XLLaredo87 Geplaatst November 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2010 Hoi , ik krijg hier een cherokee aangeboden waar ik wel intresse in heb. Alleen tijdens het rijden schakeld de bak constant terug naar zn 2 en de motor draait dan 3000 toeren. bij iets gas geven schkelt hij dan op naar zn 3 maar even later weer terug naar zn 2. Dit gaat de hele tijd door , als hij in zn D staat maar ook in de 3. Iemand enig idee waar dit aan ligt en of dit makkelijk te verhelpen is? Het gaat om een Cherokee XJ Limitid uit 1990 4.0 liter 6 lijn. groeten Gert-Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst November 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 vandaag die cherokee eens laten checken hier bij de garage. is eigenlijk in vrij goede staat. Er blijkt echter nagenoeg geen olie in de bak te zitten. De garage verwacht dat dat het rare schakelgedrag verklaard. Voordat ik een hoop geld ga uitgeven aan nieuwe olie en filter zou ik graag wilen weten of een bak daartegen kan. ik hoor wel eens dat die dingen ijzersterk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 Ondanks dat je een ijzersterke bak eronder hebt, denk ik dat je bak er wel tegen kan. Ik zou een vermogen uitgeven aan olie en filter en de gok nemen om de bak eens met olie en een filter te verwennen. Nu weer serieus , ik zal het wel weer verkeerd gelezen hebben, maar je postje raakt kant nog wal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst November 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 je kan het inderdaad op 2 manieren lezen. Ik bedoel dus te vragen of een bak ertegen kan om een poosje met weinig olie te draaien of kunnen ze daar slecht tegen? Hij maakt verder geen rare geluiden , heeft alleen dat rare schakelgedrag. Ik kan de olie en filter laten vervangen en daar geld aan spenderen in de hoop dat het dan opgelost is. Het is alleen mijn auto (nog) niet en ik wil eigenlijk weten of het wijs is om deze auto te kopen of kan ik er beter vanaf zien? Ik hoop dus mensen hier tegen te komen die ook zoiets hebben meegemaakt en te lezen wat hun ervaring daarmee was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 Laat de verkoper de bak vullen en rij dan nog eens een stukje........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst November 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 de verkoper doet helemaal niks. Nummerplaten zijn in beslag genomen wegens verlopen APK, dat doen ze hier in Noorwegen. De auto is zo bijna niks waard ik kan hem dus bijna voor niks kruigen. De auto staat ver van mijn huis bij de garage , het is hier -10 overdag dus olieverversen en filter moet ik uitbesteden aan de garage . kost me 250 euro (duur land hiero) als dan het probleem is opgelost stijgt de waarde van de auto en kost het me dus dubbel. ik moet dus de gok nemen en de auto goedkoop kopen, olie verversen en maar hopen dat het probleem weg is. Ik had alleen gehoopt hier iemend te vinden die iets vergelijkbaars mee heeft gemaakt met een bak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst November 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 ondanks dat de auto goedkoop is. zon 700 euro, moet ik ook nog veel geld uitgeven aan het terugkrijgen van de nummerplaten, betalen van boetes die op de auot zitten en overschrijvingskosten. tel daar de olie bij op en je komt toch al gauw op zon 1200 euro. beetje veel voor mij om zo maar mee te gaan gokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 Kan je er niet alleen olie in gooien, als ie dan beter schakeld kan je als nog het filter vervangen. Helpt het niet dan ben je alleen het geld kwijt van de olie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 ondanks dat de auto goedkoop is. zon 700 euro, moet ik ook nog veel geld uitgeven aan het terugkrijgen van de nummerplaten, betalen van boetes die op de auot zitten en overschrijvingskosten. tel daar de olie bij op en je komt toch al gauw op zon 1200 euro. beetje veel voor mij om zo maar mee te gaan gokken. Als ik het goed lees betaald de nieuwe eigenaar van de auto de oude boetes die er nog op zaten? Dus bij jullie staan de boetes op kenteken en niet op naam of lees ik het helemaal verkeerd? In het geval dat jij die oude boetes zou moeten betalen zou ik hem lekker laten staan wie weet wat er nog bij komt kijken dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 Olie erin gooien en ophalen dat ding, als het nix is is het altijd een goeie voor onderdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst November 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 Als ik het goed lees betaald de nieuwe eigenaar van de auto de oude boetes die er nog op zaten? Dus bij jullie staan de boetes op kenteken en niet op naam of lees ik het helemaal verkeerd? In het geval dat jij die oude boetes zou moeten betalen zou ik hem lekker laten staan wie weet wat er nog bij komt kijken dan. Dat las ik ook zo en is wel heel vreemd .