Arievanderhel Geplaatst July 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2011 Hallo, wie weet raad. Ben sinds een paar dagen in bezit van een nekaf van 1954 (is het dan wel een nekaf want die werden toch vanaf 1956 gebouwd?) dat was vraag 1 De auto heeft een jaar stilgestaan en startte direkt, echter plofte hij af en toe tijdens stationair en op gelijkblijvende snelheden (dus niet tijdens accelereren) De jeep even naar de garage gebracht en na laten kijken, volgens de monteur was alles in top conditie en adviseerde hij eigenlijk alleen een carburateur revisie setje (carter SY) De carburateur dus gereviseerd met een setje besteld via Buuren jeeps en het spul startte direkt echter liep de motor (hurricane) kortom beroerd, zwarte rook, sterke benzine geur, de stationair stelschroef die helemaal nergens op reageerde. De carburateur wederom gedemonteerd en nagekeken of ik misschien iets vergeten had maar alles (leek) mij naar behoren. Toen de carb. weer gemonteerd maar met een beetje vloeibare pakking op de voetpakking, weer gestart en het resultaat was iets beter maar verre van goed. Hij blijft lopen stationair (afgesteld via de gashendel) maar de stelschroef reageert nog steeds helemaal nergens op, hij rookt pikzwart bij stationair dat zelfs de tegels zwart worden, echter als je gas geeft reageert de motor daar wel goed op, tijdens het rijden accelereert het spul goed maar wederom als boven bij gelijkblijvende snelheden stottert de motor. Terug bij af dus, zij het nu met als extra de zwarte rook. Wie weet raad. ook zitten er in de nekaf 38ah accus, Is dit wel voldoende voor de nekaf? Wie kan mij vertellen waar de oliedruk sensor zit? Groeten Arie. ervaren 4x4 rijder, onervaren trotse nekaf eigenaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
arendboekel Geplaatst July 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2011 Hallo, Nemen we even aan dan die goed in elkaar is gezet. Heb je de choke kabel er goed op zitten. Choke dicht klepje in carurateur open (rood) Verder zit er een stelschroef voor stationair (groen) draai tot hij blijft lopen, mag gerust wat toeren maken. En een stelschroef co (geel) indraaien tot hij slecht loopt en dan 1 tot 1.5 slag terugdraaien. Probeer meer eens even. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arievanderhel Geplaatst July 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2011 Inmiddels de carb weer uit elkaar gehaald en bleek een membraam te lekken, euvel verholpen en carburateur weer gemonteerd, de motor loopt nu wel en rookt niet meer,maar alleen met de choke (bijna) geheel uitgetrokken (hij loopt dan wel goed, pikt mooi op en pruttelt niet) zodra ik de choke dicht duw begint het spul te pruttelen, slaat af en wil niet oppakken, Wie heeft de oplossing ? Groet, Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arievanderhel Geplaatst August 10, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2011 Inmiddels de carb weer uit elkaar gehaald en bleek een membraam te lekken, euvel verholpen en carburateur weer gemonteerd, de motor loopt nu wel en rookt niet meer,maar alleen met de choke (bijna) geheel uitgetrokken (hij loopt dan wel goed, pikt mooi op en pruttelt niet) zodra ik de choke dicht duw begint het spul te pruttelen, slaat af en wil niet oppakken, Wie heeft de oplossing ? Groet, Arie Goed oke, Gereviseerde carburateur gehaald en motor draait perfect, echter als het spul op bedrijfs temperatuur komt begint de motor te sputteren en stotteren echter alleen bij stationair en lage toerentallen, zodra je meer gas gaat geven loopt de motor wel goed (vanaf half gas ongeveer) starten doet ,ie perfect. RAAD GEVRAAGD. groet, Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 10, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2011 Ontstekking al na gekeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arievanderhel Geplaatst August 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 contactpuntjes afgesteld op 0,05 mm en loopt perfect Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2011 Mooi man, lekker rijden ermee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ambu Geplaatst September 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2012 (bewerkt) Hoi, zie nog een vraag staan. Oliedruk sensor zit links boven de onsteking unit. September 6, 2012 bewerkt door Ambu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst September 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2012 Dag Arie, Bij de vragen en antwoorden schrijf je "contactpuntjes afgesteld op 0,05mm en loopt perfect", ik neem aan dat je 0,50mm bedoeld. Officieel is de contactpuntopening 0.020"(= inch) = 0,51mm. Verder vraag je of de 2 stuks 38 Ah accu,s voldoende zijn. Als de jeep goed start dan mooi zo laten. Ter info: de manual schrijft 2 stuks voor van 45 Ah, afm. 103/16"x51/4"x85/16" = 259(L)x133(B)x227(H)mm. Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.