Spring naar bijdragen

Zingend Geluid


Recommended Posts

Hallo

Ik kan een Grandcherokee kopen uit 1998 5,9 voor weinig maar er zit wel een zingend geluid in.

Vooral als je gas geeft hoor je dat als je het gas loslaat is het weg.

Ook bij lage snelheden zo vanaf de 40 km per uur.

Wat zou dat kunnen zijn en wat zou dat gaan kosten.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep belgie

Zo uit jouw post is niet op te maken wat er met de zj aan de hand is.

Het zou de vooras , de achteras, beide of iets heel anders kunnen zijn.

Als het een as is dan kan laten repareren alles tussen de 100 en 3000 euro per as kosten.

Daarnaast moet je gaan afvragen waarom het kapot is gegaan. als bv de vc kapot is gaat je dit nog eens 1200euro kosten.

Een 5.9 voor weinig met rare geluiden = laten staan als je niet voldoende verstand van zaken hebt.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok maar is 800 euries dan teveel?

Verder is alles in orde op de stoelverwarming na dus als dit in het ergste geval 4000 zou gaan kosten en kan er dan weer een paar jaar mee rijden is toch leuk dacht ik zo toch?

Maar hoe kom ik erachter of het de vooras of achteras is zijn daar manieren voor om na te gaan?

En weet er iemand of er een distributieriem of ketting inzitt? :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

800 euro?!....gelijk doen man. Brengt'íe met gemak aan onderdelen op.

Er zit een korte ketting in (onderliggende nokkenas) daar hoef je je normaal gesproken geen zorgen om te maken.

de bijgeluiden ga je eerst lokaliseren door te luisteren. Daarna bv diffs openmaken en kijken.

maare...als de motor mooi loopt en het schakelen goed gaat gewoon kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit net over de grens nu nog ff in hoogstraten maar ga binnenkort verhuizen omdat de garage te klein is.

O en het is een 5,2 geen 5,9.

Ik was zelf eigenlijk op zoek naar een crdi omdat dat voor mij beter is moet nogal vrij veel rijden maar ik denk dat ik deze dan maar koop voor mijn zus die wel namelijk een benzine versie.

kan ik nog mooi ff oefenen voordat ik mijn diesel ga kopen.

De motor loopt goed alleen als de motor koud is dan moet ik met het gas ff op toeren houden maar als hij warm is dan loopt hij mooi en schakelt goed.

Dus ga hem maar kopen dan zus blij en ik kan lekker oefenen :D :D

In ieder geval bedankt voor alle hulp en info en er zullen vast nog wel meer vragen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij valt het met onderdelen best mee bij mercedes, rij nu een 730D van BMW en daar zijn de onderdelen ook echt niet goedkoop.

En volgens mij is JEEP zelf ook niet het meest goedkope merk, maar dat weet je van te voren als je zo'n auto koopt toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep Belgie

De 4.0 staat bekent als goede "lpg motor".

Zelf rij ik met een 5.2 op gas en dit heeft nog geen (50.000km) merkbare extra slijtage gegeven.

Het ligt echter ook aan je rijstijl. als je van "blazen" houdt is lpg op de lange duur een minder goede keuze.

zelf heb ik ook een flashlube systeem laten monteren (extra smering).

Ik twijfel echter nog of mijn volgende Jeep ook een lpg zal worden.

De wagen wordt gevoeliger voor storingen...de prijs van de lpg zal bepalen of dit het waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn eerste keus zou dan een crd 3.0 of wellicht een 2.8 crd worden. (2006+)

momenteel blijkt de zj (jeep concept in het algemeen) voor ons heel goed te werken

Vaak met veel spullen naar zuid-frankrijk. Op de weg biedt de zj veel comfort en veiligheid.

Eenmaal op de plaats van bestemming is de jeep qua offroad capaciteiten (v8) onverslaanbaar.

Daar waar lettelijk iedereen onder aan de heuvel, zonder lading, staat te rommelen tokkelt de zj zonder problemen met een volgeladen trailer naar boven.

zolang die situatie er is blijft de grote jeep. (daarnaast blijft onze yj natuurlijk voor altijd...samen met zijn toekomstige cj vriendje ehh s)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 4.0 is een héél betrouwbare motor, ook op lpg. In plaats van flashlube kun je ook Tunap erindoen, dan heb je 100% bescherming, terwijl flashlube dit niet steeds kan bieden (heeft te maken met het onderdruk systeen).

De LPG kost momenteel in Belgie 64 cent terwijl de diesel al 1.48 euro kost.

Verbruik van de 4.0 op lpg is tussen 15 en 18 liter per 100 km.

Een diesel zal al gauw ook 10-13 liter verstoken.

Bovendien gaat de Vlaamse belastingdienst de diesels wel wat extra uitmelken omwille van milieu-show-politiek en gaan de lpg en cng motoren in de toekomst als 'schoon' worden aanzien.

Je hebt in de 4.0 6-cyl ook het comfort en de stilte terwijl een diesel van een paar 100K km al gauw gaat daveren of trillen.

Maar het gaat wel een speld in een hooiberg zoeken worden om een 4.0 te vinden in Belgie. De meeste WJ's die hier te koop staan zijn oude 3.1 diesels (niet kopen) of jongere crd's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat LPG goedkoper is dat klopt maar de wegenbelasting is over de 2100 euro per jaar terwijl het voor de 2,7 crdi 783 euro per jaar is dat scheelt nogal en voordat je die 1300 euro verschil eruit hebt moet je toch aardig wat kilometers maken denk ik zo.

En flashlube moet ingebouwd worden en tunap gewoon bij de tank bijgegooid worden als ik het goed gelezen had.

maar moet Tunap dan bij elke tankbeurt of om de zoveel duizend kilometer??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 tunap behandeling is goed voor 10.000 km

1 flesje in de benzinetank gieten en 1 capsule in de lpg tank persen. Het is een produkt dat geleidelijk oplost, dus heb je altijd reserve in de tank.

Flashlube heeft nu inderdaad een electronisch pompje en dat werkt beter dan het vacuumsysteem van vroeger.

Klopt wat betreft de lpg taks in belgie, maar als je hem op lichte vracht inschrijft, dan betaal je die taks niet en komt het wèl voordeliger uit t.o.v. een diesel. Maar dan heb je maar 2 zitplaatsen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...