Spring naar bijdragen

Welke Gps Met Goede Kaarten


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor te navigeren.

Als ik tegenwoordig ergens naartoe moet navigeren doe ik dat met mijn Android telefoon met Google Maps (met het nadeel dat je hiervoor een dataverbingin nodig hebt, maar dat is bij mij geen probleem).

Ik heb wel nog een 2de programma'tje erop staan maar dat heb ik nog maar één keer moeten gebruiken. (Ndrive)

Nu ben ik aan het kijken naar goede wandel&4x4 navigatie, meerbepaald stafkaarten (belgie).

Is er een mogelijkheid deze op de laptop te krijgen (eventueel met GPS muis)

Ik weet dat garmin zo iets zou hebben, maar wat is dus iets wat erg goed werkt.

Vorig jaar hebben we met een scouting kamp heel veel tijd kunnen uitsparen door met stafkaarten binnendoor te rijden, het was natuurlijk voor de ervaring dat we het wel deden. Het was wel erg moeilijk om van de ene naar de andere kaart te rijden...

dusja, bestaat er een digitale optie?

Een garmin ben ik wat terughoudend tov omdat je volgens mij dan op een erg klein scherm moet kijken en het moeilijk is om een overzicht te houden.

Greetz, Benjamin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank (voorzitter jeepclub) heeft hier heel veel ervaring mee.

Laat je eens door hem adviseren.

Voor een laptop zijn er meerdere mogeijkheden. Zo hebben wij op de Superkarpata Trophy gebruikt gemaakt van Ozi-Explorer en nRoute. Je kunt hier iedere digitale kaart voor gebruiken die je maar wilt. EN als je Ozi-Explorer goed instelt, dan gaat deze automatisch over van de ene naar de andere kaart. Ook bestaat er een programma Tourateq. Hier kun je satelietfoto's van Google Earth in gebruiken en is ook wel de duurste van allemaal.

Of je gebruikt Google Earth zelf. ALs je van te voren weet in welk gebied je bent, dan kun je met Google Earth naar dit gbied toe 'vliegen'. De foto's worden dan in de cache van je computer opgeslagen. ALs je deze cache nu groot genoeg maakt (max. 2000 Mb), dan kun je Google Earth ook gebruiken zonder internet-verbinding. De foto's in je cache worden dan gebruikt.

Zoals je ziet mogelijkheden genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb Nokia Maps (Navteq) op een N5230, werkt erg prettig. Wel moet je de kaarten van te voren laden via de PC.

N5230 heeft GPS in het toestel, dus werkt eigenlijk altijd (ook zonder 3G). Keuze uit route's per auto en te voet(fiets). Nadeel, klein scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben hier alle2 een Garmin, fijn apparaat, en ook voor verschillende voertuigen te gebruiken, en ook als voetganger

Ik heb een Garmin Zumo 200, ook voor op de motor. Fijn apparaat, maar kent z'n beperkingen. Ik zou kritisch kijken welke Garmin het beste geschikt is; ik merk dat mapsource icm de Zumo niet altijd de kleine weggetjes (zeker niet offroad) wil pakken. V.w.b. Garmin zou ik zeker eens een Garmin-shop binnen wandelen om je te laten voorlichten (nee, ik heb geen aandelen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...