Spring naar bijdragen

Transfercase Olie


Petrus
 Share

Recommended Posts

Nou heb ik altijd gedacht dat TC olie net zoals transmissie olie rood was of iig een andere kleur. Nou kom ik er net achter dat de middelste van de 3 doppen los zat er er kwam dus min of meer donkerbruine olie uit.

Kan dat kloppen of moet het toch een andere kleur hebben?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu liep er gister dus redelijk wat olie uit de plug toen ik wilde checken of er nog wel genoeg in zat, dat bleek dus zo te zijn, mischien wel teveel.

Nou was het zo dat bij bochten maken dat er een hoop geknoeper onder de auto weg kwam. de TC. Nu is dat geknoeper zo goed als weg.

Kan het zijn dat een teveel aan olie/fluid in de TC dat ook kan veroorzaken? Heeft iemand daar ervaring mee?

Tks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet met de auto door water gereden. De olie zag er op zich prima uit, dacht alleen dat het een andere kleur zou moeten hebben wat dus niet het geval is

Ik gooi er binnenkort nieuwe fluid[ TCL1] in en dan zou het goed moeten zijn, kan ik gelijk de spanning van de ketting even checken.

Tks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Petrus , tcl 1 is bruin/groen van kleur. Dus als jou olie bruin is in plaats van rood kan dat wel kloppen.

Wat dat "knoepen" in de bochten betreft, weet je wel zeker dat die quadratrack niet in E-drive staat? en het controlle lampje niet kapot is

of niet werkt?

Groet Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petrus , tcl 1 is bruin/groen van kleur. Dus als jou olie bruin is in plaats van rood kan dat wel kloppen.

Wat dat "knoepen" in de bochten betreft, weet je wel zeker dat die quadratrack niet in E-drive staat? en het controlle lampje niet kapot is

of niet werkt?

Groet Bas

Nee hij staat niet in Edrive, anders was er helemaal niet mee te rijden. Hij doet het verder prima, maar na lange stukken snelweg wil hij op rotondes wel knoeperen.

Ik ging er vanuit dat de ketting van de TC versleten zou zijn maar nou las ik laatst ergens dat als er geen goede olie in zit dat 'clutches' aan elkaar zou kunnen gaan kleven en dat je dan wat rondjes en achtjes moest draaien om daar weer olie tussen te krijgen. En als er TLC1 in zit zou je dat probleem niet hebben.

Er werd nl aangegeven dat als de ketting versleten is hij onder load ook zou verschuiven. Nou heb ik een paar keer de kickdown gebruikt om te kijken of ie dan slipt maar dat doe ie niet onder volgas.

Ik iig de ketting controleren en als die goed is de olie verversen. Zoniet, dan moet er een nieuwe ketting in. Hoop dat het dan opgelost is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...