Spring naar bijdragen

gewoon rijden


Beest
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 90
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ook ik ben er vandaag weer eens opuit geweest in de buurt en man wat was dat gaaf.

Ik loop al een lange tijd met de gedachten om eens een leuke pittige off-road rit te organiseren en ben me dus echt aan het voorbereiden.

Vandaag eens het stukje verkent waar ik het bos in moest, eerste opstakel een boom dwars over de pad heen, eroverheen ging net niet want de tussenbak bleef steken op de boom, nah dan die boom aan de lier en weg ermee.

Boom weg en toen kon ik weer gaan, lekker drassig bijna moerassig daar dat pad.

stukkie verder een mooie gladde sloot en daarachter een klein speeltuintje, mhhhh wat doe ik er mee ???? want ik ben maar alleen vandaag, ach wat maakt het ook uit gaan !!!!!!

Dus ik de sloot in en zo vast als een huis, liertje erbij en na wat werk was ik door de sloot heen in de speeltuin, de speeltuin was een stuk zachter als ik dacht, de jeep zakte echt overal weg, super gaaf.

Maar nu weer terug en JA ook weer moeten lieren, al met al een stukje pad van 700 meter en bijna anderhalf uur bezif geweest om er door te komen, In een woord SUPER.

En ja die rit van mij die komt er maar gun me wel de tijd want als ik het doe doe ik het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Gisteren weer bezig geweest met het uitzetten van een gedeelte van m'n rit. Dat wil zeggen: bolletje-pijltje intekenen en uitwerken op de pc. Ik heb nu 30 km in m'n roadbook zitten. Het is goed merkbaar dat het offroad gedeelte pas echt leuk is na veel regen: een fotograaf had gisteren spectaculaire plaatjes kunnen schieten cool.gif

Ik kwam zelfs nog bijna vast te zitten in een modderbad. Gelukkig kwam er 'n dame op een knol voorbij; die had me er in dat geval wel uit kunnen trekken rolleyes.gifbiggrin.gif

Merk dus wel dat ik nu al toe ben aan andere banden ph34r.gifwink.gif

Er gaat alleen toch behoorlijk wat tijd inzitten; maar goed, ik doe stukje bij beetje en het is allemaal hier in de omgeving dus ik kan makkelijk na 'n stuk afbreken en naar huis gaan en later daar de route weer oppakken.

To be continued ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er gaat alleen toch behoorlijk wat tijd inzitten; maar goed, ik doe stukje bij beetje en het is allemaal hier in de omgeving dus ik kan makkelijk na 'n stuk afbreken en naar huis gaan en later daar de route weer oppakken.

To be continued ...

Gelukkig is het nog geen 30 april cool.gif , succes iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah het is zover geweest,

Nadat ik mijn ritje had voor gereden en hem binnen 1 week geheel op papier had staan zijn wij met 10 auto's gaan rijden.

Op het eerste zandpad viel er al 1 auto uit deze had zo blijkt achteraf zijn limited slip helemaal kapot gereden.

Dus die auto weggezet en met 9 auto's verder.

Man wat is dat gaaaaaaf en het is met geen pen te beschrijven al die leuke en blijde gezichten in hun 4x4 voorbij te zien komen, en als ze je dan zien gaan ineens alle duimen omhoog omdat ze het zo lekker naar hun zin hebben.

Het weer was me wel een beetje tegengevallen, veel te weinig regen in de afgelopen week maar ondanks dat zaten er toch mega modderpoelen in.

Helaas in het laatste stuk van de route was er net in de tussen liggende week een APV bord geplaatst waardoor er helaas geen gebruik gemaakt kon worden van het vetste stuk van de rit.

Hiervoor ga ik maar weer eens een omleiding maken want via de andere kant is het geheel nog wel toegankelijk want daar staan lekker nog geen borden (al weet ik niet hoelang het duurt voor ze er wel staan)

Eenmaal aangekomen op het eindpunt was het een groot feest, iedereen was blij en happy en iedereen stond naar een ieders auto te kijken wie er nu het meeste modder op had hangen.

