Spring naar bijdragen

Aanschaf En Verkoop Wrangler


Bleek
 Share

Recommended Posts

Zo de kogel is door de kerk na bijna 2 jaar ga ik eens kijken voor een andere wrangler.

Dit met de simpele reden ik in de mijne geen extra geld ga pompen om hem te verhogen en aanschaf soft top andere banden e.d dus gaat hij weg en komt er één terug die al wat meer gegroeid is zeg maar :P

Toch zit ik nog met een aantal vragen te kloten met name wat nu te doen,

- deze inruilen op een ander?

- gewoon te koop zetten en zien wat er gebeurd.?

- wat je veel ziet nu is dat ze hem in onderdelen weg doen?

- koop ik een automaat terug of weer handgeschakeld?

En zo kan ik nog wel door gaan dus mocht iemand tips of advies hebben dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tj ligt net boven mijn budget denk ik.

Echt slecht is hij niet maar er zitten wel de bekende plekken op die overigens goed op te knappen zijn (en wat ook gedaan word).

Dat is ook mijn twijfel want ik weet wat ik heb maar er staan ondertussen meer dan 2k op de teller maar loopt nog steeds netjes dat wel.

Ik twijfel gewoon of ik tijd en geld hier in ga steken of eens verder kijken wat er allemaal te koop staat want ik heb de plaatst en tijd niet om deze helemaal te gaan opknappen e.d want

als je gaat opknappen moet je gelijk alles doen lijkt me want anders ben je over een tijdje bezig met de dingen die je eerst niet gedaan heb.

Ik heb ook geen idee wat hij nog waard is ik zie prijzen voorbij komen die ik allemaal vrij hoog vind.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn advies: knap de aandachtspuntjes van je huidige YJ op en ga ervan genieten. Het geld wat je bij moet leggen om een andere wagen te kopen kan je daarvoor mooi gebruiken en houd je ws nog over om hem verder leuk uit te bouwen.

200K lijkt veel maar wat koop je terug?

Als je een auto wilt die in 1 keer klaar is moet je flink in de buidel tasten en kom je idd op een TJ of jonger terecht en zelfs dan is het maar de vraag of hij al naar je wens is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij verwacht dat de YJ die je straks gaat kopen 100% is ... terwijl de laatste in 1995 van de band kwam.:huh:

Ze hebben allemaal ouderdomsproblemen, je hebt hier het voordeel dat je de jouwe goed kent..

Tenzij je huidige een hopeloos geval is (in onderdelen verkopen zou kunnen) zou ik niet andermans tweedehandsje willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas en John

Zoals jullie het bekijken moet ik jullie ook gelijk geven want wat krijg je terug en wat hebben ze er mee gedaan?

Ik verwacht ook geen bergen geld voor deze te krijgen en zal dan ook wel in de buidel moeten tasten als ik iets terug koop wat al enigzins verbouwd is.

Verwacht niet dat er in die prijsklasse waar ik zou moeten kijken de jeeps 100% in orde zijn en diegene die verbouwd zijn zijn waarschijnlijk ook al goed gebruikt en de mijne heeft tot ik hem kocht geen of vrijwel geen terrein gezien.

Het is dus zeker een voordeel dat ik deze nu ken en weet wat ik er aan heb ,hij moet eind van de maand ook gekeurd worden dus eens kijken wat daar uitkomt. Ik moet wel een paar klusjes doen daarvoor maar dat vind ik niet erg.

Jullie hebben me in ieder geval aan het denken gezet (twijfelen).:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de kogel is door de kerk na bijna 2 jaar ga ik eens kijken voor een andere wrangler.

jullie hebben me in ieder geval aan het denken gezet (twijfelen).:)

Mooi, zo een forum.dry.gif

Mijn tip : Bedenk nu goed wat je wilt, of verder met deze of direct naar een TJ.

Uit ervaring kan ik je het laatse aanbevelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja best leuk zo´n forum :D

Een goeie TJ gaat nu ook niet lukken op dit moment dus ben gewoon aan het zoeken naar de "beste" oplossing. Er zijn vast meerder mensen die voor dit dilemma hebben gestaan. Die van jou was rot zei je en heb je in onderdelen weg gedaan dat is bij de mijne nog niet van toepassing denk ik.

En ja de kogel was ook door de kerk maar begin toch te twijfelen als ik naar het aanbod kijk in de klasse waar ik moet zoeken (op dit moment 2 leuke jeeps gezien) er staan standaard auto's te koop die helemaal doorgezakt staan voor 4000 euro :blink: en dan ook nog 250k op de teller hebben.

