Spring naar bijdragen

Spoor Zoekende Cj7


Recommended Posts

hallo jeepers ik heb het probleem dat mijn cj net alsof hij het spoor zoekt voelt aan net alsof je in een zwaar sporende weg rijdt hij spoort licht naar links als ik gas geef in de derde versnelling acceleren en bij gas los laten over schakelen naar de vierde versnelling trekt hij naar rechst ik heb nergens speling betreft stuurkogels wielagers spoorstangkogels motorsteun rubbers zijn goed stuurt niet meer zo strak als voorheen hij beweegt vooren wel in de schakels als ik naar links en rechs stuur stilstaant wie o wie heeft de zelfde ervaring gehad en de oplossing heb trouwens de stuurbekrachtegingspomp bij gestelt met de contramoer inbusschroef ingedraait is wel iets minder geworden . :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jeepers ik heb het probleem dat mijn cj net alsof hij het spoor zoekt voelt aan net alsof je in een zwaar sporende weg rijdt hij spoort licht naar links als ik gas geef in de derde versnelling acceleren en bij gas los laten over schakelen naar de vierde versnelling trekt hij naar rechst ik heb nergens speling betreft stuurkogels wielagers spoorstangkogels motorsteun rubbers zijn goed stuurt niet meer zo strak als voorheen hij beweegt vooren wel in de schakels als ik naar links en rechs stuur stilstaant wie o wie heeft de zelfde ervaring gehad en de oplossing heb trouwens de stuurbekrachtegingspomp bij gestelt met de contramoer inbusschroef ingedraait is wel iets minder geworden . :(

hallo het zelfde gehad met wagoneer ,bleek niet goed te sporen dus voorwielen opnieuw uitgelijnd en het probleem was verholpen . bleek een stoeprand te hebben geraakt groetjes Rudo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ereen stuurdemper opzit. die kan ook versleten zijn.

hallo ik werk zelf bij een banden bedrijf en heb afgelopen maandag mijn jeep uitgelijnd hij stond niet goed maar had ook geen schrikbarende afwijken maar toch wel bijgesteld echter dit mocht niet baten maar ik heb nog niet aan de stuurdemper gedacht die ga ik nu zaterdag wel even nakijken bedankt alvast voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de bouten van het stuurhuis zelf ook nagetrokken?

Die willen wel eens los gaan zitten.

Misschien kun je ook een stabilisator-stang aan het stuurhuis maken, naar het chassis toe.

En hoe brede banden heb je? Hoe breder de band, hoe meer hij ook neigt om sporen te zoeken. Maar gezien je zelf bij een banden-bedrijf werkt, zal dat wel goed zitten.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je geeft zelf al aan dat chakkels heen en weer bewegen als je stuurt

dan zit stuurhuis op zeker los

alle bouten aan draaien en gelijk versteveging schoor kopen of maken

stuurhuis bij een cj is een probleem kwa los zitten

en hoe groter de banden hoe eerder hij los loopt vooral in terein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glenn is bij me geweest,

de veerstroppen zijn aangetrokken. Shackles zijn origineel. Het bijdraaien van de imbus op t stuurhuis heeft maar een klein beetje geholpen. Hoever mag je eigenlijk aan zoiets draaien? Of is het zo dat als je die stelt dat het al bijna einde oefening is voor je stuurhuis??

Als ik hem vergelijk met de CJ van mij dan lijkt het alsof het stuur zoveel speling heeft dat je met hogere snelheid gewoon geen controle hebt over kleine stuurbewegingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glenn is bij me geweest,

de veerstroppen zijn aangetrokken. Shackles zijn origineel. Het bijdraaien van de imbus op t stuurhuis heeft maar een klein beetje geholpen. Hoever mag je eigenlijk aan zoiets draaien? Of is het zo dat als je die stelt dat het al bijna einde oefening is voor je stuurhuis??

Als ik hem vergelijk met de CJ van mij dan lijkt het alsof het stuur zoveel speling heeft dat je met hogere snelheid gewoon geen controle hebt over kleine stuurbewegingen.

Hoe is het met de stuurstang gesteld dan?

Zit daar ook veel speling op?

En is het stuurhuis nu ook nagetrokken, ook boven op het chassis, voor de grill?

De mijne zwabberde ook behoorlijk, heb ik die 2 bouten nagetrokken, want die waren los getrild.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is het met de stuurstang gesteld dan?

Zit daar ook veel speling op?

En is het stuurhuis nu ook nagetrokken, ook boven op het chassis, voor de grill?

De mijne zwabberde ook behoorlijk, heb ik die 2 bouten nagetrokken, want die waren los getrild.

Robin

he jeepers ik ga morgen eens alles natrekken ben vandaag naar het werk gereden maar het rijd niet fijn hij zoekt echt het spoor kort gezegt hij is het spoor kwijt.Hoop dat ik het kan vinden hij stuurt ook als ik een bocht maak dan komt hij heel raar terug ik kan het moeilijk uitleggen ik wordt er een beetje gek van :( hopelijk kom ik morgen wat tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal

Het is misschien wat ver gezocht, ik heb het zelfde ook eens gehad met een cj, konden het natuurlijk nooit vinden.

