Prenter Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 hallo mede jeepers als vervolg op "help hij rookt" dit topic de xj 4.0 HO is in de garage geweest om de comp. uit te lezen i.v.m roeten uit de uitlaat en het branden van het engine check lampje. geen storingen aanwezig. auto roet omdat hij teveel benzine krijgt. lambda is vernieuwd alle sensoren die dit kunnen veroorzaken zijn gewisseld met een goedlopende xj. de computer is ook uitgewisseld geweest. GEEN resultaat. als je de brandstof leiding een beetje dicht knijpt gaat hij beter lopen. onsteking staat goed, bougies en filters nieuw. RARA. Wie kan me hier nog wat tips aandragen( of nog liever ,de oplossing) voor dit probleem????? alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blazer73 Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Als de garage hem heeft uitgelezen en geen foutcode's heeft, word het old skool meetwerk. Hadden ze hem even aan de viergastester moeten hangen, dan was het resultaat waarschijnlijk een te hoge hc waarde (onverbrande brandstofdeeltjes). Dit kan als oorzaak hebben een kapotte bougie of bougiekabel, maar in jou geval denk ik een injector die blijft hangen. Een kapotte injector zou hij als foutcode op moeten geven, maar een injector die open blijft staan is mechanisch en geeft geen foutcode. Draai alle bougies er even uit en kijk welke qua kleur afwijkt van de andere, bij die cilinder cq injector zal waarschijnlijk het probleem zitten. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Wellicht te simpel gedacht, maar het "drukventiel" op de injectierail werkt nog? vacuumslangetje zit er nog op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prenter Geplaatst October 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 hallo voor de zekerheid 6 nieuwe bougies gezet , bougiekabels zijn nieuw. als je de injectoren net als bij een bougie los haalt is er geen verschil tussen de injectoren wat betreft het lopen van de motor. Kan de brandstofpomp teveel opvoeren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prenter Geplaatst October 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 theo, hoe test ik het drukventiel ? vacuumslang zit erop , vacuum is getest en heeft geen lekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 Google is je vriend ....... -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prenter Geplaatst October 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2011 weer bedankt ga ik van het weekend eens testen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.