Spring naar bijdragen

Compressie Voldoende?


charlie
 Share

Recommended Posts

Omdat ik de laatste tijd wat wazige problemen heb omtrend het niet altijd mee lijken te draaien van de 8 cylinders maar eens compressie gemeten, het volgende komt hieruit:

Cylinder 1 > 8 bar

Cylinder 2 > 6 bar, met meerdere keren achter elkaar starten komt deze met moeite tot 8

Cylinder 3 > 8,5 bar

Cylinder 4 > 6 bar

Cylinder 5 > 10 bar

Cylinder 6 > 6 bar

Cylinder 7 > 6 bar, met meerdere keren achter elkaar starten komt deze met moeite tot 8

Cylinder 8 > 8 bar

Wat mij opviel bij het verwijderen van de bougies is dat ze allemaal vrij zwart zijn, maar dat op de 6e en 8e ook brandstof zit.

Wat ik me nu afvraag, zijn deze waardes goed, en is het normaal dat de waardes zo uit elkaar liggen?

Moet ik me zorgen gaan maken over het blok of kan dit zo prima door, en moet ik de oplossing voor mijn probleem ergens anders zoeken?

Misschien staat het hier helemaal los van, maar de laatste tijd heb ik ook het idee dat het blok koelvloeistof en olie gebruikt, hiernaast heb ik regelmatig in het terein gezien dat de temperatuur tegen het rode aan staat. Voor dit laatste heb ik al dubbele electro fan, nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat en nieuwe temp voeler geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gezond 304 blok hoort een compressieverhouding te hebben van 8.4:1

Naarmate de blokken meer hebben gelopen neemt de compressiedruk iets af maar waardes van 6 zijn niet goed.

Het kan meerdere oorzaken hebben dat de compressie van sommige cilinders minder is.

Heb jij het gevoel dat je wagen minder presteert?

Loopt de motor onregelmatig en wordt je motor sneller warm?

Verbruikt hij meer olie?

Teveel sludge in de motor?

Verlies je koelvloeistof?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij het gevoel dat je wagen minder presteert?

Loopt de motor onregelmatig en wordt je motor sneller warm?

Verbruikt hij meer olie?

Teveel sludge in de motor?

Verlies je koelvloeistof?

Even terugkomend op deze vragen:

1> Nee, ik merk nog niet dat hij minder presteerd, als ik op het gas ga staan komt ie nog wel mee.

2> ja, de motor loopt niet regelmatig, dit merk je vooral als hij warmer is. De injetie is dan merkbaar bij aan het regelen bij stationair toerental.

3> Ik heb wel het idee dat hij de laatste tijd olie verbruikt inderdaad.

4> Geen idee, blok zelf heb ik nog niet los gehad

5> Het neemt wel af, maar zie het niet lekken in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Compressieverhouding van 8.4 :1 heeft niets met compressiedruk te maken

Ik gaf de compressieverhouding op zodat degene zelf kan berekenen wat voor compressiedruk hij zou moeten meten op elke cilinder.

Pc = Pa * E exp 1,13

Hierin is :

Pc = de compressiedruk

Pa = de startdruk boben de zuiger in onderste stand

E = compressieverhouding

exp = wiskundige tem: tot de macht verheven

Hij zou dus een compressiedruk per cilinder moeten meten van bijna 11

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok,

Zo het eea lezende betend dit dus dat ik op zoek mag naar een ander blok of deze zal moeten laten reviseren?

Wat adviseren jullie in dit geval?

Bij Jan ( Joppie ) bij jou bekend was zijn 304 blok ook ten einde. Reviseren was een mogelijkheid maar is niet goedkoop. Een gereviseerde of nieuwe motor was een optie en is te leveren via EPS uitlaten of B&S. Gelukkig kwamen we voor Jan ( Joppie ) een gereviseerde motor tegen op marktplaats. Dit was wel een 360 amc. Deze hebben wij erin geplaatst en er is een wereld voor hem open gegaan. Zijn oude 304 leverde tussen de 115 en 130 pk. De 360 amc leverde minimaal 200 pk daar er wat aanpassingen aan het blok zijn gedaan. Hij kan dit heel goed merken op de weg. De jeep is bijna 2 keer zo vlot en sterk geworden. Voorheen moest hij best wat gas geven om een put in en uit te komen. tegenwoordig moet hij oppassen dat hij de put niet in vliegt of uitvliegt.

Hou er wel rekening mee dat als jij je 304 laat reviseren of een nieuw blok koopt dat je een behoorlijke stijging in je vermogen en koppel kan verwachten. Dit is natuurlijk super maar hierdoor ontstaan er ook meer krachten op je 37 inch banden en die krachten komen dan weer op je steekassen , kruisjes en locker te staan als je terrein rijdt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een ander blok zou wel kunnen inderdaad, enige waarmee ik dan zit is de injectie die ook op het nieuwe blok aangepast zal moeten worden.

Je hebt alleen andere injectoren nodig voor het 360 blok. Dat zijn de kosten niet.

Voor het 401 blok moet je zowel de injectoren als de software aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gereviseerd 360 blok of een nieuwe 401 kosten redelijk wat hier.

Voor beduidend minder dan een 360 blok kan je ook voor een 5.7 chevy gaan. Die kosten nieuw 1750 euro en leveren rond de 260 pk en 500 nm koppel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet bij de hand doen, maar misschien zijn de kleppen niet goed :unsure: ik zou niet te gauw in paniek raken gewoon door rijden tot het blok uit elkaar spat, ook dan moet er een nieuwe komen, maar heb je er misschien nog jaren plezier van.

De motor keuze is voor mij natuurlijk volkomen duidelijk F HEAD 134 :lol::lol::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet bij de hand doen, maar misschien zijn de kleppen niet goed :unsure: ik zou niet te gauw in paniek raken gewoon door rijden tot het blok uit elkaar spat, ook dan moet er een nieuwe komen, maar heb je er misschien nog jaren plezier van.

De motor keuze is voor mij natuurlijk volkomen duidelijk F HEAD 134 :lol::lol::lol:

Das een hele goeie Aitze, dit zie je vaak bij wagens die niet echt warm gereden worden. veel koolaanslag op de kleppen. wat je kunt proberen om de klepzittingen schoon te branden is om de motor warm te laten lopen, dan een dun slangetje op je inlaatpruitstuk lostrekken en hier een 1/4 liter remolie door laten aanzuigen. Je motor wordt hier mooi schoon van en je hoort bijna direct het verschil... Wel een tip: doe dit ergens waar even geen mensen komen of 's avonds laat op een verlaten stuk weiland want het geeft echt tering veel rook....

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nogmaals de compressie gemeten, nu met warme motor en zoals door diverse mensen aangegeven.

Resultaat is wel heel anders als de vorige keer:

Cylinder 1 > 10,6 bar

Cylinder 2 > 10,5 bar

Cylinder 3 > 10 bar

Cylinder 4 > 10 bar

Cylinder 5 > 10,5 bar

Cylinder 6 > 10,2 bar

Cylinder 7 > 10 bar

Cylinder 8 > 10 bar

Binnenkort ga ik de truck met de remolie proberen, alleen nog even een geschikte plek zoeken om onder de rook te zetten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...