Spring naar bijdragen

Ik Blijf Aant Afstellen...


 Share

Recommended Posts

Gisteren met het mooie weer maar weer 'ns met de Jeep erop uit geweest. Een beetje op de weg gereden en een beetje in het zand / blubber. Heel de dag heeft de motor (amc 304 met standaard intake en motocraft 2bbl carb) super goed gelopen. (op gas - impco - en benzine)

Echter na het tanken (gas) wilde hij niet meer op gas starten... :huh: Dus maar overgeschakeld op benzine. Starten duurde vervolgens wel ff maar uiteindelijk liep ie weer. Maar iedere keer als ik moest afremmen of de koppeling moest gebruiken, viel de motor uit. Vervolgens het toerental een beetje omhoog geschroefd (800 rpm) en we konden weer! OP de snelweg weer overgeschakeld naar LPG.

Maaarrrrr na een paar km dreigde de motor voor een stoplicht weer uit te vallen!? Dus toch maar weer terug naar Benzine... :blink: Het toerental is daarbij niet echt stabiel. Het ene moment draait ie naar 900 en het volgende moment zakt ie weer naar 500..

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, of waar ik de oorzaak moet zoeken?

Gr Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met het mooie weer maar weer 'ns met de Jeep erop uit geweest. Een beetje op de weg gereden en een beetje in het zand / blubber. Heel de dag heeft de motor (amc 304 met standaard intake en motocraft 2bbl carb) super goed gelopen. (op gas - impco - en benzine)

Echter na het tanken (gas) wilde hij niet meer op gas starten... :huh: Dus maar overgeschakeld op benzine. Starten duurde vervolgens wel ff maar uiteindelijk liep ie weer. Maar iedere keer als ik moest afremmen of de koppeling moest gebruiken, viel de motor uit. Vervolgens het toerental een beetje omhoog geschroefd (800 rpm) en we konden weer! OP de snelweg weer overgeschakeld naar LPG.

Maaarrrrr na een paar km dreigde de motor voor een stoplicht weer uit te vallen!? Dus toch maar weer terug naar Benzine... :blink: Het toerental is daarbij niet echt stabiel. Het ene moment draait ie naar 900 en het volgende moment zakt ie weer naar 500..

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, of waar ik de oorzaak moet zoeken?

Gr Gunther

Controleer eens of er een vacuumlek is en of de veiligheidsklep van de gasinstallatie open blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controleer eens of er een vacuumlek is en of de veiligheidsklep van de gasinstallatie open blijft.

Thx!

Ik dacht zelf ook al een vacuumlek. Hoe kan ik controleren of dit het geval is? Moet ik daar zo'n tester hebben? Of zijn er andere 'trucjes'?

Gr Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

speling op het stangetje van de gasklep?

Inmiddels heb ik 'm weer goed lopend gekregen op benzine. Maar bij controle van de carb bleek dat de chokeplaat is vastgekit?? Is dit standaard bij inbouw van een LPG installatie?? Ik kan me nl nog herinneren dat dit voorheen niet zo was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik dacht dat ie weer lekker liep...maar op het moment dat de motor warm is - en op gas loopt - slaat ie af op het moment dat ik de koppeling intrap of afrem tot stilstand... Starten op gas gaat op dat moment ook niet meer. Op benzine loopt ie dan nog wel..

Iemand enig idee waar ik deze uitdaging moet zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft de auto lang stilgestaan?

misschien zijn de membramen (rubbers) een beetje uitgedroogd of blijft het plakken als er wat vervuiling in de verdamper zit.

is de benzine ook al wat ouder?verse benzine doet wonderen.

rijd je op benzine met de luchtklep/schuif van de mixer op de carburateur.

met die schuif loopt ie ook niet op gas,iig niet stationair en starten al helemaal niet.

wie weet.

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja,choke klep moet open blijven staan als je op gas rijdt.kan er hem beter helemaal uithalen,(alleen de klep,niet de as) of met een lasdraadje de stang vastzetten als ie mechanisch is,of het bi metaal huis,als de choke op koelvloeistof temp wordt geregeld,even losmaken van de carb en de klep zonder spanning terugmonteren aan het bi-metaal.

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja,choke klep moet open blijven staan als je op gas rijdt.kan er hem beter helemaal uithalen,(alleen de klep,niet de as) of met een lasdraadje de stang vastzetten als ie mechanisch is,of het bi metaal huis,als de choke op koelvloeistof temp wordt geregeld,even losmaken van de carb en de klep zonder spanning terugmonteren aan het bi-metaal.

grtz

Hmmmm, maar de klep zit al vast... Dus hij staat altijd al open...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eve een bus remreiniger kopen motor laten lopen en dan bv rond de voetpakking van de carburateur remreiniger spuiten of de motor slaat af of hij gaat wat harder lopen

zo kun je vacuum lekken makkelijk opzoeken

Toch maar ff remreiniger gebruikt... En inderdaad, rond de voetpakking wat remreiniger gespoten en hij ging harder lopen.. Verder zuigt ie ook nog lucht aan rondom de adapter van de LPG installatie. Nou nog ff een aantal oplossingen verzinnen en hopen dat het hiermee is opgelost.

THX REX!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...