Spring naar bijdragen

Bikini en regen


Vulture
 Share

Recommended Posts

Ik wil een bikini bestellen maar vraag mij af wat ik nog meer nodig heb voor de vakantie en zo. Dan ben je dus wat langer van huis en heb dan geen garage bij de hand.

Hoe kun je voorkomen dat je auto volloopt als het regent? Ik heb wel van die duster covers gezien in de 4WD catalogus, maar vindt die niet zo mooi.

Zijn er nog andere alternatieven?

Past een bikini (met straps) op een van origine hardtop YJ uit 1987? Ik heb dus geen lussen o.i.d. achter in de bak zitten om de straps aan vast te maken. Ik vind met straps mooier dan zonder.

Alvast bedankt, worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kun je voorkomen dat je auto volloopt als het regent?
Als ik het goed begrijp wil je zomers open rijden en mocht het weer omslaan dat je toch nog droog zit.

Heb je geen soft-top??

Gewoon de ramen eruit of nog beter helemaal zonder top rijden.

Mocht het regenen toppie er weer op en je bent "waterdicht".

Met alleen een bikini-top hou je het niet echt droog binnen.

sla die twee vorige antwoorden maar in de wind

Een windjammer is ook wel makkelijk.

Heb je niet zoveel last van wind in je nek.

Of het helpt tegen diegene die off-topic gaan???? wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@May 19 2005, 15:16

Bedoel je dat je een bescherm-geval-iets wil voor tijdens het rijden of bij het langduriger parkeren?

(sla die twee vorige antwoorden maar in de wind.. off-topic schijnt een ziekte te zijn  wink.gif )

<div align="right">

Eigenlijk meer voor langdurig parkeren. Beide zou natuurlijk mooi zijn.

...Ik begon dit onderwerp met een heeeeel ander idee in mijn hoofd te lezen..
Waar het hoofd van vol is.... laugh.giflaugh.giflaugh.gif Had ik nog niet eens gezien. tongue.gif
Heb je geen soft-top??

Gewoon de ramen eruit of nog beter helemaal zonder top rijden.

Mocht het regenen toppie er weer op en je bent "waterdicht".

Met alleen een bikini-top hou je het niet echt droog binnen.

Kun je een softtop dan helemaal inklappen, zoals een cabrio? Dus dan ken je kiezen voor helemaal dicht, alle ramen eruit (ook achterraam?) dus alleen met dak, of niks. Als dat zo is dan lijkt mij dat ideaal. yes.gifyes.gifyes.gif Ik kocht mijn YJ met hardtop. Past zo'n softtop zo maar?

Bedankt,

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij een soft-top voor een YJ koopt kan deze er op en ook helemaal af.

De top kan je dan achterin leggen. Koop je een Sunrider kan je een stuk boven de voorstoelen open klappen doormiddel van 2 klemmen los te draaien. Met de Sunrider kan je ook op een makkelijk manier je hele softtop naar achter klappen en achterop laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Vulture@May 19 2005, 09:28

Ik wil een bikini bestellen maar vraag mij af wat ik nog meer nodig heb voor de vakantie en zo. Dan ben je dus wat langer van huis en heb dan geen garage bij de hand.

Hoe kun je voorkomen dat je auto volloopt als het regent? Ik heb wel van die duster covers gezien in de 4WD catalogus, maar vindt die niet zo mooi.

Zijn er nog andere alternatieven?

Past een bikini (met straps) op een van origine hardtop YJ uit 1987? Ik heb dus geen lussen o.i.d. achter in de bak zitten om de straps aan vast te maken. Ik vind met straps mooier dan zonder.

Alvast bedankt, worshippy.gif   worshippy.gif   worshippy.gif

V.

<div align="right">

Zo heb toch pluggen in je bodemplaat, Bij voldoende water deze verwijderen en wachten tot de bak weer droog staat.Daarna de doppen terugplaatsen.

Deze procedure herhalen zolang als nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@May 19 2005, 21:28

Als jij een soft-top voor een YJ koopt kan deze er op en ook helemaal af.

De top kan je dan achterin leggen. Koop je een Sunrider kan je een stuk boven de voorstoelen open klappen doormiddel van 2 klemmen los te draaien. Met de Sunrider kan je ook op een makkelijk manier je hele softtop naar achter klappen en achterop laten liggen.

<div align="right">

Is dat te vergelijken met een cabrio of bedoel je dat je de softtop er gewoon helemaal afpakt? Hoe lang duurt het opzetten van niks naar volledig ongeveer?

Ik heb een achterbank en heb die ook nodig voor mijn twee kleintjes. Maakt dat nog wat uit?

Groeten,

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een beetje handigheid zet je een softtop er in 10 min. op.

De achterbank is dan ook normaal bruikbaar, en als je een softtop hebt met uitritsbare ramen ( dat hebben de meesten), kun je ook "open met dak" rijden. Ik weet dat dat heerlijk is wanneer je met kinderen in de barre zon gaat touren, in een open auto verbranden ze anders erg snel!

Als je een Bikinitop met dusterdeck en Windjammer hebt, is de achterbank niet bruikbaar wanneer het eens wat minder mooi weer is ( de halve zomer dus... mad.gif ).

Je snapt het al: Ik heb een softtop met uitritsbare ramen! tongue.gif Daarnaast heb ik nog een bikinitop, maar die wordt weinig gebruikt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon binnen zetten kun je de doppen ook in de vloer laten zitten.

en nu serieus .................

Kom naar een evenement van de JeepClub dan kunnen we je de verschillen laten zien en demonstreren. biggrin.gif

Bij een bikini moet je wel een rail op je voorruitframe schroeven na verwijderen van je hardtop

Let op bij kopen softtop er zijn verschillende constructies van het frame

voor Hele deuren en ook voor halvedeuren met opzetvensters. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@May 21 2005, 00:24

...

Kom naar een evenement van de JeepClub dan kunnen we je de verschillen laten zien en demonstreren. biggrin.gif

Bij een bikini moet je wel een rail op je voorruitframe schroeven na verwijderen van je hardtop

Let op bij kopen softtop  er zijn verschillende constructies van het frame

voor Hele deuren en ook voor halvedeuren met opzetvensters. smile.gif <div align="right">

Ik ben al vaak (nou ja, keer of 4) op een Jeep Academy geweest, maar steeds met m'n XJ. Nu dus net een YJ bijgekocht en alhoewel ik er honderden heb gezien nooit goed gekeken naar die softtops.

Reuze bedankt iedereen, ik weet nu wat het wordt. Of een softtop met uitritsbare ramen, of een sunrider. Net wat ik voor weinig tegenkom. cool.gif Ik wil halve deuren hebben, maar die zijn nogal schaars en duur. Voorlopig moet het dus zonder deuren.

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...