Het probleem was een kruisje wat muurvast was gerot, daardoor stuurde hij zwaar en met schokken.

suc6 hoop dat je er wat aan hebt

doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he jeepers ik ga morgen eens alles natrekken ben vandaag naar het werk gereden maar het rijd niet fijn hij zoekt echt het spoor kort gezegt hij is het spoor kwijt.Hoop dat ik het kan vinden hij stuurt ook als ik een bocht maak dan komt hij heel raar terug ik kan het moeilijk uitleggen ik wordt er een beetje gek van :( hopelijk kom ik morgen wat tegen.

Hey,

Als hij raar of moeilijk terug stuurt, dan is de kans, denk ik, groot dat je stuurdemper kapot is.

Verstandig om even alles goed te controleren.

Heb je ook een stabilisatorstang tussen je as zitten voor? Als je die niet hebt, is het misschien wel verstandig om die er tussen te zetten.

Succes morgen in ieder geval!

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Als hij raar of moeilijk terug stuurt, dan is de kans, denk ik, groot dat je stuurdemper kapot is.

Verstandig om even alles goed te controleren.

Heb je ook een stabilisatorstang tussen je as zitten voor? Als je die niet hebt, is het misschien wel verstandig om die er tussen te zetten.

Succes morgen in ieder geval!

Robin

Als een fuseekogel vastzit of zwaar draaid kan hij ook dat gevoel geven van spoorzoeken.

Gr Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal

Het is misschien wat ver gezocht, ik heb het zelfde ook eens gehad met een cj, konden het natuurlijk nooit vinden.

Het probleem was een kruisje wat muurvast was gerot, daardoor stuurde hij zwaar en met schokken.

suc6 hoop dat je er wat aan hebt

doei

dat probleem heb ik ook weleens gehad. dankzij 6wheeler was het probleem weer opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal

Het is misschien wat ver gezocht, ik heb het zelfde ook eens gehad met een cj, konden het natuurlijk nooit vinden.

Het probleem was een kruisje wat muurvast was gerot, daardoor stuurde hij zwaar en met schokken.

suc6 hoop dat je er wat aan hebt

doei

hallo wat bedoel met een kruisje bedoel je de kruisjes van de voorassen ik heb namelijk vrijloop naven en als die vrij staan dan staan de assen stil ik hoor het wel van je mvg glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo wat bedoel met een kruisje bedoel je de kruisjes van de voorassen ik heb namelijk vrijloop naven en als die vrij staan dan staan de assen stil ik hoor het wel van je mvg glenn

Bij het sturen zal het kruisje toch moeten bewegen(draaien) anders wil het niet, even denkbeelding, de steekas eruit en een ronde as terug steken in de asbuis en het fusee lichaam zou hij dan willen sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het sturen zal het kruisje toch moeten bewegen(draaien) anders wil het niet, even denkbeelding, de steekas eruit en een ronde as terug steken in de asbuis en het fusee lichaam zou hij dan willen sturen?

wd 40 er op.

als ze dan vast zitten komen ze wel los.

maar zul je ze wel moeten vervangen.

ps is cj verhoogd.

wat voor banden heb je.

heb je een verlaagde pitmanarm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

wd 40 er op.

als ze dan vast zitten komen ze wel los.

maar zul je ze wel moeten vervangen.

ps is cj verhoogd.

wat voor banden heb je.

heb je een verlaagde pitmanarm.

hallo jeepers ik heb alles gecontroleerd echt nergens speling op spoorkogels fuseekogels ik heb alleen de stuurdemper nog niet gecontroleerd ga ik wel nog doen heb het drukdrukdruk ben eerts bezig geweest met de remmen voor en achter alles schoongemaakt en ingevet remt nu weer mooi recht bedankt voor de reacties allemaal als ik het gevonden heb laat ik het horen kan wel even duren tijd gebrek helaas :lol:

ps gegevens van de jeep:

is 4 inch verhoogd

33.5 10.5 15

pitmanarm zit gelijk spoorstang loopt gelijk met stuurstang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt 4 inch verhoogd. Klopt de naloop van de vooras nog wel? Als je er wiggen onder hebt liggen om de pignon hoek te compenseren kan het zijn dat je naloop weg is, of in ieder geval te weinig. Vergelijk het met een zwenkwiel wat je tegen de vork in wil duwen; die draait ook meteen af. Met mijn CJ5 heb ik overdreven veel naloop door shackle-reverse, maar dat maakt hem muurvast (voor zover mogelijk met een CJ) op de weg.

Zoals je zegt bewegen de shackles als je het stuur beweegt; ik heb dit opgelost met een panhardstang zoals bij een wrangler. Zo houdt je de as altijd op zijn plaats ongeacht de stuuraktie; andersom dus ook als je over een putdeksel rijdt gaat hij ook niet sturen. Dit is niet echt nodig als alle rubbers goed in orde zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

kijk ook even naar de stuurpomp wil ook wel een los gaan

een brache erop zetten helpt heel veel vooral bij grote maat banden

zeker als je stuur bekrachtiger hebt gaat deze los of erger scheurd van het chassis

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...