Spring naar bijdragen

Nieuwe Jeep.....


Recommended Posts

Hi allemaal,

Afgelopen week heb ik een cherokee uit 1994 gekocht, ziet er prima uit.

Er is nu alleen (tot nu toe) 1 probleem... de tussenbak blijft vast zitten in de part-time stand. Nu was het helemaal niet de bedoeling om naar de part-time stand te gaan, maar naar de fulltime. Helaas lukte dat dus niet en nu wil die ook niet meer terug naar 2wd.

Ik heb al een paar uur gewacht ivm "het vacuum" maarrrr hij is d'r nog niet uit.

Heeft er iemand nog suggesties??

gr Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet, heeft een cherokee geen vacuum dat gebruikt wordt bij de tussenbak. Dat vacuum werd bij de Wranglers gebruikt om de vooras te disconnecten.

Maar wat is er bij jou precies aan de hand? Kun je de keuzehandle niet verzetten naar 2wd, of is dat wel gelukt maar blijft het part-time 4x4 lampje branden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, het lampje blijft branden en de bak blijft ook daadwerkelijk in de stand staan. Ik kan de keuzehandle wel verzetten, maar het heeft dus geen effect.

Dat vacuum had ik ergens gelezen, maar kan inderdaad zijn dat het niet om een cherokee ging.

Ik weet dat ik er niet mee mag rijden, maar alsnog bedankt voor de waarschuwing. Ik zal morgen nog een paar keer vooruit/achteruit proberen, maar ik ben bang dat het echt vast zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn Cherokee van 90 had ik hetzelfde probleem. Maar ik ben er achtergekomen dat hij nogal eigenwijs is. Op onverharde ondergrond schiet hij moeiteloos van 2WD in 4WD zonder te leuteren over parttime. Op de verharde weg heeft hij er wel veel moeite mee en blijft hij bij voorkeur in 4WD parttime hangen wanneer ik hem terugwil zetten ven 4WD naar 2WD.

Ga op het gras rijden wanneer hij niet meer uit 4WD parttime wil zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Scumbag@Jun 10 2005, 19:51

Okee, ga ik nog es proberen.

Vanochtend heb ik met een rubberen hamer er 2 tikken tegen geven... Daarna sprong die zo weer terug  tongue.gif

Maar is dit te repareren? of moet die bak eigenlijk vervangen worden?

<div align="right">

repareren is de laatste stap, maar trek er eens een uurtje voor uit om op een grasveld of een zandpaadje de hele reeks van de tussenbak te wisselen. waarschijnlijk staat ie al lang in 2wd, en is ie wat stroef in de andere standen. schakel stilstaand, met automaat in neutraal. herhaal alle standen en rij er elke keer een stukkie mee. Dikke kans dat je dan meer gevoel krijgt bij het 'losrijden' van een hangende tussenbak. Voor- en achteruit rijden , een beetje sturen en wissleen tussen Drive, R en N

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dree@Jun 14 2005, 11:48

repareren is de laatste stap, maar trek er eens een uurtje voor uit om op een grasveld of een zandpaadje de hele reeks van de tussenbak te wisselen. waarschijnlijk staat ie al lang in 2wd, en is ie wat stroef in de andere standen. schakel stilstaand, met automaat in neutraal. herhaal alle standen en rij er elke keer een stukkie mee. Dikke kans dat je dan meer gevoel krijgt bij het 'losrijden' van een hangende tussenbak. Voor- en achteruit rijden , een beetje sturen en wissleen tussen Drive, R en N

<div align="right">

De auto heeft inderdaad alleen maar in 2wd gereden..

Gezien ik de Jeep bij een Bovag gekocht heb, had ik nog garantie. Nu hebben ze er naar gekeken en gaat tie soepel van 2wd naar part-time. Het enige is dat die pas in de part-time stand komt wanneer de pook op Full-time staat. Kan het zijn de pook moet worden afgesteld? Want in de Fulltime komt tie dus niet....

Maar er is in iedergeval progressie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...