Een deel van de groep was zo uitgeput dat ze na 1 biertje al naar huis wilde om te gaan rusten, de rest van de groep vond het eigenlijk nog veeeel te vroeg om te gaan eten zodat we besloten hebben om maar eens de speeltuin van de lanzaard te gaan benutten.

Man wat was het daar nat, een grote speelweide met dikke vette modder en natuurlijk hele mooie hindernissen om te nemen.

Hier hebben we in totaal nog ongeveer een uurtje of 2 gespeeld en toen zijn we met de club terug gereden naar het eetcafe waar we met zijn alle nog wat gedronken hebben.

Daarna zijn we terug gereden in de richting van Vught, waar iedereen zijn eigen weg kon gaan.

Al met al een zeer geslaagde dag voor ons allemaal, en ja na het zien van al die blije gezichten ben ik wel in staat om het nog eens te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag, altijd welkom wink.gif Probleem waar je in deze omgeving tegenaanloopt is óf de groene wandelbordjes, óf het bordje "kroondomeinen" óf "alleen bestemmingsverkeer". Dus als je het legaal wilt houden ... tja sad.gif Maar evengoed zit m'n XJ inmiddels al aardig onder de modder. We moeten 't ritje gewoon met veel regen doen wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag, altijd welkom wink.gif Probleem waar je in deze omgeving tegenaanloopt is óf de groene wandelbordjes, óf het bordje "kroondomeinen" óf "alleen bestemmingsverkeer". Dus als je het legaal wilt houden ... tja sad.gif Maar evengoed zit m'n XJ inmiddels al aardig onder de modder. We moeten 't ritje gewoon met veel regen doen wink.gif

Dat is hier bij ons ook al het geval maar als je die stukken van de andere kant benaderd kan het goed zijn dat er geen bordjes staan.

Zo op die manier heb ik hier ook te werk moeten gaan.

Eerst kom je een bord tegemoet met uitgezonderd bestemmingsverkeer nah dan gaan we maar rechtsaf, dan de weg blijven volgens vervolgens 2x links en wat blijkt vanaf die kant van de weg geen enkel bord te vinden. biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Tja die amtenaren hebben het ook zo druk dat ze GELUKKIG niet eens een heel gebied dicht kunnen zetten, of is het nu dat ik altijd meen dat ik er dan toch moet kunnen komen wink.gif

In elk geval als je goed zoekt en de wegen vanaf verschillende plekken benaderd kom je echt een heel eind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik tot nu toe gevonden heb is bij droog weer met elke Jeep te doen (zelfs wel met 'n gewone auto). Met nat weer veranderen sommige weggetjes in modderpoelen; daar kwam ik met m'n standaard XJ al bijna in vast te zitten.

En ach, we zien wel - ik weet nog wel een paar lastige stukjes; eens kijken of ik die er nog tussen kan plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel benieuwd hoor heren.....

vind het altijd wel leuk zo'n rit met een roadbook lekker door de bossen....kap eraf en lekker genieten van het laatste beetje natuurschoon in ons land smile.gif

Alleen jammer dat dat genieten ons steeds en steeds meer afgenomen word, daar baal ik echt van.

Want wat is er nu mis met een mooie rit door het bos met alle respect voor de natuur en wandelaars ?????

Toen ik bezig was met uitzetten reed er een dame op een paard ons tegemoet, nou auto aan de kant en motor uit da's dan toch het enige wat je kunt doen unsure.gif

Toen ze eenmaal op hoogte van de autoraam was gaf ze een party commentaar pffffffff daar luste de honden geen brood van, kunnen ze voor die knollenbestuurders ook geen verbodsbord maken ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen jammer dat dat genieten ons steeds en steeds meer afgenomen word, daar baal ik echt van.

Want wat is er nu mis met een mooie rit door het bos met alle respect voor de natuur en wandelaars ?????

Toen ik bezig was met uitzetten reed er een dame op een paard ons tegemoet, nou auto aan de kant en motor uit da's dan toch het enige wat je kunt doen unsure.gif

Toen ze eenmaal op hoogte van de autoraam was gaf ze een party commentaar pffffffff daar luste de honden geen brood van, kunnen ze voor die knollenbestuurders ook geen verbodsbord maken ?????

