Spring naar bijdragen

Eerst Krijg Je Subsidie En Ben Je Wegenbelasting Vrij En Zo Schaffen Ze Alles Weer Af


michel1972
 Share

Recommended Posts

What's next zou ik zeggen?

Eerst maken ze je gek met het wegenbelastingvrij rijden en dan ineens blijkt het toch te veel geld te kosten en willen ze het weer intrekken.

Als het echt allemaal zo makkelijk gaat vraag ik me af of we ooit wel een keer moeten gaan betalen voor onze oldtimers.

De subsidieregeling voor milieu- vriendelijke auto's wordt afgeschaft. De huidige regeling is in de ogen van staatssecretaris Weekers van Financiën te duur.

De huidige subsidieregeling kost de staat honderden miljoenen.

Weekers schaft de vrijstelling van de aanschafbelasting af en int straks ook weer wegenbelasting voor zuinige benzine- en dieselauto's.

Geen accijnsverhoging

Voor elektrische auto's hoeft geen wegenbelasting te worden betaald en de benzineaccijns zal de komende tijd niet worden verhoogd.

Volgens de auto-importeurs wordt op dit moment één op de drie auto's met subsidie gekocht.

De staatssecretaris wil de maatregelen in 2013 laten ingaan. Het kabinet moet de plannen nog goedkeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig gisteren een stukje op TV gezien van de Heer Weekers.

De bedoeling is dat de industrie zo weer wordt scherp gezet om nog schoner te gaan rijden.. in dit geval blijven dus straks alleen 100% elektrisch rijdende auto's belastingvrij.

Ik vind het niet meer dan normaal overigens.. iedereen betaald belasting. Hebben de eigenaars toch gewoon een periode geluk gehad?

Daarnaast is het BPM voordeel wel blijvend natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En terecht dat die milieu onzin wordt afgeschaft..!

Nu wordt vanuit Europa gekeken naar de vergunningen om kolencentrales te bouwen, of daar niet mee gesjoemeld is. Waarschijnlijk wordt de bouw van die centrales afgekapt.

Electrisch rijden op kolencentrales, hoe krijgen ze het bedacht dat dat ooit milieu vriendelijk zou kunnen zijn..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik er zelf ook pijn van zal hebben, moeten ze al die kunstmatige acties af schaffen. Ja, dus ook de hypotheekrente aftrek etc. Maar dan ook geen idiote OZB belasting, zoals ze het overal doen, behalve in Nederland.

Zijn allemaal kunstmatige zaken waar je uiteindelijk niets mee opschiet, behalve korte termijn resultaat.

Deze regeling van auto's ook. Oh oh, wat zijn we voor een beter milieu! Behalve als het ineens geld blijkt te kosten, dan is het milieu ineens een stuk minder belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig gisteren een stukje op TV gezien van de Heer Weekers.

De bedoeling is dat de industrie zo weer wordt scherp gezet om nog schoner te gaan rijden.. in dit geval blijven dus straks alleen 100% elektrisch rijdende auto's belastingvrij.

Ik vind het niet meer dan normaal overigens.. iedereen betaald belasting. Hebben de eigenaars toch gewoon een periode geluk gehad?

Daarnaast is het BPM voordeel wel blijvend natuurlijk.

en ook de elektrische 100% aangedreven auto's gaan in toekomst belasting betalen als er teveel rond rijden. dan vinden ze weer een auto uit die op water rijdt. en tijdelijk belastingvrij is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja is voor die mensen die er een hebben wel wat minder bv mensen met een Toyota Aygo in zuid Holland moeten dan 232,00 x 3 = 696,00 euro meer betalen dan met de afgeschafte regeling

een hoop mensen maken trouwens wel de fout door te denken dat die regeling levenslang(vd auto) is/was maar je kreeg alleen de eerste drie jaar kado

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...