Spring naar bijdragen

Help Mijn Jeep Is Gemold


Timluc
 Share

Recommended Posts

Beste jeep rijders

Afgelopen donderdag heeft er een ongeluk in mijn tuin plaatsgevonden, een onder invloed zijnde jongeman is uit de bocht gevlogen en via twee tuinen vol op mijn mooie cherokee geknald. De achterkant zit flink in mekaar. Schade volgens de expert meer als 5000. Dus is ie economisch Total loss

De cherokee 2.5 i uit 1993 had pas 108000 op de teller en liep uistekend. Zat strak in de lak.

Heeft iemand advies wat te doen, heb wat foto's bijgevoegd

Groet Tim

Timluc123@hotmail.com

post-5221-0-66235000-1300309920_thumb.jp

post-5221-0-37719900-1300309931_thumb.jp

post-5221-0-17329500-1300309954_thumb.jp

post-5221-0-00416800-1300309968_thumb.jp

bewerkt door Timluc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben WA verzekerd.

Wat is er kappot'bumper klep zijstukken, verder heeft de wagen zo'n klap gehad dat de deuren niet meer goed dicht gaan achter, ook is de plaat in de achterbak omhoog gekomen.

Bladveer links is krom. Trek haak krom. Ben geen echte techneut kan het dus niet helemaal beantwoorden.

Groet Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat je eerst probeert een goede vergoeding van de verzekeraar te krijgen. Dan ken je ook je budget.

Bij totaalverlies bepalen de dagwaarde (inschatting van/dicussie met expert) en de restwaarde van de restanten (biedingen door opkopers) het schadebedrag.

Vraag is: doe je zaken met een expert van je eigen verzekering of met de tegenpartij. Bij discussie over de dagwaarde kan het helpen als je een rechtsbijstandsverzekering hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben WA verzekerd.

Wat is er kappot'bumper klep zijstukken, verder heeft de wagen zo'n klap gehad dat de deuren niet meer goed dicht gaan achter, ook is de plaat in de achterbak omhoog gekomen.

Bladveer links is krom. Trek haak krom. Ben geen echte techneut kan het dus niet helemaal beantwoorden.

Groet Tim

Da's een richtbank-klus, dat verklaart de hoogte van de geschatte herstelkosten.

Jammer, maar ik denk dat herstel niet loont. Heb je al een voorstel van de expert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat loopt allemaal al, met de rechtsbijstand. Tevens heeft de dader veel berouw en werkt tot nu toe goed mee, expert geeft me het aankoopbedrag terug. Lijkt op zichzelf allemaal prima............

Maar niet dus, waar vind ik weer zo'n juweel van een wagen met zo weing km. En in zo'n gave toestand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb een complete body te koop.

Misschien kun je hier de achterkant ofzo vanaf halen? (weet niet in hoeverre dit mogelijk, legaal en te doen is?)

Ik heb trouwens geen achterklep meer... gaat alleen om het ijzer

Is trouwens wel vervelend als zoiets gebeurd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zwaar balen zeg!

De expert die bepaald heeft dat de schade meer bedraagt als 5000 euro is dat de expert van jouw kant of van de tegenpartij?

De reden dat ik dat vraag is als volgt.

Je hebt een expert van je eigen verzekering ( rechtsbijstand bijv ) en je hebt de expert van de tegenpartij. De verzekering van de tegenpartij wil altijd zo goedkoop opgelijk een deal sluiten. Dus simpel gezegd zo min als mogelijk uitkeren. Je geeft aan dat de schade meer bedraagt als 5000 euro. De dagwaarde van je cherokee bedraagt dus minder als 5000 euro daar je zelf al aangeeft dat de wagen economisch gezien total loss is. De verzekering kan 2 dingen doen. De totale dagwaarde uitkeren zonder behoud van de cherokee of de een bedrag uitkeren minus de waarde van de cherokee na het ongeluk. Dan blijf jij dus eigenaar van je cherokee alleen krijg je minder uitgekeerd. Dus stel de dagwaarde bedraagt 4000 euro en er is een opkoper ( sloper ) die 750 euro bied voor je cherokee dan keert de verzekering jou 3250 euro uit en mag je de cherokee houden maar stel dat er een opkoper ( sloper ) is die er brood in ziet en 1500 euro bied krijg jij maar 2500 euro uitgekeerd met behoud van je cherokee. Je moet goed nadenken of jij de cherokee wil behouden of er afstand van wil doen als de verzekering straks met de voorstellen komt.

Mijn advies is ga nooit gelijk akkoord met het voorstel van verzekering van de tegenpartij en laat je goed voorlichten. Je wordt er namelijk nooit beter van als anderen je wagen beschadigen of total loss maken.

Succes!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houden is volgens mij geen optie als iehartstikke scheef is. De expert die nu kijkt is van mijn rechtsbijstand verzekering. Bedankt voor de info

Dan is mijn advies ze achter de broek te zitten met behulp van je rechtsbijstand verzekering. Je wordt namelijk niet vrolijk van de huidige dagwaarde van een cherokee xj uit 1993.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had ook een cherokee 4.0ho 1993 in december is er een toen ik stil stond met 50km per uur in gereden.

bijna zelfde schade alleen achterklep was nog goed en bladveren ook richten koste €2000 en bumper en montageplaat en spuiten €1000.

Dagwaarde omdat hij er goed uit zag bulbar bbs velgen nieuwebanden €2400,ik wilde de auto behouden.

toen zou ik maar €1400 kjrijgen met behoud van auto na veel praten kreeg ik €1700 met behoud van auto.

uit eindelijk toch de auto verkocht €750.

mijn tip is praat er zoveel mogelijk bij en neem afstand van de auto dit gaat sneller en makkelijker,en het is geen win situatie dat begrijp ik.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behoud van wrak kun je beter via je garage spelen.. als zo'n agent daar komt om de auto de taxeren... laat het wrak dus naar je garage brengen, dan maakt die vaak een babbel met de garage man, als de garage zegt van ik wil nog wel een 500 geven voor het restant, want dan haal ik de motor eruit, noem een zijstraat, dan zijn ze daar vaak wel happig op omdat de zaak dan snel gesloten is.

Vervolgens krijg jij het maximaal uitgekeerd en koop je voor 500 het wrak weer van de Garage terug...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste jeep rijders

Afgelopen donderdag heeft er een ongeluk in mijn tuin plaatsgevonden, een onder invloed zijnde jongeman is uit de bocht gevlogen en via twee tuinen vol op mijn mooie cherokee geknald. De achterkant zit flink in mekaar. Schade volgens de expert meer als 5000. Dus is ie economisch Total loss

De cherokee 2.5 i uit 1993 had pas 108000 op de teller en liep uistekend. Zat strak in de lak.

Heeft iemand advies wat te doen, heb wat foto's bijgevoegd

Groet Tim

Timluc123@hotmail.com

Is dit niks voor U????? http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/jeep-cherokee-deuren-motorkap-achterklep-54710513.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou beste mensen het heeft allemaal redenlijk uitgepakt,dader heeft de tuinen weer in orde gemaakt en is voornemens nog wat geld bij de dagwaarde te leggen, er bestaan nog echte kerels

Heb inmiddels een jeep comanche pick up gekocht, jammer genoeg 2wd maar je kunt niet alles hebben.

Ben op zoek naar een benzinetank voor deze en een bank, heeft iemand deze toevallig nog in zijn achter tuin liggen

zal tzt eens een foto plaatsen

groet Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...