Spring naar bijdragen

Wrangler Kopen?


Recommended Posts

wrangler kopen

beste allemaal!

mijne kop staat al enkele weken ongelooflijk zot van de Wrangler op kapaza:

heb em nog niet gezien maar ik wacht op jullie ongezouten mening!

ik heb wel geen twee linkerhanden, maar maak me toch volgende bedenkingen:

-is 2.5 niet wat licht voor dit beestje?

-zijn onderdelen makkelijk te vinden?

stijf bedankt bij voorbaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AngliadeLuxe welkom op het forum,

Wat moeten we hier nu van gaan vertellen?

het is duidelijk een project en de eigenaar zal er niet voor niets mee gestopt zijn.

Ik zou zelf een 4.0 zoeken zeker als je er veel mee op de verharde weg gaat rijden

Als de prijs heel gunstig is en de auto in een goede staat kan je ook voor de 2.5 gaan. vele 2.5 rijders zullen dat beamen..

...totdat ze zelf de kans krijgen voor upgrade-tje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste AngliadeLuxe,

Als jij je voorstelt dat je een Jeep hebt, wat is dan het eerste wat je voor je ziet; jij als trotse bezitter van zo'n mooie kar, erin rijdend, dak eraf, zon op je kop? Of zie je jezelf halverwege het restauratieproject eronder liggend, druk sleutelend?

Ik bedoel maar, als sleutelen aan auto's altijd al een hobby van je was heb je hier iets om je tanden in te zetten. Is het iets wat je wel wat lijkt, maar waar je nu weinig ervaring in hebt, dan lijkt het me dat er startprojecten zijn met een grotere succeskans.

Ik weet natuurlijk niets van je gezinsleven, maar er gaat een schep tijd in zitten die je niet met eventuele vrouw en kinderen en weet ik wat voor verplichtingen kunt doorbrengen. Gaat dat goed?

De vraag naar onderdelen... ik heb de indruk dat dat wel goed zit. In Nederland in elk geval zitten een stel handelaren die het meeste wel hebben.Over die 2,5 liter gaan anderee forumleden die daar ervaring mee hebben wel iets zeggen. I vraag me alleen af of die prijs terecht is, voor wat in wezen een bouwpakket is. Hoe is het trouwens gesteld met motor, bak, aandrijflijn, ophanging, stuurinrichting, remmerij? Zie ik zogauw niets over in de advertentie, en de verkoper stopt niet voor niets met het project.

Ik wens je veel wijsheid toe bij je besluit!

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb even je topic naar het juiste wrangler forum verplaatst.

keuze 4.0 of 2.5 is voor jezelf, ik heb beide gehad en vond de 2.5 (uit 89) niet lekker op de weg, vooral met grotere banden miste ik vermogen om goed in te kunnen halen e.d.

verbruik van een 4.0 na 1992 is zelfde als verbruik van een oudere 2.5

op de foto zie ik een CJ dashboard dus het is ook nog eens een gemodificeerd bouwpakket waarvan je niet weet wat het wel en niet doet. ik zou hem zelf laten staan en voor een originele gaan en die zelf opknappen/verbouwen naar eigen wens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het spuitwerk goed is gedaan en als hij goed rijdt is het geen geld.

Als dan ook het chassis nog goed is kun je er nog jaren mee vooruit... onderdelen zijn er in overvloed en velen zijn gewoon nieuw te koop.

Maar het zijn wel drie grote 'alsen'. :)

Ik vind de aanpak van Leo5 wel goed: wat is je bedoeling met de Jeep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste AngliadeLuxe,

Als jij je voorstelt dat je een Jeep hebt, wat is dan het eerste wat je voor je ziet; jij als trotse bezitter van zo'n mooie kar, erin rijdend, dak eraf, zon op je kop? Of zie je jezelf halverwege het restauratieproject eronder liggend, druk sleutelend?

Ik bedoel maar, als sleutelen aan auto's altijd al een hobby van je was heb je hier iets om je tanden in te zetten. Is het iets wat je wel wat lijkt, maar waar je nu weinig ervaring in hebt, dan lijkt het me dat er startprojecten zijn met een grotere succeskans.

Ik weet natuurlijk niets van je gezinsleven, maar er gaat een schep tijd in zitten die je niet met eventuele vrouw en kinderen en weet ik wat voor verplichtingen kunt doorbrengen. Gaat dat goed?

De vraag naar onderdelen... ik heb de indruk dat dat wel goed zit. In Nederland in elk geval zitten een stel handelaren die het meeste wel hebben.Over die 2,5 liter gaan anderee forumleden die daar ervaring mee hebben wel iets zeggen. I vraag me alleen af of die prijs terecht is, voor wat in wezen een bouwpakket is. Hoe is het trouwens gesteld met motor, bak, aandrijflijn, ophanging, stuurinrichting, remmerij? Zie ik zogauw niets over in de advertentie, en de verkoper stopt niet voor niets met het project.

Ik wens je veel wijsheid toe bij je besluit!

