Spring naar bijdragen

Jeep Wagoneer Goedgekeurd


Limited
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Kleine update:

Zoals ik al eerder op dit forum heb gemeld hab ik in Idaho een 83 Jeep Wagoneer Limited gekocht met een 360 V8. Deze auto heb ik vervolgens geïmporteerd em het is natuurlijk altijd spannend als je de auto alleen van foto's kent..

Maar bij aankomst in Nederland bleek dat ie er zoals verwacht goed uitzag, maar ook technisch was het ok; naast de verplichte wissel vd koplampen en 2 nieuwe remslangen keurde de RDW de Wagoneer zonder opmerkingen goed.

Foto aankomst NL:

IMG_5525.jpg

Leuk detail: Teddybeer bruin interieur is helemaal origineel

1311036581285.jpg

DSC00246.jpg

DSC00247.jpg

Binnenkort zal ik een foto posten als ik de achterspoiler heb gemonteerd,

Grt

Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks!

Vraag:

Wat raden jullie aan: De Wagoneer is onbehandeld aan de onderkant, wat zou ik minimaal moeten doen om de Jeep te beschermen? Ik ga er niet vaak mee in de winter rijden, maar soms wel. Het is ook niet de bedoeling dat ie altijd binnen staat.

13106975943371.jpg

13106975746301.jpg

Graag jullie advies!

Grt Jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je aankoop : ziet er prima uit!

V.w.b. het behandelen met roestwerende middelen: ik heb mijn olditimers en ook deze Wagoneer behandeld met ouderwetse lijnolie. Kost een beetje ( Eur. 7,= per liter) en geeft een prima bescherming. Het is een oud middel dat nog steeds in de scheepvaart gebruikt wordt. Wel zou ik het ieder jaar even herhalen, met name de vlakken die veelvuldig contact met water etc. hebben. Voor de goede orde: je moet wel "gekookte" lijnolie nemen en niet de "rauwe". Ook een beetje "siccatief" toevoegen om de droging te versnellen. Gewoon te verwerken met een vloeistofspuit. ( na deze behandeling glimt de onderkant "als een keutel in de maneschijn")

Succes.

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...