leontien Geplaatst March 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2011 Een raar probleem doet zich voor: na 1 uur rijden valt Lpg uit en knippert het rode lampje, schakelt over op benzine. Gaat om een gewone Prins installatie.. Iemand een idee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst March 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2011 Ik heb dat ook wel eens en bij mij gaat dan ook het oranje motor storing lampje branden op het dashboard. Bij het uitlezen van de auto geeft weer dat er een probleem is met een van de injectors. Nu weet ik dat de bedrading van de LPG injectors bij mij nogal slordig is aangelegd en zit de storing hierin. Als je motorstoring lampje bij jou niet gaat branden dan wil dat zeggen dat de storing enkel in de LPG installatie zit. Om er achter te komen wat de storing precies is dan moet deze uitgelezen worden bij een LPG specialist. Misschien een stomme vraag maar de LPG tank zit toch wel vol? Een lege LPG tank geeft nl eenzelfde signaal met het LPG lampje en schakelt naar benzine. Dennis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst March 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2011 Uiteraard met volle tank, elke keer na bijna exact een uur rijden geeft ie het signaal dat ie leeg is.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2011 Ik heb momenteel hetzelfde met de dodge. Is dan ook niet meer over te schakelen naar gas, totdat ik auto opnieuw start. Is bij mij niet altijd een uur, kan soms ook korter zijn. De lamda sensor wordt verdacht, ik merk het vooral met als ik op cruise rijdt. Denk dat de waarden dan te "slecht" worden, waardoor de computer het gas eraf haalt. Ik heb er nog niks aan gedaan, dus ik ben benieuwd wat het bij jou is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2011 Kan ook zijn dat de druk gewoon wegvalt door een vervuild filter. Is het lang geleden dat het filter in de leiding is vervangen ? Soms zit daar wel wat blubber in hoor, en stel nu dat dit na een uurtje zuigen in het gaatje opstapelt, heb je geen gasdruk/debiet genoeg meer. Het beste is alles nazien vanaf de tank tot aan de injectoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcmanus01 Geplaatst March 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2011 Een raar probleem doet zich voor: na 1 uur rijden valt Lpg uit en knippert het rode lampje, schakelt over op benzine. Gaat om een gewone Prins installatie.. Iemand een idee ? Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik heb een Prins VSI G3 installatie. Ik merk dat het soms langer duurt voordat de auto op gas gaat rijden. Als de auto dan op volledige bedrijfstemp. springt ie over naar gas en dan een paar minuten later gaat ook het oranje lampje branden en de indicator dat ik op gas rij blijft ook gewoon branden. Dus mijn indicator lijkt aan te geven dat het op beide rijdt. Ik verdenk ook mijn O2 sensor hiervan omdat hij soms wat onregelmatiger loopt. Soms heb ik hier ook een tijd geen last van. Ik wil het ook ook uit laten lezen bij een erkend gasstation. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst March 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 31, 2011 Is bijna zeker de Lambda sensor die kapot is. Zijn zo geprogrammeerd dat ze na 1 uur overschakelen naar veiligheidsstand.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst April 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2011 Hallo Jp'rs, Ik weet niet of het iets toevoegd, maar nooit geschoten is altijd mis. Ik ben enige tijd bezig geweest met eenzelfde soort storing. Sluit niet helemaal aan bij de analyse van jullie storingsmeldingen, maar ok. Ook nieuwe Lambdasensoren geplaatst (voor en achter de cat), computer vervanger e.d. Bleek het de verdamper te zijn. Deze heeft geen oneindige gebruiksduur. Vooral bij warme motor en stilstand bij bijvoorbeeld stoplichten sloeg hij over naar benzine. Rode knipperende lichtjes. Om gek van te worden. Het addertje is dat het heel geleidelijk gaat, zoals het slijtageproces van de verdamper. De verdamper zit vol met membramen van rubber, deze gaan slijten na 120.000 km en gaan geleidelijk kapot. Als je de grote slang aan de verdamper loshaalt en start en het geeft een 'slubberend' geluid, dan weet je dat de verdamper haast is overleden. Ik heb echter ervaren dat het slubberende geluid zich niet contant openbaard. Ik ben bij twee specialisten geweest. In Wezep en Zeist. In Wezep dachten ze dat het de computer was nadat ze de verdampet hadden gechekt (deze bleek schijnbaar goed). In Zeist controleerden ze ook eerst de verdamper en toen slubberde de verdamper nadrukkelijk. Techniek staat voor niets en doet wat het wil op ieder moment meldde de specialist is Zeist. Perfect geholpen overigens. Jeep loopt weer perfect, slaat niet meer over naar benzine. Ben hier echt heel lang mee bezig geweest. Vooral omdat het heel geleidelijk ging en in het begin niet echt storend was. Totdat mijn vrouw op elk moment stil kwam te staan op de meest ongelukkige momenten. Een uiterst listige storing, je zoekt je een ongeluk. Maar ..... het is gelukt. Mogelijk hebben jullie wat aan mijn bevindingen. 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst April 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2011 Was bij mij toch iets anders. Ik had het uitvallen van de lpg wisselend na diverse km standen. Soms na 5 km , soms na 20. Alleen te resetten door het contact uit te zetten en dan weer te starten. Vandaag naar de gasboer geweest, want het werd steeds erger. Aan de computer , bleek dat er iets mis was met injector 3. Bij nadere inspectie bleek dat er een kabeltje los was gaan zitten van de stekker van de injector. Nieuwe eraan en alles is weer goed. Mijn tip , laat de gasinstallatie uitlezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst April 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2011 blablabla... Mijn tip , laat de gasinstallatie uitlezen. Iedereen weet dat je met je contact aan/uit enz de foutcodes van je jeep kunt uitlezen. Maar kun je dat ook zo doen met je gasinstallatie (Prins G2) ??? Bijv. met een controle lampje ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst April 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2011 Ik dacht dat de G2 geen regelcomputer had. Dus dan valt er ook niks te lezen toch? Of is dat bij G1? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst October 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2011 Is dit probleem opgelost Leontien? Ben benieuwd naar de uitkomst. Ik heb af en toe nog steeds dat automatisch ovegeschakeld wordt naar benzine en het check engine lampje gaat branden. Bedrading is ondertussen geheel vernieuwd maar dat heeft dit probleem niet verholpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.