Het opknappen heeft ook zijn charme en wat al eerder gezegd is je weet wat je hebt maar vind het lastig de keus dus ben blij met de rreakties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi laten keuren en de mankementen verhelpen. Zoals iedereen al zegt, je weet nu wat je hebt.

Daar komt natuurlijk bij dat het opknappen en uitbouwen ook nog eens leuk is en je je Jeep helemaal kunt maken zoals jij dat mooi vindt.

Koop je een opgebouwde Jeep, zijn er misschien toch weer dingen die je eraan wilt veranderen, en kost het ook weer een hoop Euries :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je hem pak weg voor 3k weg doet, zul je minimaal 3k (of meer) bij moeten leggen minimaal voor wat je wilt.

ik zou goed na denken wat ik voor 2k met me jeep kan doen.

en als je een Jeep koopt die al wat verder naar je zin is ga je er toch weer op door en ga je aan die jeep ook weer geld uitgeven en tijd want het blijft een Jeep :D

bewerkt door Trickie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patrick,

wij hebben allebij een YJ uit het zelfde bouwjaar.

Ook ik had die van mij achteraf 11 jaar geleden beter de plomp in kunnen rijden... :P

Heb zo ongelovelijk veel shit gehad. Zuigerstang dwars door mijn motorblok heen (dus nieuwe motor, en op aanraden van mijn toemalige garage voor 5400 euro!), versnellingsbak volledig vast, ontploft oliefilter!, sperdiff, 3x radiateur, 3x achterpijp uitlaat enz......... :o

Op een gegeven moment gaten in de vloer dus toen nog via de "garage" de vloer laten coaten.

Toen was ik het zat en heb het grote "hoe hou ik mijn Jeep op de weg" boek gekocht en ben het meeste zelf gaan doen.

Daarna projectje om de buitenkant ook in de coating te zetten.

Vorig jaar verhoogd met 4 inch. Nieuwe banden, flenders enz.

Net een verrote bodemplaat vervangen, chassis kaal gemaakt en alles in de RX 5, 7 en 10 gezet.

Nu nog de uitlaat van RVS en ik heb eindelijk de Jeep waar ik van droomde....12 jaar geleden en heel veel geld verder.

Ik snap best dat je af en toe baalt van je Jeep... ;) maar ook jij hebt volgens mij wel het een en ander aan je Jeep gedaan. Als ik mijn Jeep nu zou willen verkopen dan krijg ik er best een leuk bedrag voor (wat de gek er voor geeft) maar nooit de kosten die ik heb gehad. (ondanks dat hij op 15 duizend euro taxatie waarde ligt).

Nu je Jeep verkopen en iets anders kopen tja. Naar je zin maken kost je waarschijnlijk veel en veel meer dan nog even boos worden op je eigen Jeep en wel die verhoging doorvoeren enz.

Just my words... gr, Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de topic even door gelezen, zou eerst is je budget vaststellen en dan kijken wat je aan je huidige jeep moet en wil doen. Kijk of je daar me uit komt...... Zo niet dan nog even doorsparen. Je kan wel wat anders kopen moet je eerst deze zien te slijten en dan kijken wat je bij moet leggen op een ander. En wat wil je dan, yj, tj, bouwjaar, tellerstand, verhoogd, lier, snorkel, mudbanden.....

Er is veel mogelijk maar alles kost geld.

Een Jeep naar je zin maken kost een heleboel geld, ik spreek uit ervaring. Een Jeep kopen die al goed naar je zin is misschien een betere optie. Afhankelijk van je budget, sleutelruimte en sleutelvaardigheden.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, zo een forum.dry.gif

Mijn tip : Bedenk nu goed wat je wilt, of verder met deze of direct naar een TJ.

Uit ervaring kan ik je het laatse aanbevelen.

Tis leuk een TJ maar om hem naar je zin te maken kost het soms ook redelijk wat flappen Evert ;)

Meeste TJ's zijn redelijk standaard die te koop staan. Af en toe kom je een leuke geprepareerde TJ er tussen tegen die niet veel meer kost als een standaard TJ.