Tja, hangt er vanaf of je daar legaal of illegaal reed rolleyes.gif

Zolang 't openbare weg is kun je ze van repliek dienen. Anders heb je feitelijk niets in te brengen, hoewel ik het wel met je eens ben dat er wel heel veel afgesloten is en nog wordt. Maar ja, dat is wat "we" willen toch? Recreeëren op de Veluwe mag alleen te voet of op de fiets.

Bij Kootwijk kwam ik zondag ook nog wat "illegale" crossers tegen. Motorfietsen dus. Omgevouwen/geen kenteken etc. Ik kan 't wel begrijpen; ook bij Apeldoorn is er geen crossbaan meer geloof ik. Maar ja, een crosser hoek je gauw ff om en weg ben je, wanneer er een boswachter in zicht is. Als ik m'n XJ dwars op 't pad zet kan ik geen kant meer op laugh.gif En de boetes zijn ook niet mis mad.gif

Ik ben onderweg heel wat baggerpaden tegengekomen die wel door staatsbosbeheer/bosbouw/etc gebruikt worden. Ik denk dat ik maar houtzager of boswachter ga worden rolleyes.gifcool.gif

Of toch die emigratieplannen maar eens doorzetten. rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons in de Lochemse bossen ook regelmatig motorcrossers op de ATB paden. Heb op zondagochtend al een paar keer een noodsprong moeten maken met mn ATB-tje.

Ze rijden namelijk niet beheerst zacht, maar echt knalhard.

En wij hebben in de buurt wel 3 crossbanen.

Ook trouwens regelmatig een paar idioten die met hun 4x4 dwars door het bos (over smalle bospaden) racen werkelijk.

Staat wel stoer, maar door die randdebielen zitten wij ons gek te peinzen waar we (min of meer) legaal kunnen off-roaden op een keurig nette en beheerste manier.

Ook ik/wij rijden wel eens op een crossbaan (min of meer legaal) en in het bos (legaal). Als ik mensen zie en zeker mensen met honden en/of kinderen, sta ik op de rem en wacht tot ze gepasseerd zijn.

Ook dan krijg je trouwens nog vaak van die blikken dat je denkt; 1,2,3,4...enz.

Zie de Jeep Tour in/om Veldhoven en tijdens de OJOC tour vorige week in Drenthe was het trouwens niet anders. Sommige zou je ter plekke... nah ja, laat maar

Het enige wat wij kunnen doen is ons zo goed en zo hoffelijk mogelijk gedragen en vriendelijk zwaaien naar een ieder die we tegenkomen wacko.gif En maar tot 10 blijven tellen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de wegen en paden in mijn route zijn allemaal openbare wegen of paden dus daar kan het niet aan liggen, NEE we hebben een naam ASO's met ASO BAKKEN en daar vit iedereen op.

stop je bij een zebrapad om iemand over te laten steken, kijken ze je raar aan zo van wat ben jij er voor een.

geef je iemand voorrang, omdat je zelf echt geen haast hebt, kijken ze je ook aan.

rij je op de snelweg 100 omdat je niet echt harder wilt ivm je mudbanden word je opgejaagd door allerlei racemonsters, en als ze je voorbij komen kijken ze je weer aan.

parkeer je ergens je auto om eens lekker naar de stad te gaan, proberen ze je klem te rijden want dat kleine gespuis moet daar staan.

zit je op de rechterbaan van de snelweg wil er een vrachtwagen invoegen proberen ze je gewoon van de weg af te duwen omdat ze er TUSSEN moeten en achter jou is een zee van ruimte.

zo kunnen we denk ik in een ander topic nog wel even door gaan, maar rij je in een jeep ben je dus gewoon de sigaar ook al volg je de weg die aangegeven word door een boek of een navigatie systeem.

(sorry voor de mensen die het wel leuk vinden langs de kant van de weg, en die uiterst vriendelijk naar je zwaaien want gelukkig zijn die er ook nog)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, 't is met andere weggebruikers niet anders hoor.

