Spring naar bijdragen

Aankoop Advies


 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

He ik ben helemaal nieuw in de jeep wereld en heb eigenlijk even de hulp van jullie nodig :rolleyes:

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een goedkope jeep cj 5 of 7

Maar wat is wijsheid wat betekenen bijvoorbeeld die namen: renegade enz.?

Nou heb ik een heel erg klein budget ongeveer 3000, dus wil ik een opknapper kwa body gaan kopen. Ik kan zelf nog wel aardig plaatwerken dus dat is geen probleem.

Zijn er kwa aandrijving/assen nog dingen waar ik op moet letten?

Groeten Edwin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo voor 3000 euro koop je andermans rotzooi of zo als je zegt een restauratie project

maar daar komt veel meer bij kijken als alleen plaat werken

en nog een beetje geld ook

het is maar wat je wil maar er zijn al leuke projecten te koop voor rond de 4500 euro hoor

maar als je wat gevonden hebt kijk even of hij niet erg veel olie lekt lekken doen ze bijna allemaal

assen droog zijn en geen herrie maken

schakelt goed

geen doorgezakte veren voor en achter

loopt motor goed zonder tikken of roken

dus als 3000 euro te besteden hebt zou ik nog even door sparen of een ander merk kopen

renegade of laredo zijn type aanduidingen voor dat type jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmh.. ok ok dus verstandig om nog even door te sparen naar ong. 4500 dat kan.. duurt moet ik alleen ffies wat langer wachten.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar de cj5 is wat kleiner maarja dan maar geen passagiers achterin.. is dat slim? En wat is het grote verschil tussen de 5 en 7 op de lengte na.

Ik rij nu een ander merk 4x4 suzuki samurai... maar nee.. te klein, te weinig vermogen, oftewel dinkytoy hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

CJ5 is inderdaad iets krapper. Echter als je de achterbank ver genoeg naar achter plaatst, heb je voor kinderen genoeg ruimte.

Sommige plaatsen een gastank achterin, in dat geval wordt het veel te krap. Maar doe je dat niet, kan de achterbank een stuk naar achteren en heb je wel ruimte over.

Succes met het vinden van een mooie CJ!

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iemand gevonden die goedkoop jeeps uit zwitserland importeert iemand daar een mening over??

Goedkoop is bijna altijd Duurkoop als je voor een laag bedrag een jeep cj7 wil kopen. Als iemand een cj7 aanbied voor 3000 euro is er meer aan de hand dan alleen de body die slecht is.

Ik heb wel eens een naam horen vallen van een bedrijf die dat doet en dan vraag ik mij het volgende af. Als zij de jeep al goedkoop aan de man brengen en er zelf natuurlijk ook aan willen verdienen. Wat voor ellende koop je dan.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn aankoop advies:...

Weet wat je wil... wil je en mooie cj of wil je er eentje om mee het terrein in te gaan?...

Elke jeep heeft wel een plus of een minpunt... en meestal zijn de minpuntjes het begin van een hoop werk. Vaak stopt het niet met dat eene puntje... dit puntje heeft weer te maken met iets anders en dat heeft weer ergens anders mee te maken enz enz. voor je het weet heb je je hele jeep uit elkaar liggen en heb je een restauratie project...

Mijn advies op de 3000,--: dit kan echt niet veel zijn...of je moet het juist zien als een restauratieproject dan moet je een zo compleet mogelijke jeep vinden voor een lage prijs...

de kosten van een restauratie schat ik toch op minimaal op een 5000,-- (ja, afhankelijk wat je hergebruikt, wat je al allemaal hebt aan je project en hoe je hem er wilt laten uitzien). en als je het helemaal grondig wilt doen dan ben je misschien wel 15 tot 20.000 kwijt voor een grondige restauratie (en ook dan moet je vaak nog heel veel zelf doen...)

tel je 3000 en 5000 bij elkaar op kom je op 8.000 (jaja..ik heb mijn school afgemaakt..) als je voor dit geld een CJ vind die je past zul je naar alle waarschijnlijkheid toch nog een aantal punten vinden waar je misschien niet tevreden mee bent...en die je dan weer wilt veranderen....en weer kost het een paar 1000 euro...

je ziet dan ook dat het er eigenlijk niet toe doet of de jeep geimporteerd is of niet....het belangrijlkste is dat je een NL kenteken hebt en het liefst een APK.. dat maakt het een stuk makkelijker en weet je dat de jeep iig nog niet zo lang geleden ook op de weg heeft gereden en gekeurd is....

een tip is als je echt intresse hebt neem dan iemand mee die een CJ door en door kent... er zijn er hier geloof ik zat die staan te springen.....

succes!

bewerkt door Cyril_cj5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...