Spring naar bijdragen

PvdA wil Jeep weren bij Rhederlaag.


Ape
 Share

Recommended Posts

<span style="font-family:Arial">De PvdA: voorkom jeeps bij Rhederlaag

GIESBEEK - De PvdA Zevenaar wenst geen 'Camel Trophy-toestanden' rond het meer Rhederlaag in Giesbeek. De sociaal-democraten vinden jeeps in dit natuurgebied ongewenst. Daarom willen ze dat het bestemmingsplan wordt aangepast, dat nu in het kader van Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat in de maak is. </span>

BEDANKT PvdA !@#$%^&*()

Bron: De Gelderlander 23-5-2005

Groeten,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier het hele artikel:

GIESBEEK - De PvdA Zevenaar wenst geen 'Camel Trophy-toestanden' rond het meer Rhederlaag in Giesbeek. De sociaal-democraten vinden jeeps in dit natuurgebied ongewenst. Daarom willen ze dat het bestemmingsplan wordt aangepast, dat nu in het kader van Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat in de maak is.

"Het ontwerp-bestemmingsplan, dat de gemeenteraad van Zevenaar straks bespreekt, stelt voor jeeps toe te laten op het outdoor-terrein aan de Rhedense kant van Rhederlaag", verklaart PvdA'er Stef Bijl. "Wij willen deze passage schrappen en jeeps op onverhard terrein verbieden."

Bijl weet dat er wel eens wedstrijden zijn gehouden met jeeps rond Rhederlaag. "Eigenaren van dit soort terreinwagens hebben zich vaak georganiseerd rond een bepaald automerk. Ze houden regelmatig meetings waarop ze met hun terreinwagens gaan crossen. Deze eigenaars hebben hun jeep niet voor de pronk, maar echt voor de off road-sport."

Ronkende motoren, opspattende modder, diepe sporen in de grond, ofwel het ultieme terreinbedwingen. Stef Bijl moet er niet aan denken, temeer omdat er in het verleden juist bij Rhederlaag paddenpoelen zijn aangelegd, ter compensatie van de ontzanding daar.

Op internetsite's is Bijl foto's van dergelijke evenementen rond Rhederlaag tegengekomen. De meest recente foto's zijn van 2004. De PvdA'er heeft de foto's gedownload en op zijn eigen digitale weblog gezet. 'Zodat iedereen kan zien wat dit aanricht aan het landschap en de biotoop'.

"Ik noem dit 4-wheelterrorisme", zegt hij. "Mannen en vrouwen in hun jeeps die uitlaatgassen produceren. Voor hun plezier vernielen ze met hun aso-bakken de natuur."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.... daar is het nu gemeente Zevenaar geworden. Nu het een grotere gemeente is, willen de politici meteen proberen of ze nu meer bij de provincie kunnen bereiken.... Het toont weer eens aan hoe kortzichtig die gasten zijn, en hoe voorzichtig wij met het plaatsen van foto's en filmpjes zullen moeten worden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier een stuk van de weblog van de bewust PVDA'er:

4-Wheel toerisme of terrorisme?

In het prachtige recreatiegebied Rhederlaag is er plaats voor heel veel type toerisme. Je kunt er uiteraard bijna alle vormen van watersport bedrijven (er geldt echter wel een snelheidsbeperking). Daarnaast geven de stranden en oevers mogelijkheden tot recreëren. Ook zijn er horecaondernemingen waar het goed toeven is. Nu is er één variant die ik met veel weerzin zie groeien. De 4-wheelactiviteiten. Ik heb een aantal foto’s (gemaakt tijdens evenementen in het gebied) van internet geplukt waarop u kunt zien wat deze activiteit aanricht aan het landschap en de biothoop. Zeker als je weet dat een aantal jaren daarvoor in het kader van compensatie voor de gronden die werden ontzand, natuurelementen, zoals paddenpoelen(ook voor de kamsalamander) in dit gebied zijn aangelegd. Ik heb het dan nog niet over het lawaai en de luchtverontreiniging die deze aktiviteiten veroorzaken.

Ik roep het RGV(recreatie gemeenschap Veluwe) op om géén toestemming meer te verlenen voor deze onnodige verstoringen in het gebied. De gemeente Zevenaar is bezig met de procedure die moet leiden tot het vaststellen van het bestemmingsplan “Ruimte voor de rivier†In het kader van die procedure zal ik dan ook voorstellen doen om het planologisch onmogelijk te maken deze activiteiten toe te staan in het Rhederlaag. Indieners van zienswijzen die dit ook voorstaan kunnen op mijn steun rekenen!

Met deze foto's erbij:

4x4(6).JPG

4x4(4).JPG

4x4(9).jpg

Link naar site: http://www.stefbijl.nl/

Er kan gereageerd worden op de weblog van dhr. Bijl maar houdt het wel netjes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil er graag nogmaals op wijzen dat de -eventuele- reacties op z'n mening een beetje redelijk moeten blijven.

De man heeft z'n achterban en z'n politieke collega's verantwoording af te leggen en zal door kwalijke reacties alleen maar meer op z'n standpunt blijven.

Dat ie het niet helemaal helder ziet is alleen maar meer reden om het gewoon uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4-Wheel toerisme of terrorisme?

ter·ro·ris·me (het ~)

1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

(uit de dikke van Dale.

Mmmm. Zal het wel niet snappen maar ik denk dat ie puur op aandacht verlegen zit.

Ik heb zoiets al eens meer mee gemaakt dat sommige personen binnen de gemeente Arnhem van alles gebruikte om een andere hobby van mij probeerde om zeep te helpen.

Het ging toen om Vitesse. Vitesse waar de heer Stef Bijl zelf ook fan van is. Het Vitesse waar ik van denk dat de heer Stef Bijl ook blij is dat het nog bestaat.

Het is misschien wel appels met peren vergelijken maar de manier waarop sommige mensen binnen de gemeente reageerde was net zoals Bijl nu reageerd.

Zonder zich echt verdiept te hebben in het onderwerp iets roepen wat nergens op slaat. Stef Bijl heeft het nu over “Ruimte voor de rivier†en beschadigen van de natuur terwijl daar op een zomerse dag honderden boten duizenden liters benzine er door heen jagen.

Ik heb het dan nog niet over het lawaai en de luchtverontreiniging die deze aktiviteiten veroorzaken. wink.gif .... zegt ie dan ook nog eens zelf.

De mensen met de boten genieten vanaf de rivier van Rhederlaag e.o. Zomers doen ze dat dagelijks. Vanuit het hele land en het buitenland. Van mij mogen ze. Is alleen maar goed voor de plaatselijke economie, die toeristen maar kom niet met zulke argumenten over een evenement wat maar 1x per jaar plaats vindt.

Het 4x4 toerisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn twee verschillende linkjes.

Deze, met een paar....

en deze, van een oudere versie van het verhaal met ook reacties.

Er zijn veel reacties op de site van de heer Bijl.

Ik hoop dat hij in de raadsvergadering ook onze standpunten mee neemt.

maar ik ben er bang voor!

Hellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

Laten we dit met verstand oplossen.

Ik kan jullie verzekeren dat hier dan ook aan gewerkt word.

Als er nog juristen in de zaal zijn die mee willen werken dan horen wij

dat graag.

En wat reacties op de site van dhr Bijl betreft, KIJK UIT !!! meer modder om te gooien moeten we hem niet geven.

Groeten

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...