De prijzen van de YJ's zijn redelijk hoog en ik zie er toch best veel verkocht worden. Hier vlakbij woont een boertje die geld had om een nette standaard 4 liter TJ te kopen maar hij koos voor een YJ daar hij maar een vast bedrag te besteden had en hij wilde extra's. Hij heeft nu een YJ die verhoogd , verbreed , dikke wielen , lier , andere bumpers , locker achter enz enz heeft. Hij gaf aan dat hij voor 10000 euro een kale mooie TJ in zijn kleur uit 2000 kon kopen maar met de extra's die hij wilde kon hij nog eens tussen 6 a 8000 uitgeven en dat ging hem te ver. Het was maar voor in de weekenden erbij.

Ik zeg houden je eigen wagen!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

YJ's zijn prima Jeeps, zeker voor erbij. Maar pomp er geen kapitalen in, die ga je nooit terug krijgen bij verkoop.

TJ's zijn betere Jeeps maar duurder in aanschaf.

CJ's zijn de "echte Jeeps" voor de "echte liefhebbers"

De kans is groot dat over een aantal jaren de CJ nog altijd geliefd is om zijn karakter, de [verbouwde] TJ de populairste is en de YJ verdwenen is.

ZO, het forum is weer in de lucht dus kom maar op met jullie mening!

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YJ's zijn prima Jeeps, zeker voor erbij. Maar pomp er geen kapitalen in, die ga je nooit terug krijgen bij verkoop.

TJ's zijn betere Jeeps maar duurder in aanschaf.

CJ's zijn de "echte Jeeps" voor de "echte liefhebbers"

De kans is groot dat over een aantal jaren de CJ nog altijd geliefd is om zijn karakter, de [verbouwde] TJ de populairste is en de YJ verdwenen is.

ZO, het forum is weer in de lucht dus kom maar op met jullie mening!

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YJ's zijn prima Jeeps, zeker voor erbij. Maar pomp er geen kapitalen in, die ga je nooit terug krijgen bij verkoop.

TJ's zijn betere Jeeps maar duurder in aanschaf.

CJ's zijn de "echte Jeeps" voor de "echte liefhebbers"

De kans is groot dat over een aantal jaren de CJ nog altijd geliefd is om zijn karakter, de [verbouwde] TJ de populairste is en de YJ verdwenen is.

ZO, het forum is weer in de lucht dus kom maar op met jullie mening!

siert.

TJ's rule

DSCF4502.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nog steeds in overweging wat ik ga doen de eerste inspecties heb ik gedaan en zijn gefixed nu nog 1 klusje aan de bodem en nieuwe remblokken steken dan is hij volgens mij klaar voor de keuring.

Het blijft een moeilijke keus haha afgelopen weekend weer een top weekend gehad met de jeep en zonder prolemen afgesloten dus moeilijk moeilijk ^_^ .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Beetje een late reactie, maar het lukt me maar niet om alle nieuwe postjes door te werken.

Welke rijdt er nu lekkerder, ziet er beter uit en ziet er veel beter uit?? :whistle: ? :P ......TJ (voor de onnozelen)

Geintje.

Maar waarom geen CJ?(serieus) Ziet er erg mooi uit, jij kan wel goed sleutelen, is belastingvrij en kan op gas want er hoeft geen achterbank in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zou ik graag willen maar dat zit er even niet in helaas.

Eind deze maand moet hij gekeurd worden en weet ik meer en als hij er fatsoenlijk door komt dan blijf ik er nog mee rijden en kijk ik links en rechts wat er te koop komt/is.

Ik heb nog 1 plekje in het chassis die gedaan moet worden en nog 1 in de body aan de onderkant ter hoogte van de bestuurdersstoel waar de body op het rubber staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou er zijn dus veranderingen gekomen.

Na een goed gesprek met Ed te hebben gehad heb ik besloten om zijn Jeep over te nemen en ben ik dus vandaag richting Rotterdam gereden om te gaan kijken en dus ook te kopen.

Ik weet dat het een groot verschil is tussen de 2.5 Liter en de 4.0 liter maar dat neem ik erbij en hoop verder een veel plezier te hebben aan de wrangler.

Mijn Wrangler zal ik verder in orde gaan maken en hij moet deze week gekeurd worden en dan zie ik het wel of hij verkocht gaat worden of dat hij een plekje krijgt in de loods,

Ik heb lang getwijfeld wat ik zou gaan doen en heb her en der informatie ingewonnen ook heb ik jullie reakties goed bekeken en ik hoop dus ook dat ik een goede keus gemaakt heb.

Ik heb in ieder geval vanmiddag genoten van mijn dakloze terug reis en ja ik moest even wennen aan de mindere pk´s maar al met al heb ik erg leuke rit gehad.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...