freva Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Hallo, Ik heb een Wrangler 4.0 HO van 93' met BF goodrich 35"-12,5-15 banden. Als ik ermee vertrek en draai links of rechts wringt de Jeep tegen , de banden willen precies de andere kant uit , ze kraken en schuren over het wegdek . Bij gewone snelheid is alles ok . Ligt dat misschien aan de te grote banden/velgen of ..... ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 ......of rijden in 4wd op de verharde weg..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
freva Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Die kleine versnellingspook staat op Neutraal , dat klopt toch volgens mij, niet ? Zouden kleinere banden/velgen helpen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Die kleine versnellingspook staat op Neutraal , dat klopt toch volgens mij, niet ? Zouden kleinere banden/velgen helpen ? Als de "Kleine versnelling pook" =tussenbak, in neutraal staat gaat tie niet voor of achter uit!!! Kans is vrij groot dat tie in 4 hoog staat!! Tussenbak pook moet helemaal naar voren staan (2 hoog) Roland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
freva Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Als de "Kleine versnelling pook" =tussenbak, in neutraal staat gaat tie niet voor of achter uit!!! Kans is vrij groot dat tie in 4 hoog staat!! Tussenbak pook moet helemaal naar voren staan (2 hoog) Roland Ok thx voor de info , ben nog maar een leek :-)) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Onthou goed dat je met jouw jeep alleen 4x4 mag rijden in het terrein of tijdens sneeuw. De rest van de tijd mag je alleen 2x4 rijden met jouw jeep. Als je te lang 4x4 gaat rijden op de openbare weg is de kans heel groot dat er zaken kapot zullen gaan die je aan aardige cent zullen gaan kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
freva Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Ok , ik onthou dar zeker Wat is dan het verschil tss 4H en 4L ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Ok , ik onthou dar zeker Wat is dan het verschil tss 4H en 4L ? Dan heb je extra vertraging in de tussenbak erbij. Rijd eens in 2H naar een mooi zandweggetje en probeer de verschilende standen uit. Je zult dan wel merken wat ik bedoel Schakel met de kleine pook alleen als je stilstaat. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
freva Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 ok , ga ik straks zeker eens proberen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peerke Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 2H=2 wiel-aandrijving High gear (normale stand) 4H=4 wiel-aandrijving High gear, rijden met normale snelheid 4L=4 wiel-aandrijving Low gear, rijden met gereduceerde snelheid. Vergelijk het maar met het bergop fietsen in een hoge versnelling of met een lage versnelling, met een lage versnelling fiets je gemakkelijker tegen de berg op dan in een hoge versnelling. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bray-ley Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 Hoi, Zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is op deze topic . Ik heb een 2,5 Liter YJ van '90 En ik heb het zelfde probleem. Bij het wegrijden en dan links of rechts draaien kraakt er iets in de achteras en dit word van kwaad tot erger. Pookje staat in 2L. Kan iemand mij een tip geven om er achter te komen wat het kan zijn . Ben nieuw hier dus alle hulp is welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 2L? Moet dat niet 2H zijn...... En rijdt je daadwerkelijk ook in 2wd, en niet stiekeum toch in 4wd terwijl de pook op 2wd staat? Als je een XJ of ZJ had zou ik zeggen dat het LS diff deze geluiden maakt. Of heeft een YJ dat ook? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 YJ kan ook een LS diff hebben dus ververs eerst de olie van je achterdifferentieel en voeg ook LS additief toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 stand van de kleine pook tussen bak stand 1 recht naar voren is normale stand enkel achter aandrijving 2-hoog stand 2 recht naar achteren is 4-hoog alle wielen worden aan gedreven bv op besneeuwde wegen rijden stand 3 is neutraal word niks aan gedreven is midden stand stand 4 is vier laag deze is alleen in het terrein van toepassing bij anders gebruik kan dit leiden tot schade aan je assen/aandrijving met alle gevolgen van dien stand 2 kun je rijdende weg in schakelen met een vaartje van zo,n 50-km per uur je moet dan wel de versnelling,s bak wel in zijn vrij zetten en de koppeling in trappen mvrgr de jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2012 en zie de aanduidingen op je pook knop van je tussen bak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.