Leo

beste leo!

erg bedankt met je mening, zo 'ongezouten' heb ik het graag!

welnu, ik had de eigenaar al gemaild met vragen over de technische staat; hij antwoordt enkel dat het chassis wel wat afgeborsteld moet, maar niet rot is, en dat ie afgekeurd was voor achterrem en voorbumper, de bladveren zijn nog net niet versleten om afgekeurd te worden... en hij start wel.

ma dan bekijk ik de foto's van een herspoten carrosserie, (en ik weet wat een tijd en geld dat kan kosten!) en dan denk ik: maar aan het chassis heeft ie dan niks gedaan?! en in hoeverre ga je dan dat spuitwerk beschadigen?

de meeste zorgen maak ik me toch wel over de 'mechaniek' ... want een proefrit zit er niet in denk ik; en ik stel me ook vragen over de reden van de stopzetting van zijn project.

om te antwoorden de vraag van de moderator: ik zou de jeep gebruiken voor :

-woon-werk-verkeer

-paardenremorque trekken (we hebben twee ezeltjes!)

-'wandelen' op de boerenwegen in mijn streek

echt off-road zou ik nooit gaan, tenslotte heeft ie geen sperslot en ... ik krijg er wat van dat er modder op een pas gespoten body komt!

heb net jullie topic over 'waarop letten bij de aankoop van een jeep'; al veel bijgeleerd!

maar was wel wat gefrustreerd door member gerrit's aankoop: een rijdende YJ voor maar 2000 euro ?!

enfin, kdenk dak toch eens ga kijken.. kost niks hé.

groetjes!

bewerkt door AngliadeLuxe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Anglia,

Ik lees, dat je een auto zoekt voor:

* woon/werk/verkeer

* paardentrailer trekken

* over boerenwegen sukkelen

Je maakt je zorgen om het chassis, de techniek en het gebrek aan een proefrit..

Je raakt gefrustreerd over een complete jeep voor 2000 euro

en ook lees ik nergens iets over jouw enthousiasme om lekker flink te gaan sleutelen...

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar mijn eerste reaktie is:

begin er niet aan!!!!!

koop gewoon een jonge nette Toyota Corolla met probleemloze 2.0i motor

en zorg ervoor, dat ie niet vuil wordt.

Want dat is de auto die je zoekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar was wel wat gefrustreerd door member gerrit's aankoop: een rijdende YJ voor maar 2000 euro ?!

Ik heb inderdaad de Jeep Wrangler gekocht voor 2000 euro. Deze prijs was mede zo laag omdat de eigenaar financieel een beetje krap zaten de auto binnen 3 dagen wilde verkopen. Maar hij was in een redelijke staat maar er moest wel degelijk wat aan gebeuren aan de body.

Motorisch viel de 4.2 toch wat tegen.(wel een hoog koppel)

Ik heb er 4 weken in gereden en kwam toen iemand tegen die een goed bod heeft gedaan wat ik direct geaccepteerd heb.(1200 euro aan verdiend)

Ben nu wel weer opzoek naar eentje maar dan met een 4.0 HO.

Maar als ik zo lees wat de bedoeling is waar je de wrangler voor wil gebruiken...koop dan een Cherokee met een 4.0 HO.

Dit is een goede trekauto voor die ezeltjes en komt op een boerenweggetje ook heeeel er goed vooruit.

En deze auto vindt heerlijk om vuil te worden.

En een niet onbelangrijke reden - hij is stukken goedkoper-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi

Ik zou dit project ook niet kopen. Ongetwijfeld een goede reden waarom hij weg wil doen. Ik heb zelf een YJ gekocht voor omgerekend 2.100 euro. Motorisch is hij echt heel goed. Kleur ook, zwart, tenminste vind ik erg mooi. Met Hardtop en softtop, beide in goede staat! Moet onder andere het raamwerk, deuren en achterklep vervangen worden. Deze waren echt verrot. Deuren doe ik niets aan, omdat ik zomers zonder dak en deuren rijdt, en in de winter maakt het mij niet uit of er een paar gare deuren inzitten. dit zijn de kosten die ik tot nu toe heb gehad en ga krijgen:

- nieuwe remtangen met blokken (heb direct de andere kant ook meegenomen) 230 euro incl montage

- nieuwe startemotor 160 euro

- nieuw raamwerk 45 euro, moet nog gespoten worden en de ruit overgezet

- nieuwe achterklep, deze was over van een nieuwe body, dus echt helemaal nieuw. 100 euro ook nog overspuiten

Dikke 33 x 12,5" velgen gekocht, 850 euro (met goede banden)

Body lift 3" besteld 200 euro

Uitvoeren bodylift 200 euro

Wat technisch nog niet goed is:

hydrauliek cylinder van de koppeling. Deze verwacht ik ook voor 200 a 300 klaar te hebben.

Wat nog moet gebeuren:

Leren interieur 400 - 500 euro

En her en der bijwerken 500 euro

Als ik alle kosten globaal optel dan kost het mij om en nabij € 4800,-- en waarschijnlijk blijf ik daar nog een stuk onder. Deze kosten heb ik op voorhand ingecalculeerd. Ik heb er veel gezien, tussen de 3.500 en de 5.500 euro, en het meeste was houtje touwtje werk. Deze is straks eerlijk en goed en ik weet exact wat er gebeurd is! Eventueel te verkopen, originele remtangen waarvan 1 gereviceerd moet worde (Eur 39,--) een softtop en 5 originele Jeepvelgen. Trek dit af van de kosten, en dan mag jij mij vertellen of je voor dit bedrag een stoere cabrio kunt rijden! :-)

Vandaar, mijn advies: begin alleen aan een project als je het zelf kunt overzien, en geen rare dingen verwacht!

Groet en Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...