Spring naar bijdragen

V8 Benzine Naar Diesel


RickZ
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben een trotse bezitter van een cherokee chief uit 1979 met een 360 motor en th 400 automaat, rijdend op LPG.

Nu wil ik er graag een dieselmotor inzetten zonder al teveel aanpassingen.

Heeft er iemand ervaring mee? En welke motor zou er dan in moeten?

Mvg Rick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben een trotse bezitter van een cherokee chief uit 1979 met een 360 motor en th 400 automaat, rijdend op LPG.

Nu wil ik er graag een dieselmotor inzetten zonder al teveel aanpassingen.

Heeft er iemand ervaring mee? En welke motor zou er dan in moeten?

Mvg Rick.

Ga je mond spoelen ..... :blink::unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt waarschijnlijk nog nooit in een fatsoenlijke v8 gereden..(met wat vermogen)

steek liever wat geld in het upgraden van je v8 , hij rijdt fijner sneler ,zuiniger en 100 x meer plezier als met een diesel.

makkelijke ombouw zal het niet worden, veel succes

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je rijdt op lpg, waarom wil je dan een diesel? :rolleyes:

lpg is goedkoper en die 350 zal zeker het vermogen leveren dan de diesel die je in gedachte hebt.

Omdat ik vaak naar Denemarken ga, het Lpg tanken daar een probleem is..Een dikke V8 diesel zal toch zeker hetzelfde vermogen gaan leveren.

Ik rij nu gemiddeld 1 op 4 en de diesel zal ook een stuk zuiniger zijn..Het probleem is ook dat hij niet lekker loopt op benzine,als ik daar een goede oplossing voor wil moet ik aan een nieuwe carburateur..En een ander manifold voor wat meer vermogen.

Wil gewoon de mogelijkheden bekijken..

Rick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt waarschijnlijk nog nooit in een fatsoenlijke v8 gereden..(met wat vermogen)

steek liever wat geld in het upgraden van je v8 , hij rijdt fijner sneler ,zuiniger en 100 x meer plezier als met een diesel.

makkelijke ombouw zal het niet worden, veel succes

groeten paul

Nee dat heb ik niet, vandaar mijn vragen..

Ik ben dan ook nog niet overtuigd of het een goede oplossing is.

Groet Rick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je huidige Chief uit 1979 levert 160pk

The AMC 360 had a displacement of 359.80 CID (5,896.1 cc).[5] The 2-barrel produced 235 hp (175 kW) to 245 hp (183 kW) in 1970 to early 71 while the 4-barrel produced 285 hp (213 kW) to 295 hp (220 kW), 175 hp (130 kW) to 220 hp (164 kW) from mid-1971 to 1975, 140 hp (104 kW) to 180 hp (134 kW) in 1976, 129 hp (96 kW) in 1977, and 160 hp (119 kW) from 1978 to 1991.

Met wat aanpassingen zal je huidige motor wat meer vermogen krijgen maar ik snap wel jouw probleem. Voor mijn werk kom ik geregeld in Denemarken, Zweden en Noorwegen en LPG is niet de brandstof die ze daar net zo makkelijk verkopen als hier in Nederland.

Een V8 dieselconversie zou een oplossing kunnen bieden maar is niet zomaar uit te voeren. Je zal wel wat geld en tijd moeten investeren om dit te realiseren. Tevens is het zo dat een oude diesel V8 niet veel zuiniger is als je huidige benzine V8 tenzij je een moderne V8 diesel ga installeren. Alleen zijn dit relatief dure motoren met veel elektronica. Als ik moet inschatten wat zoiets dergelijks moet gaan kosten dan denk ik dat je al gauw richting de 7500 euro of meer ga. Wie weet haal je zelfs de 5 cijfers voor de komma bij een dergelijk project. Aankoop motor + computer en elektronica , inbouwen motor , aanpassen automaat om te koppelen aan V8 diesel , keuring.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de problemen wordt het gedoe bij de rdw, wat betreft de dieselmotor, ik zou een donor auto zoeken en daar de gehele aandrijflijn uit pakken, jij hebt het voordiff aan passagierskant dus een toyota landcruiser of een nissan patrol zou een complete donor zijn voor motor, bak tussenbak en brandstofsysteem plus electronica.

Kijk anders eens op ifsja.org veel info over 6.2liter gm diesel swaps.

Kijk eerst eens wat je wilt, 4 6 of 8 cilinder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien er een th400 automaat met qaudrajet inzit, zou je deze makkelijk kunnen swappen voor een th400 met een GM boutpatroon.

hier kan je gelijk een 6.2 diesel achter schroeven. alleen levert de diesel amper vermogen, en zal je je governor moeten aanpassen door 1 van een diesel anders schakelt de bak pas bij 4500rpm bij kick down.

overigens is 7500 euro wel erg veel, een th400 met een 6.2 diesel vind je al gauw voor een 1000e

gr rick

bewerkt door Rick van Unen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In iedergeval bedankt voor jullie reacties,

ombouwen wordt toch lastiger dan ik dacht. Wat meer vermogen uit de V8 zou fijn wezen en daar is genoeg voor te vinden op het net.En dan maar op benzine verder in de vakantie..Als hij maar goed gaat lopen op benzine..Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een upgrade.Welke spullen heb je nodig? Volstaat een nieuwe carburateur en een inlaatmanifold. Waar stop je met modificeren en is het de oude motor wel waard. Kan de motor het aan als je er meer vermogen uit gaat persen?

Groet Rick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rick,

Misschien had je het over het hoofd gezien maar ik heb het in mijn verhaal niet over een oud type diesel motor en dan klopt die prijs absoluut.

Tevens is het zo dat een oude diesel V8 niet veel zuiniger is als je huidige benzine V8 tenzij je een moderne V8 diesel ga installeren. Alleen zijn dit relatief dure motoren met veel elektronica. Als ik moet inschatten wat zoiets dergelijks moet gaan kosten dan denk ik dat je al gauw richting de 7500 euro of meer ga.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je voor een diesel wilt gaan vergeet de v8 diesel dan

ga voor een lijn 6 van bv patrol(is ook een typegoedkeuring van in nl)van een r 3.3 liter

ik dacht dat loorider dit nog heeft liggen komt kompleet uit een cherokee

of je gaat voor een 4.2 van toyota met turbo deze heeft met een andere turbo toch zo´n 200pk en een koppel van 480nm

en deze zijn met automaat en de aandrijfassen zitten aan de goede kant

anders geef maar een pm kan je in iedergeval helpen aan een ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je voor een diesel wilt gaan vergeet de v8 diesel dan

ga voor een lijn 6 van bv patrol(is ook een typegoedkeuring van in nl)van een r 3.3 liter

ik dacht dat loorider dit nog heeft liggen komt kompleet uit een cherokee

of je gaat voor een 4.2 van toyota met turbo deze heeft met een andere turbo toch zo´n 200pk en een koppel van 480nm

en deze zijn met automaat en de aandrijfassen zitten aan de goede kant

anders geef maar een pm kan je in iedergeval helpen aan een ding

en als er iemand verstand van jeeps heeft dan is het 6wheeler wel. daar kan menigeen forumer niet aan tippen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...