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst November 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 Als jij een XJ kan kopen voor zo,n 6000 Nkr, zien er goed uit ( geen roest) gelijk kopen. Mits die overeen komt met jouw huidige XJ. Zo dat je delen over kunt zetten. Een oude XJ zonder platen zit doorgaans tussen de 12000 en 20 000 Nkr. ( wel de papieren er bij, i.v.m. vraktpant = 1500 kr waard) Kun je hem niet gebruiken, gewoon laten staan. Ook hier koud. -10 gr met stevige wind er bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst November 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 ik zit niet te wachten op nog een XJ voor onderdelen. Ik ben geinteresserd omdat het een 4 deurs is met permanente 4x4. Mijn huididge XJ is een tweedeurs met slechts parttime 4x4. wegenbelasgting in Noorwegen (arsavgift) is een bedrag wat je per jaar betaald. doe je dat niet of is je auto niet APK gekeurd , schroeft de politie , ook parkeerwachters, je nummerplaten van je auto. Die kun je vervolgens terugkrijgen als de verschuldigde wegenbelasting wordt betaald. daar komt in dit geval nog een boete bij voor het inbeslagnemen van de auto, zgn avschiltinggebur. Ook zit er nog een boete op ivm niet overschrijven, verplicht na aanschaf. Wil ik de auto weer op kenteken hebben moet de huidige eigenaar dat eigenlijk betalen. Maar hij wil dat niet en wil ik de auto hebben moet ik dat dus regelen. Op zich geen probleem ,daarom krijg ik hem ook zo goedkoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst November 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 Doe dan gelijk een EU kontrole. Weet je dat je min 2 jaar vooruit kunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst December 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 ik heb de JEEP inmidels gekocht. De bakolie is vervangen er kwam geen rommel uit en de olie was niet verbrand. De bak maakt ook geen rare geluiden en schakelt op zich goed. het probleem van het plotseling terugschalen is er echter nog steeds en lijkt me een electrisch probleem. na terugstellen door de garage van de kickdown is het wat minder extreem maar nog steeds niet weg. Als ik dus zon 50km/u rijd in zn 3 , schakelt hij plots terug naar 2 en je moet hem dan naar 3000 toeren jagen voordat hij pas weer naar de 3 overschakeld.Dit herhaalt zich de hele tijd. inderdaad net alsof je de kickdown gebruikt. iemand nog een idee waar te zoeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst February 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2011 nou, dank zij de onovertroffen noorse douane is het pakje van Boris eindelijk na 3 weken binnen! gisterenavond de TPS sensor vervangen en....... de automaat schalkelt normaal! ik ben dolgelukkig!!! nou nog even mn naam en avatar aanpassen want gisteren is mn 87er verkocht. nu dus allen nog mn 1990 XJ 4.0 limited. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2011 Mooi man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst February 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2011 welke sensor is dit precies? die op het gasklephuis zit? of ergens in/op de bak? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst February 27, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2011 op de thro ttlebody/ gasklephuis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst February 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2011 en daardoor de schakelproblemen verholpen? dat is apart, maargoed. dacht dat er een aparte in de bak ofzo zat wellicht ook te proberen op de mijne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziggystardust Geplaatst March 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2011 Ik heb dit ook gehad met mijn 91ér en dat was een door de war geraakte automatische bak controlunit. die zit als ik het goed heb onder het handschoenenkastje. De bak wilde ook niet locken toen deze unit kapot was. na vervanging schakelde en lockte de bak weer als ooit tevoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XLLaredo87 Geplaatst October 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 na montage van een TCU van Boris dit voorjaar schakelde de bak wel netjes 1-2-3 maar weigerde in zn 4 te gaan. ook de lock werkte niet. Ik vermoedde dat het aan de bak lag en heb een schakelaar voor de TCU gezet zodat ik hem uit kon zetten. Met de handel in D schakelde hij dan wel in 4. soort van handmatige 4e versnelling dus. 2 weken geleden heb ik hier op de sloop een TCU op de kop kunnen tikken en na montage schakelt de bak nu eindelijk goed en ook de lock werkt. De ene TCU is duidelijk de andere niet en er zijn waarschijlijk verschillende typen in omloop. mijn probleem is eindelijk opgelost! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.