Ik zit ook op het motor-forum. Moet je eens horen (lezen) hoe daar gescholden wordt op automobilisten (want die kijken geen van allen) of racefietsers (want die denken dat ze de hele weg voor zichzelf hebben terwijl IK met m'n motor die mooie bochten op de dijk niet wil laten verpesten) en wandelaars (want die lopen toch maar in de weg). En op het motorforum allroadmaniacs wordt ook geklaagd over de vele wegafsluitingen terwijl dat forum net als hier (neem ik aan) het legaal-rijden principe huldigt.

We hebben in NL gewoon een kort lontje en als je alleen Jeep rijdt dan lijkt het alsof je de verpersoonlijking van de ASO in een ASOBAK bent. Maar ik ervaar het op de motor als niet anders (echt precies 50 in de bbk rijden en dan nog springen ze me letterlijk voor de motor dat ik niet moet scheuren) en op de racefiets krijg ik ook heel wat verwensingen (van andere fietsers) naar m'n hoofd geslingerd. Terwijl ik toch netjes bel als we er wat vlotter dan de rest aankomen en "dankuzeerbeleefd" zeg wanneer andere fietsers voor me aan de kant gaan. En over als ik met m'n Cagiva de bossen in duik houd ik m'n mond maar.

Zo is er met elke groep verkeersdeelnemers wel wat.

Nederland is een land van klagers en zeurders geworden. Ik zal blij zijn als die bevolkingsafname die ze voorspellen nou eens doorzet. En mag al dat asfalt dan weg? wink.gif

(hoeven ze ook niet meer te flitsen cool.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ze eenmaal op hoogte van de autoraam was gaf ze een party commentaar pffffffff daar luste de honden geen brood van, kunnen ze voor die knollenbestuurders ook geen verbodsbord maken ?????

Ik stop ook altijd... motor uit enzo. Aangezien ik zelf ook paard gereden heb, weet ik dat zoiets zeer belangrijk is! De kans dat een paard dan nog schrikt is veel kleiner.

Ik moet zeggen: Meestal krijg ik een bedankje of vriendelijk knikje van de berijder van zo'n edele viervoeter. Commentaar heb ik nog nooit gehad. Maar de eerste de beste die commentaar geeft, krijgt te maken met een "spontaan" startende Jeep... Weten ze meteen het verschil, én de reden dat we stoppen! tongue.gif

En ik kan je uit eigen ervaring vertellen: Een spontaan opzijspringend paard is niet fijn.... no.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, 'k heb nu 65km uitgezet en daar ben je, zonder koffie-/pannenkoekenstops toch al zo'n 2 uur mee bezig cool.gif

Gisteren het eerste deel van de route helemaal nagereden. Nog wat kleine aanpassingen doen, en nu bekijken hoe ik verder ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hangt er vanaf of je daar legaal of illegaal reed rolleyes.gif

Zolang 't openbare weg is kun je ze van repliek dienen. Anders heb je feitelijk niets in te brengen, hoewel ik het wel met je eens ben dat er wel heel veel afgesloten is en nog wordt. Maar ja, dat is wat "we" willen toch? Recreeëren op de Veluwe mag alleen te voet of op de fiets.

Bij Kootwijk kwam ik zondag ook nog wat "illegale" crossers tegen. Motorfietsen dus. Omgevouwen/geen kenteken etc. Ik kan 't wel begrijpen; ook bij Apeldoorn is er geen crossbaan meer geloof ik. Maar ja, een crosser hoek je gauw ff om en weg ben je, wanneer er een boswachter in zicht is. Als ik m'n XJ dwars op 't pad zet kan ik geen kant meer op laugh.gif En de boetes zijn ook niet mis mad.gif

Ik ben onderweg heel wat baggerpaden tegengekomen die wel door staatsbosbeheer/bosbouw/etc gebruikt worden. Ik denk dat ik maar houtzager of boswachter ga worden rolleyes.gifcool.gif

Of toch die emigratieplannen maar eens doorzetten. rolleyes.gif

EMIGRATIEPLANNEN???? EMIGRATIEPLANNEN??? klinkt goed. CANADA HERE WE COME......................... Als je echt wilt rijden is CANADA the place to be. Alleen emigreren is niet zo eenvoudig meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...