproken geen zorgen om te maken. de bijgeluiden ga je eerst lokaliseren door te luisteren. Daarna bv diffs openmaken en kijken. maare...als de motor mooi loopt en het schakelen goed gaat gewoon kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baron Geplaatst November 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2011 Dat denk ik ook is echt een spot prijsje!!!!!!!!!!!!!!!... .. Leuke hobby erbij gelijk, als je toch veel tijd over hebt , handig manneke zoeken die met je meekijkt (helpt) en het gaat helemaal goedkomen .. Succes iedergeval... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2011 Van waar bent u ergens in Belgie ? groeten frans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2011 Zit net over de grens nu nog ff in hoogstraten maar ga binnenkort verhuizen omdat de garage te klein is. O en het is een 5,2 geen 5,9. Ik was zelf eigenlijk op zoek naar een crdi omdat dat voor mij beter is moet nogal vrij veel rijden maar ik denk dat ik deze dan maar koop voor mijn zus die wel namelijk een benzine versie. kan ik nog mooi ff oefenen voordat ik mijn diesel ga kopen. De motor loopt goed alleen als de motor koud is dan moet ik met het gas ff op toeren houden maar als hij warm is dan loopt hij mooi en schakelt goed. Dus ga hem maar kopen dan zus blij en ik kan lekker oefenen :D In ieder geval bedankt voor alle hulp en info en er zullen vast nog wel meer vragen komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2011 Jeep belgie Waarom niet op lpg.....belgie=gpl paradijs! (althans voor nederlanders) overigens wil je jezelf niet branden aan jeep diesels van voor 2002 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2011 Nou ben zelf niet zo'n fan van lpg dus zat naar een diesel te kijken en dan inderdaad een met zo'n crdi motor van mercedes dat lijkt me een stuk veiliger denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2011 aan die mercedes motor kun je ook kosten hebben als het tegenvalt.... Je mag nooit vergeten dat die bakken meestal wat km gelopen hebben en dan is een defectje steeds mogelijk. Maar de stukken zijn wel duur dan..., bij mercedes is nl. alles met diamantjes belegd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2011 Volgens mij valt het met onderdelen best mee bij mercedes, rij nu een 730D van BMW en daar zijn de onderdelen ook echt niet goedkoop. En volgens mij is JEEP zelf ook niet het meest goedkope merk, maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst November 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2011 een 5.2 of 5.9 gaan makkelijk 400000 km mee maar een 2,7 cdi van mercedes gaat veel eerder problemen geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2011 Ja maar gaan die ook 400000 mee op gas? En wat is dan beter een 4,0 5,2 5,9 of maakt dat allemaal niet uit welke motor je rijd op gas? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2011 Jeep Belgie De 4.0 staat bekent als goede "lpg motor". Zelf rij ik met een 5.2 op gas en dit heeft nog geen (50.000km) merkbare extra slijtage gegeven. Het ligt echter ook aan je rijstijl. als je van "blazen" houdt is lpg op de lange duur een minder goede keuze. zelf heb ik ook een flashlube systeem laten monteren (extra smering). Ik twijfel echter nog of mijn volgende Jeep ook een lpg zal worden. De wagen wordt gevoeliger voor storingen...de prijs van de lpg zal bepalen of dit het waard is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2011 Ruudvd Ok dus de 4.0 is de lpg motor ok goed te weten, maar wordt dan voor jou ook de crdi een optie of gewoon een hele andere auto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2011 mijn eerste keus zou dan een crd 3.0 of wellicht een 2.8 crd worden. (2006+) momenteel blijkt de zj (jeep concept in het algemeen) voor ons heel goed te werken Vaak met veel spullen naar zuid-frankrijk. Op de weg biedt de zj veel comfort en veiligheid. Eenmaal op de plaats van bestemming is de jeep qua offroad capaciteiten (v8) onverslaanbaar. Daar waar lettelijk iedereen onder aan de heuvel, zonder lading, staat te rommelen tokkelt de zj zonder problemen met een volgeladen trailer naar boven. zolang die situatie er is blijft de grote jeep. (daarnaast blijft onze yj natuurlijk voor altijd...samen met zijn toekomstige cj vriendje ehh s) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2011 Ok dus eigenlijk de 2,7 crdi overslaan, dacht omdat het een mercedes motor is dat de motor wel goed zou zijn?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2011 de 4.0 is een héél betrouwbare motor, ook op lpg. In plaats van flashlube kun je ook Tunap erindoen, dan heb je 100% bescherming, terwijl flashlube dit niet steeds kan bieden (heeft te maken met het onderdruk systeen). De LPG kost momenteel in Belgie 64 cent terwijl de diesel al 1.48 euro kost. Verbruik van de 4.0 op lpg is tussen 15 en 18 liter per 100 km. Een diesel zal al gauw ook 10-13 liter verstoken. Bovendien gaat de Vlaamse belastingdienst de diesels wel wat extra uitmelken omwille van milieu-show-politiek en gaan de lpg en cng motoren in de toekomst als 'schoon' worden aanzien. Je hebt in de 4.0 6-cyl ook het comfort en de stilte terwijl een diesel van een paar 100K km al gauw gaat daveren of trillen. Maar het gaat wel een speld in een hooiberg zoeken worden om een 4.0 te vinden in Belgie. De meeste WJ's die hier te koop staan zijn oude 3.1 diesels (niet kopen) of jongere crd's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2011 Kleine correctie tav flashlube: deze wordt al een tijdje geleverd met pomp zodat de dosering niet meer afhankelijk is van het vacuum. ook de dosering is zelf nauwkeurig in te stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep Belgie Geplaatst November 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2011 Dat LPG goedkoper is dat klopt maar de wegenbelasting is over de 2100 euro per jaar terwijl het voor de 2,7 crdi 783 euro per jaar is dat scheelt nogal en voordat je die 1300 euro verschil eruit hebt moet je toch aardig wat kilometers maken denk ik zo. En flashlube moet ingebouwd worden en tunap gewoon bij de tank bijgegooid worden als ik het goed gelezen had. maar moet Tunap dan bij elke tankbeurt of om de zoveel duizend kilometer?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2011 1 tunap behandeling is goed voor 10.000 km 1 flesje in de benzinetank gieten en 1 capsule in de lpg tank persen. Het is een produkt dat geleidelijk oplost, dus heb je altijd reserve in de tank. Flashlube heeft nu inderdaad een electronisch pompje en dat werkt beter dan het vacuumsysteem van vroeger. Klopt wat betreft de lpg taks in belgie, maar als je hem op lichte vracht inschrijft, dan betaal je die taks niet en komt het wèl voordeliger uit t.o.v. een diesel. Maar dan heb je maar 2 zitplaatsen natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.