Spring naar bijdragen

Help ! Probleem Verlichting Tj


Moto
 Share

Recommended Posts

Afgelopen zaterdag knalde mijn zekering eruit van de achterlichten en dashboardverlichting. Deze zitten op dezelfde zekering. Betreft zekering nummer 1 volgens instructieboekje dient deze voor parkeerlichten. :blink: Voorste verlichting bleef wel branden.

Zekering vervangen en duurde hooguit 3 seconden voordat deze er weer uit klapte. Tijdens deze 3 seconden brandde inderdaad de dahsboardverlichting en de achterlichten weer.

Ik verdacht de knullige aansluitingen van de trekhaakbekabeling. Ik heb vandaag de trekhaakbekabeling van de orginele bekabeling verwijderd en alles zo netjes mogelijk hersteld. Zou toch binnenkort de hele trekhaak demonteren.

Geen resultaat dus.

Hierna de connectors van de achterlichten losgehaald en tevens de kabelboomconnector van de kentekenverlichting en mistachterlicht ontkoppeld. Achterkant zou dus geen verbruikers meer hebben.

Nog steeds sluiting dus.

Toen werd het donker en ben ik de zoekactie gestaakt.

Ik ben een electrotechnisch verleden en niet bang om te meten.

Nou ben ik op zoek naar een eventueel stroomdiagram en eventuele tips om verder te zoeken.

Wie kan mij helpen hieraan. Ben ook benieuwd naar jullie eventuele aanpak.

Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd of de draadboom welke naar achteren loopt ook los te halen is middels een connector voordat ik mijn halve dashboard ga slopen.

Zal ook de draadboom welke langs de zijkant van de voetenruimte bestuurderskant eens visueel checken als ik van de week genoeg licht en tijd heb.

Misschien dat iemand dit herkent en mij op het goede been kan zetten. Sta open voor iedere suggestie/tips/input. Mogelijk een kapot onderdeel (schakelaar, relais ????)

Oja, van de achterlichten werkt de achteruitrijverlichting, knipperlichten en remlichten dus wel. Beide kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag knalde mijn zekering eruit van de achterlichten en dashboardverlichting. Deze zitten op dezelfde zekering. Betreft zekering nummer 1 volgens instructieboekje dient deze voor parkeerlichten. :blink: Voorste verlichting bleef wel branden.

Zekering vervangen en duurde hooguit 3 seconden voordat deze er weer uit klapte. Tijdens deze 3 seconden brandde inderdaad de dahsboardverlichting en de achterlichten weer.

Ik verdacht de knullige aansluitingen van de trekhaakbekabeling. Ik heb vandaag de trekhaakbekabeling van de orginele bekabeling verwijderd en alles zo netjes mogelijk hersteld. Zou toch binnenkort de hele trekhaak demonteren.

Geen resultaat dus.

Hierna de connectors van de achterlichten losgehaald en tevens de kabelboomconnector van de kentekenverlichting en mistachterlicht ontkoppeld. Achterkant zou dus geen verbruikers meer hebben.

Nog steeds sluiting dus.

Toen werd het donker en ben ik de zoekactie gestaakt.

Ik ben een electrotechnisch verleden en niet bang om te meten.

Nou ben ik op zoek naar een eventueel stroomdiagram en eventuele tips om verder te zoeken.

Wie kan mij helpen hieraan. Ben ook benieuwd naar jullie eventuele aanpak.

Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd of de draadboom welke naar achteren loopt ook los te halen is middels een connector voordat ik mijn halve dashboard ga slopen.

Zal ook de draadboom welke langs de zijkant van de voetenruimte bestuurderskant eens visueel checken als ik van de week genoeg licht en tijd heb.

Misschien dat iemand dit herkent en mij op het goede been kan zetten. Sta open voor iedere suggestie/tips/input. Mogelijk een kapot onderdeel (schakelaar, relais ????)

Oja, van de achterlichten werkt de achteruitrijverlichting, knipperlichten en remlichten dus wel. Beide kanten.

Wat je is kan proberen is door de aansluiting op de schakelaar te bekijken. Ik neem aan dat de lichtschakelaar aan de linkerkant op het dashboard zit, type dat je uit moet trekken?

Je zou deze is los kunnen halen en kijken of er hier misschien iets kortsluiting maakt, mogelijk dat er een kabel wel/geen contact maakt en daardoor de zekering door laat branden.

Ook zou je de schakelaar zelf kunnen bekijken, misschien dat er iets verkeerd contact maakt daarbij. Waar het op neer komt: meten is weten.

Wat betreft de schema's, deze zijn gewoon in de FSM te vinden, als het nodig is heb ik hem wel digitaal voor je.

groetjes en succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je zin hebt, kom dan langs. ik heb het bedradingsschema liggen, bovendien wil ik je best wel even helpen.

siert. [ Delft ]

[ps mijn eerste gok is de kenteken verlichting, die wil nog wel eens doorschuren. zoals je weet , heeft de amerikaanse Wrangler geen kentekenlicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem opgelost.

Alle meet- en zoekacties waren gericht op de achterzijde.

Heb van Spiderman een digitale FSM gekregen en daaruit bleek dat de voorste stadslichten op dezelfde ader zaten.

Hier zat een sluiting door een rotte connector.

Kees

Moddereter: Topic kan op slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Geweldig , na een weekend Fursten Forest knalde de zekering van mijn parkeerlicht eruit , rechter rem en achterlicht deden het niet meer, eerst lampje vervangen daarna zekering gezocht en hier begon de speurtocht.

Had ik eerst hier gezocht had ik niet zoveel los hoeven maken , koplamp er uit alles goed schoon gemaakt en zekering blijft erin .

Mijn dank is groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...